Börja träna/tävla...

• Thread starter Thread starter Rocco
  • Start date Start date
GSXR1100R skrev:
Börja med 250SP, då slipper du iaf nöta bänk.

Det där tror jag är en myt. De ända som inte fått ställa upp i tävlingen är väl några ERF-team på Gelleråsen samt Goodstuff och några till. Och man får köra stinkys i ERF oxå. Eller är det folk som inte fått plats i SM i år? Och då pga att det verklingen inte fått plats, inte för att de kört så mycket långsammare än de andra?

Victor skrev:
Det där tror jag är en myt. De ända som inte fått ställa upp i tävlingen är väl några ERF-team på Gelleråsen samt Goodstuff och några till. Och man får köra stinkys i ERF oxå. Eller är det folk som inte fått plats i SM i år? Och då pga att det verklingen inte fått plats, inte för att de kört så mycket långsammare än de andra?

Om du menar 2-takt med stinkys så kan jag meddela att det blir inget åka av med dem i erf....enbart öppen för 4-takt.

Instämmer med föregående talare (spacelord). När jag letade racehoj så stirrade jag mig blind på att den var tvungen att vara gatreggad, gissa hur många ggr jag körde den hojen på gatan... 0

Som sagt, tycker du att bankörningen känns som att det är det rätta så är det bara att säga adjö till din R1... Rimmar ju nästan, näj men allvarligt talat, efter att jag kört bana så är gata inte ens kul längre. Sen att jag kör lite mc-bud emellanåt och får svina av mig med slangningar, rödkörningar å annat kul som man sysslar med på gatan, är ju e annan femma. :D

Sen om det blir 600 eller 100 spelar ingen roll. Själv körde jag mitt första år i 1000.

Victor skrev:
Du är ung och vill bli snabb, jag är gammal och vill inte dö.

Kort sammanfattning av denna tråden är alltså att:

Vill man börja träna/tävla ska man göra det i 1000 klassen?

Inte för jag vet men det låter helt galet!
Ovan förare på bana på en 1000 cc kommer ju med all sannolikhet att trycka järnet och sluta med en avåkning, eller?

Jag tänkte osså börja träna/tävla men har inte ens funderat på 1000cc utan håller mig till 250 eller 600 till att börja med iaf!

Sen är ju 1000cc tyngre och kräver lite mer av föraren erfarenhetsmässigt

Så mitt helt ovetandes räd är nog att börja i dom lägre klasserna för att sen uppgradera dig till dom högre om du känner att du är redo =)

*Men va fan vet jag*
Ps. Kommer nog få en massa kommentarer på detta nu =(

kilroy skrev:
2070256 Kort sammanfattning av denna tråden är alltså att:

Vill man börja träna/tävla ska man göra det i 1000 klassen?

Ovan förare på bana på en 1000 cc kommer ju med all sannolikhet att trycka järnet och sluta med en avåkning, eller?

Jag tänkte osså börja träna/tävla men har inte ens funderat på 1000cc utan håller mig till 250 eller 600 till att börja med iaf!

Så mitt helt ovetandes räd är nog att börja i dom lägre klasserna för att sen uppgradera dig till dom högre om du känner att du är redo =)

*Men va fan vet jag*
Ps. Kommer nog få en massa kommentarer på detta nu =(
Man ska börja med det man känner sig sugen och redo för. Jag började med min TRX och köpte en TZ250 sedan men det var lite tuffare. :)

kilroy skrev:
2070256

Nej vänta nu, menar du allvar nu? En 1000cc sparkar inte av dig bara för att det är en 1000cc. En 250sp sparkar av dig om du gör fel, så det beror inte på hojen om du ska hamna i bollhavet. Att tro att en 600 skulle vara snällare vet jag inte heller om jag vill hålla med om. Ska du upp bland dom snabba i R600 får du hålla stumt mest hela tiden, vilket är jävligt läbbigt. Då (tror jag :hihi ) att det är lättare med en 1000. Fullfart/broms och sen överljudshastighet på rakan hur svårt kan det va :rofl . Vidare vet ju alla att dom tuffaste av dom tuffa åker R600

björn

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!