Böjbar hårddisk

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date

FreddaGädda

Guest
Jag har beställd en bärbar hårddisk av denna modell:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318905

Ni som haft era ett tag har nog ett och annat att tillägga angående användningen av dessa. Måste jag använda "säker borttagning av USB-nånting" för att inte riskera att tappa data? Går det spela filmer direkt från den? M.a.o, funkar den exakt som en vanlig hårddisk, fast med söligare överföring? Förutom att man inte kan köra operativ från den, natürlich.

Last edited:
Jag har beställd en bärbar hårddisk av denna modell:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318905

Ni som haft era ett tag har nog ett och annat att tillägga angående användningen av dessa. Måste jag använda "säker borttagning av USB-nånting" för att inte riskera att tappa data? Går det spela filmer direkt från den? M.a.o, funkar den exakt som en vanlig hårddisk, fast med söligare överföring? Förutom att man inte kan köra operativ från den, natürlich.

Du behover inte anvanda saker borttagning och det gar att kora bade program, filmer och operativsystem fran den om du vill..

Du behover inte anvanda saker borttagning och det gar att kora bade program, filmer och operativsystem fran den om du vill..

Oh my.. Men det kan la inte vara nåt att göra.. Köra operativ från USB-enhet? Låter söligast.. Oder?

Nu ska jag minsann in och hämta skräpet. Får se hur det ter sig :tummenupp

Jag tankar lika snabbt till bärbara HDn som till vanlig disk.
Dessutom tankar det bra mycket fortare än mellan min "gamla" dators egna hårddiskar.

Ja, vilken tur att det är USB 2.0 då. (Hi-Speed USB) som är ca 40ggr snabbare än "gammal USB"...

480mb i sekunden borde väl räcka rätt långt?!

Fast det blir väll inte riktigt det?
Vette fan om jag haft en 2.0-enhet nån gång iofs, så jag har inget att gå efter. Min MP3-spelare är 1.bäng och den går ju ganska olidligt långsamt, ja.

Har inte testat disken än. Kom formaterad med FAT32 så jag håller på och konverterar den till NTFS. Tar brutalt lång tid.
Skulle köpt en 320-gigare. 250 känns litet nu i efterhand men det räcker nog mer än tillräckligt länge. Mer utrymme skulle mest fungera som penisförlängare hos grabbpolarna. Snygg är den dock, och tyst. Så långt kan jag rekommendera den alldeles ypperligt.

Fast det blir väll inte riktigt det?.

Njae, när den läser mindre filer så landar det runt 40mb per sekund men vid stora filer kan du nå upp till ca 300mb/sek.

Ett tips oavsett om du använder extern hårdisk eller har två interna är att packa upp filmer och andra stora packade filer från en disk till en annan. Det går betydligt snabbare än att försöka packa upp filmerna/filerna på samma disk som zip/rar-arkivet ligger.

Njae, när den läser mindre filer så landar det runt 40mb per sekund men vid stora filer kan du nå upp till ca 300mb/sek.

Ett tips oavsett om du använder extern hårdisk eller har två interna är att packa upp filmer och andra stora packade filer från en disk till en annan. Det går betydligt snabbare än att försöka packa upp filmerna/filerna på samma disk som zip/rar-arkivet ligger.

Åha!
Den som lever lär sig..

Tror min interna håller på att gå åt helsike. Accesstiden är tidvis bedrövlig och simultanförmågan på disken är kraftigt nedsatt. Den är iofs ganska gammal. Känns tråkigt ändå. Ska lägga över allt på externa och formatera om och se ifall det blir bättre.

Fast det blir väll inte riktigt det?
Vette fan om jag haft en 2.0-enhet nån gång iofs, så jag har inget att gå efter. Min MP3-spelare är 1.bäng och den går ju ganska olidligt långsamt, ja.

Sen handlar det också om hur fort din mp3 spelare klarar av att skriva in informationen. Spelar ingen roll om du har överföring på 1000gb/s om den bara klarar av att skriva i 3mb/s.

Edit: Vart fan fick du topic ifrån? :rolleyes:

Edit: Vart fan fick du topic ifrån? :rolleyes:

Vickevaddå?

Angånde disken så älskar jag den. Överföringen är toksnabb, dyker upp som riktig hårddisk i "den här datorn" och fungerar exakt som en också. Och tyst. Och snygg. Hoppas de inte slutar tillverka den här innan jag behöver en till. Designen är the shit jämfört med de andra alternativen.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg