Bör Sverige gå med i NATO?

Status
Ej öppen för fler svar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Erdogan är NATO's största problem, han är ju en småpåve med grandios självbild han med...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det låter som att han är vårt problem, inte Natos.
Nja, NATO är inte speciellt kompis med honom heller, efter att han köpte ryskt luftvärn, dom stoppade väl hans planer på att köpa F35 efter det.

Han är snarare allas problem, han behöver hållas i jävligt kort koppel
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vi förtjänar en invasion.
Jaså, du tycker det du.... :unsure:

Erdogan vill ha lättade sanktioner (de har sådanna med efter sina provborrningar i medelhavet) och han vill köpa amerikanska vapen igen. Flygplan närmare bestämt. Det finns lite annat på önskelista med iofs, men plan är det stora.
Han kör en liten charad för att kunna utnyttja det uppkomna läget. Samt att han vill passa på att slänka lite skit på kurderna.

Som fotnot kan ju nämnas att vi faktiskt fortfarande skickar ut kurder som vi (läs SÄPO) anser vara en säkerhetsrisk för Sverige..
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jaså, du tycker det du.... :unsure:

Erdogan vill ha lättade sanktioner (de har sådanna med efter sina provborrningar i medelhavet) och han vill köpa amerikanska vapen igen. Flygplan närmare bestämt. Det finns lite annat på önskelista med iofs, men plan är det stora.
Han kör en liten charad för att kunna utnyttja det uppkomna läget. Samt att han vill passa på att slänka lite skit på kurderna.

Som fotnot kan ju nämnas att vi faktiskt fortfarande skickar ut kurder som vi (läs SÄPO) anser vara en säkerhetsrisk för Sverige..
Tack för klargörandet. Då är vi säkra ❤️
 

Raderad medlem 51742

Guest
Det här är ju toppen. Nu sitter vi verkligen i skiten. Vi har bränt försvarsbudgeten på terrorister och nu riskerar vi bli nekade Natomedlemsskap på grund av detta.

Vi förtjänar en invasion. Nato eller ej, Sverige är inte säkert eftersom vi lagt försvarspengar på inhemska terrorister och stenkastare.

Jag håller med dig om sakförhållandena, men undrar ändå vad du menar med att ”vi förtjänar en invasion”? Att Sverige definieras som de som fattat de beslut som satt oss i det läge vi är nu?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Jag har aldrig förstått V's fortsatta vurm för ryssland.

Det är och blev ju aldrig det kommunistparadis dom trodde, framförallt inte med putler vid rodret i bunkern.
(inget annat kommunistland blev det heller IOFS, det gåt dåligt för lag Rött)

Någonstans efter Brezjnev/Andropov borde ju Sojetromantiken ha varit utdöd, Gorby gjorde ju FFS PizzaHut reklam på TV?
Precis lika märklig är yttersta högerns vurm för Ryssland, ja jag pratar riktig ytterkant, inte SD. Även om det finns lite av det där också.

Förvisso lite gulligt att vänster och höger har samma idol, men ändå, hur kan någon se Putin som en förebild, vare sig till höger eller vänster. Visst en stark ledare som står upp mot väst, men genomkorrupt och kör sitt land i botten, något som inte borde tilltala någon. T.o.m. nynazzar verkar ju gilla honom, vet de inte vad Adolf tyckte om slaver och behovet av lebensraum?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ska man skratta åt sånt här?
Är han ironisk månne?
Jag tycker han har en poäng, bara det att den handlar inte om pkk utan om ISIS.

Kan Sverige på ett trovärdigt sätt hantera islamism och ISIS-resenärer? Svaret är ju ett glasklart nej.

Detta kanske NATO kan hjälpa oss med, ett eget Guantanamo på Öland tex.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag tycker han har en poäng, bara det att den handlar inte om pkk utan om ISIS.

Kan Sverige på ett trovärdigt sätt hantera islamism och ISIS-resenärer? Svaret är ju ett glasklart nej.

Detta kanske NATO kan hjälpa oss med, ett eget Guantanamo på Öland tex.

Det blir en annan slags Ölandturism....

Vi måste dock spränga bron då, kanske ett litet pris att betala.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jag håller med dig om sakförhållandena, men undrar ändå vad du menar med att ”vi förtjänar en invasion”? Att Sverige definieras som de som fattat de beslut som satt oss i det läge vi är nu?
Vi har kört allt i botten och nu vill vi ha skydd av andra. Andra vill inte skydda oss för att vi kört allt i botten.

Folk har röstat fram politikerna som fattat dessa beslut. En samling idioter som år efter år lyckas lura befolkningen. Vi får skylla oss själva. Folket har haft alla chanser att rösta bort den styrande eliten men struntat i det.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Vi har kört allt i botten och nu vill vi ha skydd av andra. Andra vill inte skydda oss för att vi kört allt i botten.

Folk har röstat fram politikerna som fattat dessa beslut. En samling idioter som år efter år lyckas lura befolkningen. Vi får skylla oss själva. Folket har haft alla chanser att rösta bort den styrande eliten men struntat i det.
Ja, men blir det inte lite nihilistiskt? Typ, ”det är ändå kört så låt det gå ännu mer åt skogen”
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Ja, men blir det inte lite nihilistiskt? Typ, ”det är ändå kört så låt det gå ännu mer åt skogen”
Att jag tycker vi förtjänar en invasion är inte samma som att jag hoppas på det. Klart jag blir uppgiven när jag och mina nära kämpar för en bra tillvaro samtidigt som folket röstar för de som vill ta våra slantar och ge till stenkastare och terrorister.

Det är beklämmande. Vi hade kunnat vara säkra om vi lagt de pengarna vi lagt på invandringen på försvaret. Nu har vi en dubbel risk där både inhemska terrorister och utländska stormakter hotar oss. Jag vill leva i ett land med stor tillförsikt och trygghet. Med facit i hand kan vi se att folket inte insett det. Kriser brukar tyvärr generera fler röster till just de som satt oss i skiten. Snart är det val.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Att jag tycker vi förtjänar en invasion är inte samma som att jag hoppas på det. Klart jag blir uppgiven när jag och mina nära kämpar för en bra tillvaro samtidigt som folket röstar för de som vill ta våra slantar och ge till stenkastare och terrorister.

Det är beklämmande. Vi hade kunnat vara säkra om vi lagt de pengarna vi lagt på invandringen på försvaret. Nu har vi en dubbel risk där både inhemska terrorister och utländska stormakter hotar oss. Jag vill leva i ett land med stor tillförsikt och trygghet. Med facit i hand kan vi se att folket inte insett det. Kriser brukar tyvärr generera fler röster till just de som satt oss i skiten. Snart är det val.
Bra klargörande, det var detta jag undrade ??
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vi har kört allt i botten och nu vill vi ha skydd av andra. Andra vill inte skydda oss för att vi kört allt i botten.

Folk har röstat fram politikerna som fattat dessa beslut. En samling idioter som år efter år lyckas lura befolkningen. Vi får skylla oss själva. Folket har haft alla chanser att rösta bort den styrande eliten men struntat i det.
Håller delvis med, det går bortom politiken.
Man kan inte begära att alla ska rösta på SD och rådande samhällsklimat har ju omöjliggjort yttringar i åsiktskorridoren.

Tänk Tobias Billström och Staffan Danielsson, media slaktade dem och fortsatte med lögnerna.

Men visst, stör det en att detta land är en dynghög så finns ju SD som alternativ, stör man sig inte så kan man ju välkomna både invasion och annan typ av invasion.

Media är de som borde ställas till svars och hela det vänstermarinerade etablissemanget.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vad var det Erdogan sa egentligen?

Om vi utgår ursprunget till det hela. Reuters var ju först.
https://www.reuters.com/world/erdog...itive-finland-sweden-joining-nato-2022-05-13/
(kolla på videon)
Så säger ju Erdogan ordagrant i videoklippet att det är PKK och DHKP/C det gäller. Dvs. kurder.
Han säger att de skandinaviska länderna huserar terroristorganisationer och nämner specifikt Sverige och Nederländerna :va

Den skarpe notera ju här att
1. Finland är inte en del av Skandinavien. Finland är en del av Norden.
2. Nederländerna är inte heller en del av Skandinavien och är ju inte aktuella med någon ansökan till NATO då de redan är med.

Så gubben är virrig och vill mest markera mot kurder.
Han kan säkert skapa oreda och få uppmärksamhet under ansökningsprocessen, men i slutändan kommer han gå med på det.

Edit: Det snabbaste, säkraste och faktiskt bästa sättet att få Turkiets godkännande är att Sverige beställer 25 st Bayraktar drönare. Vi behöver attackdrönare och Turkiet har billiga sådanna. Win-Win ?
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Lite Orban-stil på Erdogan:

Vill visa sig som maktspelare på stora golvet, inför egna väljare.

Vill gärna ha en hand i varje honungsburk, vilket kan vara en personlig fördel för (se ovan) väljare. Köpa lite go gas från Putte, lite sköna vapensystem från båda, gärna få en slant extra från EU-kollektivet. Smarta? Ja de kan i vart fall spela spelet, men det är en väldigt skör lina att dansa på..
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ska man skratta åt sånt här?
Är han ironisk månne?
Nej varför det ? För en tid sedan skrev jag i tråden att Turkiet nekats EU medlemskap. Kanske skulle Turkiet opponera sig mot Ukrainas närmande till EU.
För trots Turkiet uppfyllde kraven, (när Turkiet uppfyllde kraven höjde EU kraven, samma som tex släppte in Rumänien, kristna Tyskland vill inte ha ett stort muslimskt land med i EU....)
Och jag kallade det Kohandel.
Jag hade fel om EU. Men Turkiet har hittat andra skäl. Som HBL skriver Citat:

Finsk Turkietexpert om Erdogans nej till Finlands Natomedlemskap: "Del av ett större spel"​

slut citat

För övrigt har ju Turkiet själv blivit en fristad för terrorister
Citat: Turkey trained defectors from the Syrian Army on its territory, and in July 2011 a group of them announced the birth of the Free Syrian Army.[145] In October 2011, Turkey began sheltering the Free Syrian Army, offering the group a safe zone and a base of operation.
slut citat
Från GP idag

Borde inte fiaskot i Afghanistan avskräcka oss från Nato?​

slut citat
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top