Börjar tröttna, vilken hoj får fart på intresset igen?

Byta hoj brukar inte hjälpa om man har tappat intresset,
 
Byta hoj brukar inte hjälpa om man har tappat intresset,

Gäller nog inte alla men visst finns det nog en viss sanning i det. Själv köpte jag en motard denna säsång och tröttnade ruskigt snabbt, trots att det ofta står att det är det roligaste man kan göra med kläderna på i blocket annonser gällande motarder haha

Nu i sadeln på sportmoppe är jag glad igen och tycker det är kul att köra. dock lite ågren över att jag slösat bort en jävligt fin sommar på en hoj jag inte riktigt hade full glädje av men man måste ju prova för att veta och det tycker jag kryckan ska göra också innan man lägger åkandet på hyllan.
 
Den är skön på sämre vägar och ändå skitkul! Hänger med sporthojarna bra! SMT ökade körglödjen för mig iallafall!
 
Eller så köper man en SM och sätter dit ruta och rack med packväskor när man ska toura så man inte behöver dras med risken att tas för gubbe.. :)

Har kört min ca 700mil och är fortfarande lika nöjd. Jag har lika kul på bandagen som när jag är ute i ingenmansland på en oändlig grusväg. Riktigt bra att lära sig bakhjulsåka med!

SMTn är fin
 
Eller så köper man en SM och sätter dit ruta och rack med packväskor när man ska toura så man inte behöver dras med risken att tas för gubbe.. :)

Har kört min ca 700mil och är fortfarande lika nöjd. Jag har lika kul på bandagen som när jag är ute i ingenmansland på en oändlig grusväg. Riktigt bra att lära sig bakhjulsåka med!

SMTn är fin

Hur funkar din SM med skjuts?
SMT'n känns från grunden mer anpassad till mina behov, men visst, en SM skulle helt klart funka. Särskilt med den utrustning du nämner.
 
Nu är jag ju inte riktigt i eran sits då jag hållt på med bilar tidigare vilket dog ut när jag köpte hus ( inga pengar till roliga bilar)
så nu efter ca 5 år tänkte jag att fan ja vill prova hoj. jag har alltid varit intresserad men inte gjort nått av de. så nu när ja är 30 och en del vänner skaffat hoj och kort så slog jag till. Men iomed att jag har barn och hus så visste jag att de tyvärr blir begränsat med körande så jag köpte mig en gammal blade -95=billig i inköp strypt i registret så kostar 2800 helår/helförsäkring. Alltså gör de inget om den står och inte blir körd allt för ofta. tilläggas ska även att ja ej har körkort än utan jag övningskör med den med min bror och kompisar. Men till saken är att jag känner ingen brådska med kortet iomed att jag alltid kan åka med nån, visst de är tråkigt att inte kunna åka ut själv men men. De lite roliga i denna story är att jag köpte hojen för att ja vill bygga en egen seriös fighter så istället för att när jag har lite pengar över lägga de på att få kortet klart, så lägger jag dom hellre på delar till mitt bygge:)
tycker de är skitkul att få vara ute och köra men de lockar nästan mer att få bygga/skapa nått. Så var de ofta med mina bilar med. Om jag tex inte köpte nått kul till bilarna så tröttnade jag fort på dom och bytte till en annan, vilket efter tre månader va tråkigt igen då nyhetens behag var över.
Men genom att förädla/pilla så hålls intresset på ett annat sätt, tilläggas ska även att jag är ingen superduktig mekare med massa fancy maskiner/verktyg (har inte ens egen svets).
Hur som helst köra är skoj men man kan ju även utöka intresset genom att själv bygga om mm.
 
Last edited:
Dags för en streetfighter turbo? :D
Tillomed motorväg blir kul!
 
Lånar också tråden lite

Efter att ha avverkat en FZ6-S, en GSX-R 750 -02, en KTM 690 SMC och en vägreggad enduro Yamaha WR450F -07 på fyra säsonger står jag nu hojlös och villrådig. Ska jag gå på sportis igen och då välja R1 05/06 eller gå på bus-kategorin eftersom en Speed Triple lockar något djävulskt?

R1 väcker ett sjukt habegär och alltid varit den hoj som jag velat ha mest, men å andra sidan kör jag inte bana och har inte heller direkt ocean av tid över för lite längre körningar...dessutom är försäkringen rätt häftig och jag har respekt över de farter där min tidigare Gixxer blev rolig att köra.

SP3:an lockar. Men blir jag nöjd eller tröttnar jag på fartvinden?...och hur är driftsäkerheten jämfört med japanska evighetsmaskiner.

Vad säger ni som ägt/äger SP3. Är det en hoj för flera säsonger eller är det som med motard...att man känner sig lite klar med den hojen efter 500 mil?

Pallar inte byta varje säsong längre utan vill hitta något som "varar" :confused:
 
Lånar också tråden lite

Efter att ha avverkat en FZ6-S, en GSX-R 750 -02, en KTM 690 SMC och en vägreggad enduro Yamaha WR450F -07 på fyra säsonger står jag nu hojlös och villrådig. Ska jag gå på sportis igen och då välja R1 05/06 eller gå på bus-kategorin eftersom en Speed Triple lockar något djävulskt?

R1 väcker ett sjukt habegär och alltid varit den hoj som jag velat ha mest, men å andra sidan kör jag inte bana och har inte heller direkt ocean av tid över för lite längre körningar...dessutom är försäkringen rätt häftig och jag har respekt över de farter där min tidigare Gixxer blev rolig att köra.

SP3:an lockar. Men blir jag nöjd eller tröttnar jag på fartvinden?...och hur är driftsäkerheten jämfört med japanska evighetsmaskiner.

Vad säger ni som ägt/äger SP3. Är det en hoj för flera säsonger eller är det som med motard...att man känner sig lite klar med den hojen efter 500 mil?

Pallar inte byta varje säsong längre utan vill hitta något som "varar" :confused:


Nu kan man givetvis inte jämföra min förra ER6a med en SP3 men jag kan säga att grejen med nakenhojar är deras mångsidighet. Det funkar att åka inspirerat, men det funkar även att ta den ner till kiosken.

Jag tror inte du tröttnar och jag tror inte du ångrar dig om du väljer en Trajja! :tummenupp
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top