Bör detta drev bytas?

Vilket drivpaket är det som man ska välja? Förstår inte vilken som är bäst för min hoj, 530 kedja eller 532 kedja?

Funderar på att köpa från addemoto, vill inte riktigt köpa det allra dyraste, men ändå inget skit som håller 200 mil... Så har ni något tips på vartifrån jag kan få tag i ett kvalitemässigt drivpaket till ett bra pris, skriv det tack!:):)

Så har ni något tips på vartifrån jag kan få tag i ett kvalitemässigt drivpaket till ett bra pris, skriv det tack!:):)

Ring http://s-racing.se och kolla, han har stenkoll på vad som passar din hoj.
Hur priset står sig nu för tiden vet jag inte, det är några år sedan jag bytte, men EK och JT är iaf bra grejjer.

XLmoto brukar väl ha också? Har fått för mig, utan att ha provat hittills, att dom ska vara rätt bra?

Well, jag kränger JT kit(JT drev och JT kedja) 530X1R(x-ring kedja) för dryga tusenlappen....låter det okej?(känns som Z1R är lite overkill för din hoj?)
Om kedjan är bra eller dålig vet jag inte eftersom det finns inte mycket dokumenterat om dom(kedjor har dom börjat med nyligen), men det känns som att JT som kvalitetsdrev skulle väl inte börja förstöra sitt goda rykte genom att kränga dåliga kedjor?

Tensile strenght på kedjorna hittar du här:
http://www.jtsprockets.com/chain?ref=cmd1

kommer inte ihåg riktigt , men har för mig du ska köra på 532 inte för att det är några som helst fel på 530
men 530 drev är pissdyra gentemot , men boris kanske kan flika in ,

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...