Börja på en Suzuki GS500F

• Thread starter Thread starter PH
  • Start date Start date

PH

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Funderar...
Jag är ute efter en bra instegshoj, har läst en del gamla trådar i ämnet. (finns ju en hel del att läsa!)

Just nu funderar jag på en Suzuki GS500F som nybörjarhojj. Jag vill ha en hoj som jag inte behöver meka för mycket med och som kostar rimligt att både köpa och äga. Försäkringskostnaderna är ju inte att leka med när körkortet är färskt...

De flesta handlare och andra man pratar med menar ju att man snabbt tröttnar på en 500:a... hur användbar är den egentligen? Är inte ute efter att extremköra, och ingen banåkning heller. Tycker det känns vettigt att börja på en mindre hoj och inte hoppa direkt på en R1:a :)

Går ju att få en hyffsad Suz med lite garanti kvar för någorlunda rimlig peng..

Men räcker 500 eller lessnar man efter en månad?? :huvet

Finns det andra bra alternativ? Har kikat lite på Kawa ER5 också...

Det beror ju på vad du har för budget osv...

Jag bor i sthlm och har alldeles nybakat kort, köpte hoj för knappt 30k och pröjsar typ 800-900 halvförsäkrat i månaden...

Sen ska det tilläggas att jag inte kan meka eller nåt annat heller...och jag kan väldigt lite om hojar...men än så länge trivs jag bra på min hoj...testkör lite olika hojar så märker du säkert vad som passar dig...

gasnervern blir ALDRIG nöjd, bara att acceptera, men man kan retas med den och ge den lite granna i taget ;)

Det går aldeles utmärkt att puttra runt på en 500, jag fjollar runt på en suz 550 katana, den duger.. Skall man istället rejsa eller köra ihälsig så är det ju lämpligare med 750 eller mer...

masterjohn skrev:
Det går aldeles utmärkt att puttra runt på en 500, jag fjollar runt på en suz 550 katana, den duger.. Skall man istället rejsa eller köra ihälsig så är det ju lämpligare med 750 eller mer...

Man dör väl ganska bra med en 125'a, eller kanske tom moppe också, men visst, man gör det ju säkert effektivare med en 750, som sagt...

Min målsättning är inte att köra omkull... frågan är bara om man ångrar inköpet av en 500:a efter en månad... Det är ju ett helt annat vrid i en 600 exempelvis...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT