Börja köra SM vad ska man tänka på?

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Tjenare.

Har planer på att köra supermotard nästa år i stället för superstock 600.

Hade tänkt att köpa en yamaha yzf450 och bygga om till motard.
Är det något speciellt jag skall tänka på? Behöver man ändra grejer i motorn?. Fjädringen har jag förstått att den måste ändras en del.
Slirkoppling antar jag att man kan köpa till?

// Sunkan

Du är på rätt väg. :tummenupp I motorn behöver ingenting göras, fixa fjädring är klart bra, slipper clutch är också riktigt bra att ha, sen är det nog bara motardhjul och en hyffsad frambroms som saknas men det är väl självklart. :)

Du är på rätt väg. :tummenupp I motorn behöver ingenting göras, fixa fjädring är klart bra, slipper clutch är också riktigt bra att ha, sen är det nog bara motardhjul och en hyffsad frambroms som saknas men det är väl självklart. :)

Ok då e jag inte helt ute och cyklar. Hur funkar det med licensen?
Har roadracing licens A nu. Hörde nått att man kan köra med samma licens eller att man inte behöver gå någon ny licenskurs alla fall??

Ok då e jag inte helt ute och cyklar. Hur funkar det med licensen?
Har roadracing licens A nu. Hörde nått att man kan köra med samma licens eller att man inte behöver gå någon ny licenskurs alla fall??

Precis. :tummenupp

2.2 Anskaffande av licens
Licens utdelas efter det att förare med godkännande genomgått av SVEMO-klubbar anordnad förarutbildning i någon av disciplinerna SuperMoto, Motocross eller Roadracing och inplaceras då i klass B.
Förare med Elitlicens i Motocross eller A-licens i Roadracing kan utdelas SuperMoto A-licens

Du kan alltså få A-licens men om du inte kört cross hela livet så är det bättre att börja med B.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg