Bönders ansvar

vi har en lantbrukar jävel en liten bit hemifrån, han skitar ner vägen 800m med 2dm djup dynga så man kan inte köra hoj eller en låg bil där och det är en stor väg! så på kvällen så kan det ju hända att man råkar ta sin 4x4 bil och få "sladd" ut ett par vändor på hans ny sådda åker :tummenupp :hihi för det förtjänar han för den fan städar ALDRIG upp efter sig.... :huvet

Precis, lite dynga och lera här och där kan man ju leva med, men ibland har de dragit med sig halva åkern ut på vägen och spritt ut den 200 meter....
 
Skiten/leran på vägarna går nog tyvärr inte att undvika...

...så länge vi vill ha svensk mat på vårt bord!
Att traktorer som kör transport mellan gården och åkrarna lämnar lera efter sig, är lika oundvikligt som att "snabelbilen" lämnar lösgrus efter sig. Båda är lika nödvändiga!

Men som flera skrivit tidigare så måste man ju skylta ordentligt, alternativet till okunskapen/slappheten att inte skylta, är att vi får betala med fler mc-olyckor!
 
Varför ska "bönder" ha mera moral och laglydighet än dom flesta SH åkare???? Någon som kan svara på det???
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top