Börjar jag bli gammal?

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Shit ibland så känner man sig som en gubbe. Känner ni er så också? Trots att man lagt till "coola" ord så som shit, typ och fet.
Loggar in på SH och läser första bästa tråd... Gissar att var femte ord hänger man inte med i, felstavat så det ryker om det, ord så som lr, me, imorn och fufflat. Samt ingen menings uppbyggnad.
Här sitter jag med en släng av dyselexi (ja jag vet spec lärare och hela kittet) och stavar som en kråka(sorry sweeediii)på fyllan. Men endå så slår man grabbarna/tjejerna som senast gick i skolan på fingrarna i rätt stavning.

Är detta tecken på att jag närmar mej 30? Blir man gammal då?

Jag kan också stava,
slarvar dock ibland med korrekt meningsuppbyggnad,
men då är jag också gammal, blott 20 år.

Knappt torr bakom öronen :O

...på internet kan ingen höra dig skrika....

eller iaf så gäller inte normal svenska, här är det mest talspräk och inte korrekt svenska. Är det korrekt svenska man eftersöker så finns det säkert trista litteraturföreningar att umgås med :)

Qwerty skrev:
Men endå så slår man grabbarna/tjejerna som senast gick i skolan på fingrarna i rätt stavning.

Är detta tecken på att jag närmar mej 30? Blir man gammal då?
Det där kanske är ironi, men det är inte uppenbart nog i ett inlägg där du klagar på andras stavning ;)

vet inte vad i tråden man ska svara på!?

gammal känner vi oss alla vid något tillfälle. jag själv får ångest varje gång jag träffar min syrras unge som är 10år yngre en mig. jag är 22 nu och de var fan inte 10 år sen jag var 12! känns som igår.

angående stavning vet jag inte på nätet bryr man sig inte så mycket.
Skolsystemet funkar inte längre rättstavning är borta. var ingen som reagerade på mina kassa skriv kunskaper tills jag gick i 7an .

Att läsa och skriva är en färdighet som måste underhållas, som vilken annan färdighet som helst (snickra, svetsa, måla tavlor osv...)

Visst lär man sig att läsa och skriva på 2x40 minuter i veckan på skolan, men det är först om man gör det själv, för att man tycker att det är roligt man utvecklar kunskaper utöver minimikravet.

Jag läste (och skrev) mycket i tonåren, mitt språk utvecklades enormt av det, nuförtiden läser och skriver jag bara på internet, och mitt språk håller långsamt på att ruttna.

Men d e ba naturli utvekcling av spårket, typ *LOL*

Det där kanske är ironi, men det är inte uppenbart nog i ett inlägg där du klagar på andras stavning ;)

Ha ha. Det där såg jag inte.

För att svara på frågan.
Kanske inte stavningen i sig, utan mest språket är det jag undar över. Är man (börjar bli) så lastgammal så man inte hänger med i svängarna. Är det jag som poppar min coola musik som dog ut för 10 år sedan. Precis som när farsan slänger på en kanonlåt.

Om ni tycker ordet coolt fortfarande är coolt så är ni gamla. :mattias

Hade det bara varit vanlig "slarvig" svenska som skrevs på nätet (samt vissa praktiska förkortningar, som iaf) hade det väl varit ok. Det renodlade MSN - språket däremot fattar jag inte ett jota av. Det verkar vara en blandning av engelska förkortningar, halva ord osv. Men hav förtröstan, från säker källa kan jag meddela att störst "framgång" på nätet har de som använder en korrekt svenska. Man kanske rent av kan hoppas på en uppstramning av svenska som grundämne i skolan (om det fortfarande får förbli vårt modersmål?)

Ja vid 30 är man skitgammal! Själv är jag 35 på pappret, men 15 i skallen och 50 i kroppen!
Suuck..

Jag börjar med känna av det. Jag trodde att jag var energyzerbunny men på brännbollen igår så fick jag hjärtat i halsgropen efter ett par varv fram och tillbaka på planen när jag fick för mig att brotta ner hela det andra laget själv.

Jag lyckades men jag var rätt slut, det brände liksom på det sättet när man tar ut sig kollossalt helt maximalt och sen lite till.

Undrar vad jag springer milen på idag?

Lite väl onormalt extra stel känner jag mig mer och mer också. Spagaten är inte helt hundra längre heller.
Fan, ska det börja falla redan vid 27 års ålder?

jag har slutat fylla år...

de är överreklamerat tycker jag.

stannade på den ungdomliga, men ändå vuxna åldern av 25..

varje år som gått sedan dess har varit favoriter i repris bara :)

Fan blir man gammal redan vid 30????:huvet Jag som fyllde 29 igår! Bara ett sketet år kvar av livet....:död

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back