Börja åka på bana med sporthoj

Lind4hl

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2010
Hoj
Kawasaki KX450F -12 Yamaha R1 -03
Hej.

Köpte mig en r1 -03 nyligen, gatreggad.
Får inte ta tunga kortet före september iår pga ålder, men tänkte att man kanske kunde ta en licens och åka lite bandagar.

Finns det några bra rookie-banträningar som jag kan rulla in på med min gatregisterade hoj? under förutsättning att jag tar banracinglicensen dvs (bra tips på vem jag vänder mig till? Gelleråsen är min närmaste bana)

Kraschade styggt med crossen för en vecka sedan så det blir nog inget mer med den, tänkte testa att hoppa över till asfalt istället, då är man åtminstonde på marken. :tummenupp

SMC tillåter även övningskörning på vanliga bandagar, kan ju vara ett alternativ om du är helt färsk. Då ärdet bara att rulla ut utan att behöva bygga om hojen till race-ready.

SMC steg6 är du välkommen till om du tar lic. först, där är det lugnt och fint och bra ordnat, du kan däremot inte ta licensen med dom om du inte gått steg 1-4 först men köra 6 ¨får du när licensen är fixad.
Du behöver plocka skylthållare och backspeglar tror jag om jag inte minns fel men inga större grejer. :)

De flesta andra arrangörer tillåter med gathojar i sina "licens-grupper" bara du antingen har KK eller lic som "bevis" att kan framföra den hyfsat säkert.

Kör hårt! :)

SMC tillåter även övningskörning på vanliga bandagar, kan ju vara ett alternativ om du är helt färsk. Då ärdet bara att rulla ut utan att behöva bygga om hojen till race-ready.

*"Alla deltagande motorcyklar måste vara trafikförsäkrade enligt lag, och förarna måste inneha rätt körkortsbehörighet, vilket är krav för att delta på SMC:s fortbildningar"

Knix för man däremot övningsköra på sist jag läste om det.

Men licens kan man ju ta med andra arrangörer än med smc.

Mvh Andreas

Vid steg6 behövs ingen trafikförsäkring med SMC hur det sen är med rätt körkortsbehörighet om man har licens har jag däremot ingen koll på.

*"Alla deltagande motorcyklar måste vara trafikförsäkrade enligt lag, och förarna måste inneha rätt körkortsbehörighet, vilket är krav för att delta på SMC:s fortbildningar"

Knix för man däremot övningsköra på sist jag läste om det.

Men licens kan man ju ta med andra arrangörer än med smc.

Mvh Andreas

Misstänker att Actionpics kan låta dig vara med förutsatt att de på något vis får reda på att du kan frakta dig runt någorlunda snyggt.
Troligen kan du även köra i Racingworlds grupp för oreggat, kolla med StefanM

Misstänker att Actionpics kan låta dig vara med förutsatt att de på något vis får reda på att du kan frakta dig runt någorlunda snyggt.
Troligen kan du även köra i Racingworlds grupp för oreggat, kolla med StefanM

Lic eller kk så det är grönt med racingworld.
Funkar även med lic i lic.grupp(krävs) men gathoj på sviesta med det nya gänget som arrar där om uppgifterna jag fått stämmer, fredagar ska dom köra några stycken med början någon gång i maj.

Vid steg6 behövs ingen trafikförsäkring med SMC hur det sen är med rätt körkortsbehörighet om man har licens har jag däremot ingen koll på.

Nej givetvis behövs ingen Trafikförsäkring när du kör licens träning :dummer Mitt svar gällde det felaktiga påståendet att man kan köra storbana med smc utan körkort eller licens.

Vill TS köra sin hoj på bana utan körkort är det enda som gäller att åka på en licensutbildning!

Hoppas verkligen att inte att några bandagsarrangörer släpper ut folk utan körkort eller licens :dummer

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti