Böjda bultar

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Blev både glad och nojjig igår. Va och styvade upp kopplings fjädrarna lite extra igår. Förra gången jag hade upp kopplingen tyckte jag att det va någon klåpare som hade skruvat med hojen tidigare, pga att skruvarna gick in snett. Tänkte inte mer på det föns igår när jag pilla lite, bultarna är böjda och krokiga??? Hur i hela världen har dom blivit det? Kan det ha och göra med mitt kopplings slir? Tänkte mest att det blir ju svårt att få alla bultar att hålla samma tryck när dom är böjda.

Nu vet jag ju inte vad det beror på visserligen, men du har inte funderat på att byta dom då eller???!!!! :confused: :confused:

-Skulle iaf jag ha gjort!

Klart dom ska bytas, men det blir samtidigt som lamellerna och fjädrarna. Grejjen va att jag inte vill råka ut för det igen.

Plantmek kan resultera i vad som helst. En ktm jag köpte hade krokiga bultar o märken på insidan av kåpan pga nån som velat öka fjädertrycket, men lagt dit brickor som inte passade riktigt utan krökte bultarna när man drog åt, gjorde att bultarna stack ut o tog i kåpan när man kopplade ur o inte gjorde ett sk-t åt fjädertrycket ! Bingo mao.
/u

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back