Börjat snegla mot gsxr 1000 k5

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Dels för den e snygg och dels för den ska ha en grym motor...
Vad är era åsikter om denna hoj. KOmmer jag märka stor skillnad i motorkraft jämfört med min nuvarande hoj? Sitter man bättre eller sämre (jag är 189cm)? Är den värd de ca extra 40 lapparna? Har den några vanliga fel man ska se upp med?

Nyfiken...

Du kommer märka stor skillnad motormässigt De är riktigt bra drag i den jämfört med rettan...Samt att den är mycket smidigare att köra...Tror nog att du sitter ganska lika med den hojen du har nu...Jag skulle lagt dom där 40 extra he he

säljer min svarta k6a- 1200mil -obs nya däck på fram o bak!!!

pc3a och mappad 172-178 på hjulet på bikstop linköping.

säljes efter en vän omkommit i olycka i går!!!

snabb affär 82000kr

Jag har hört att k5 -> k8 ska nog vara riktigt snabba. Själv har jag en ny k8a och tycker att effekten är passlig. Jag tror du skulle märka en väsentlig skillnad emot den du har om du provkörde min k8a i läge A och k5 borde vara i samma liga... Om jag inte minns fel så är det just k5an som är rätt snygg också... :tummenupp

snabb affär 82000kr

Tråkigt!! :confused: Var det han som omkom på Bogesundsvägen?

Last edited:
Tycker folk kör ihjäl sig varje vecka nuförtiden, ingen skoj läsning alls. Vad hände?

snabb affär 82000kr

Får beklaga! Du säljer ju din hoj till ett bra pris så det borde ju vara intressant för honom...

ja!!

Tråkigt!! :confused: Var det han som omkom på Bogesundsvägen?
[/QUOTE]

:confused:

Förstår din situation... Det är inte så kul att åka hoj då ens polare har omkommit... Jag beklagar verkligen det inträffade! Ska du verkligen sälja gixxern, jag menar jag förstår din reaktion, du har säkert kört mycket längre än mig och kan tänka dig att lägga hjälmen på hyllan för att det känns att det är dags p.g.a. vad som inträffat... Själv vet jag inte riktigt hur jag skulle reagera om min polare körde ihjäl sig på sin hoj, jag menar man har ju delat intresset, delat sträckorna osv, allt sånt påverkar ju känslan för hobbyn... Jag har läst delar av Valentino Rossis självbiografibok där han beskrev hur han kände när MotoGP kollegan Daijiro Kato omkom på Suzuka banan i april 2003. Hans första reaktion var att det är omöjligt, eftersom förare som utsätter sig för så stora risker lätt förtränger det utfallet. Men sedan försökte han se objektivt på det hela och menade att händelsen förde alla förare närmare varandra vilket så småningom resulterade i ett antal viktiga säkerhetsåtgärder... Nu är ju inte situationen riktigt jämförbar, men det är ett sätt att hantera en dylik situation, dvs. att man låter det vara något som gör att man växer som förare, man låter det få konstruktiva påföljder för en själv och andra.

Nu känner jag inte till detaljerna kring Bogesunsvägsincidenten. Ibland kan incidentorsaken också få en att bättre förstå hur man ska eller vill hantera en sådan här händelse. Fanns det t.ex. alkohol med i bilden...? Med tanke på att det var en avkörning kan det röra sig om någon form av koncentrationssvacka framåt. Sent på kvällen är man trött i kroppen och sporthojjar är så pass starka att de inte lämnar några extra utrymmen för förskjutningar i responstid. Jag brukar av den anledningen försöka undvika att röra mig riktigt sent på vägarna, speciellt också för att jag har lite nedsatt mörkerseende vilket antagligen försämrar min förmåga att bedöma avstånd... Riskerna som jag bedömnde var påtagliga när det gällde Tungelsta<->Rosenhill rutten på min gixxer var att man tenderade att börja köra över ens förmåga. Framförallt märkte jag en risk med att ha i fel växel i fel situation. Då går man in i kurvan fel, får släpp och kraschar. Sedan upplevde jag också att folk hade en tendens att göra för stora lutningar, knappast hade de race däck på och ändå gjorde de liknande lutningar som man gör på bana (det fanns en del lösgrus på vägen också). Sedan är ju inte vägen jättebred heller, så kollar man för ofta i t.ex. backspeglarna eller på hastighetsmätaren kan det vara ödesdigert. Risken är sedan stor att man själv har det mesta under kontroll men att någon i mötande fil inte har det... Så jag är starkt emot dessa sträckor.

Hur som helst, jag delar sorgen med dig...

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back