Börja med RR

Du måste vara iväg lör - sön alt. fre-sön så då hade iallafall jag uppskattat denna nyhet, saxad från http://www.nordicbott.net/:

"Under 2008 kommer det att köras ett två race per helg, ett lördag och ett söndag. Detta innebär att antal poäng att kämpa för kommer att fördubblas och att däckskontot belastas hårdare ;-)"

Nästan så man skulle satsa på BoTT istället! Nu har vi iofs dubbla B-race på Sviesta, det är ju en tröst.
 
De va ju nice. Ingen som sett nåt sånt om SP?

Nja, ska BOTT få mer bantid så lär det behövas strykas tid någon annanstans. Har vi otur så lär det bli våran tid, tror inte att tid från REC eller NEC kommer ryka. Men vi får väl se...
 
Nja, ska BOTT få mer bantid så lär det behövas strykas tid någon annanstans. Har vi otur så lär det bli våran tid, tror inte att tid från REC eller NEC kommer ryka. Men vi får väl se...

Nä de e klart tänkte inte så långt. hoppas så inte är fallet. Fast nåt måste de ju va. om de inte lägger kval på fre.
 
När jag ändå har officiell frågestund...

Vad är NEC & REC för klasser?
 
Långlopp. Dvs ERF (endurance racing for fun)

NEC (Nordic Endurance Chalenge)
REC (Rookie Endurance Chalenge)

NEC är 6h och REC 4h


Åh fan, det klarade ju upp djungeln en hel del..

Om jag har koll på:

Rookie 600/1000
Superstock
Pro Superbike
BotT
SP
NEC
&
REC

Börjar jag fatta det här då? Eller finns det ännu mer (som är stort nog att nämna)?
 
Nja, ska BOTT få mer bantid så lär det behövas strykas tid någon annanstans. Har vi otur så lär det bli våran tid, tror inte att tid från REC eller NEC kommer ryka. Men vi får väl se...


Vad jag har hört så ska något träningspass för BOTT utgå för att bereda tid för den extra tävlingen...

Hoppas verkligen inte någon annan klass får mindre tid :(
 
Last edited:
Vad jag har hört så ska något träningspass för BOTT utgå för att bereda tid för den extra tävlingen...

verkar ju vettigt två kval två race istället för 3-1

Åh fan, det klarade ju upp djungeln en hel del..

Om jag har koll på:

Rookie 600/1000
Superstock
Pro Superbike
BotT
SP
NEC
&
REC

Börjar jag fatta det här då? Eller finns det ännu mer (som är stort nog att nämna)?

Finns även:
125R
250R
125Jnr (för gammal e du nog)

Men de som gäller för dig som B-förare om ja inte har fel nu ska vara:
125R/250R
SP
BoTT
REC/NEC
R600/R1000

Vet inte säkert men tror att det enbart är i SP av dessa som man man inte får fixa så mycke kan vara att de är så i BoTT osså men inte säker.
 
Last edited:
verkar ju vettigt två kval två race istället för 3-1.

Får hoppas det funkar..., skulle som sagt vara mycket tråkigt om någon annan klass får mindre tid

Vet inte säkert men tror att det enbart är i SP av dessa som man man inte får fixa så mycke kan vara att de är så i BoTT osså men inte säker.

BOTT kör efter Rookie 1000 reglementet så man får lov att göra en hel del :)
 
Vet inte säkert men tror att det enbart är i SP av dessa som man man inte får fixa så mycke kan vara att de är så i BoTT osså men inte säker.

Haha.. jag är nog inte snabbare på en Desmodeci än på en -03 CBR600RR
 
Vad jag har hört så ska något träningspass för BOTT utgå för att bereda tid för den extra tävlingen...

Hoppas verkligen inte någon annan klass får mindre tid :(

Då försöker vi vara positiva och hoppas på att det bli den lösningen :)
 
Igentligen borde väl Sm vara mer lämpligt om du har kört SD på gata och tycker de är skoj? Eller iaf ett alt:)

Varför det? En SD vann BotT -06, men hade inte haft en chans på motardbana.. Jag hade SM950 innan, vilket hade varit enmer korrekt jämförelse..

Jag har också åkt R1 och en gammel-gixxer (som iofs var ascool då), och SDn är (trots det höga styret och kåplös) betydligt mer RR än motard.

Eller syftade du på nåt helt annat nu så att jag är ute och simmar?
 
hahah.. Klockren jue, var det mållinjen han tog sig över också så var den ju fan historisk
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top