Böja aluminium?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Fick den här bilden efter mailande med PazzoRacing och förutom det spel som finns original ger detta handtag 25 mm extra justeringsmån av vinkeln mot handtaget. Totalt för både broms- och kopplingshandtag inklusive frakt från Nordamerika ca 1250:-

Bifogat

• pazzoracing_clutch.jpg
    pazzoracing_clutch.jpg
    63.6 KB · Visningar: 146
sandstream skrev:
Fick den här bilden efter mailande med PazzoRacing och förutom det spel som finns original ger detta handtag 25 mm extra justeringsmån av vinkeln mot handtaget. Totalt för både broms- och kopplingshandtag inklusive frakt från Nordamerika ca 1250:-

Huga va dyrt :tomten

sandstream skrev:

annars så sitter det någe liknande orginal till ducati kanske de e billigare :confused:

alternativt köpa ett bromshantag o montera upponer :3freak :D

benfre skrev:
Med tanke på att ISR skulle ha ungefär samma pris för bara kopplingshandtaget så kan man ju se det som att man får det andra gratis :)

För övrigt var killen, Markus, som driver PazzoRacing trevlig och han har dessutom e-post vilket en del andra inte har....

Som någon skrev tidigare så värm handtaget rejält så kan du böja det utan problem. Kasta det sedan i en hink med vatten för snabb nedkylning så kommer du få ett handtag som håller.

Skulle kunna gå in på gitterstrukturer och dylikt före och efter värmning... Men det blir för komplicerat och just nu har jag ingen ork. För säkerhets skull kan du ju köpa ett extra handtag.... kostar ca 100kr...

Lycka till.

Böj INTE bromshandtaget, det kan resultera i en RIP-tråd. Däremot kan du chansa med kopplingshandtaget.

En annan sak jag förespråkar är att nita kedjan....lås är inget för mig.

sandstream skrev:
De har ingen e-postadress så de går bort direkt :död

Tackar!
Om du inte vill ha det bästa av det skälet så skyll dej själv. Acke är en legend, gamla legender är svåra att lära ny teknologi....

Nr:18 skrev:
Om du inte vill ha det bästa av det skälet så skyll dej själv. Acke är en legend, gamla legender är svåra att lära ny teknologi....

Liteee OT: Flummer vad har du för godis på din 750, lakrits, geléhallon, segagubbar, jungelvrål.......berätta, jag vill också ha godis på min hoj :tungan

sandstream skrev:

Såg nice ut..

lite OT bara.. har aldrig förstått varför man har en hemsida med hopers av döda länkar/knappar på? :död Man publicerar det som funkar sen bygger man ut eftersom.. eller?

sandstream skrev:
Det vore ju den enklaste lösningen men frågan är bara om det finns någon bra butik som har sånna till en R750 -02?

Hej, se på mina handtag jag har från DPM dom sitter närmare + att dom kommer hela vägen in när man ex drar in kopplingen (dom ligger alltså plant emot handtaget o inte som orginal där ytterändan tar i först)

.../Yoshi

Bifogat

• DSC00170.JPG
    DSC00170.JPG
    140.2 KB · Visningar: 62
Yoshi_gixxeRR skrev:
Hej, se på mina handtag jag har från DPM dom sitter närmare + att dom kommer hela vägen in när man ex drar in kopplingen (dom ligger alltså plant emot handtaget o inte som orginal där ytterändan tar i först).../Yoshi
Vi får väl träffas när jag har fått mina så kan vi jämföra :tungan

Jag behöver inte det bästa och han kunde inte leverera något handtag förrän tidigast i slutet av augusti. Dessutom var ISR betydligt dyrare så då får det räcka med det jag har köpt.

Jag stuntar i om han är 100 år eller kunnigast i branschen, har man lyckats skaffa sig en sajt med produkter tycker jag att man ska ha en e-postadress också.

sandstream skrev:
Vi får väl träffas när jag har fått mina så kan vi jämföra :tungan

He he he... Japp, det ska vi göra!!!

(ska bara plocka ihop lite delar till hojen så jag kan ÅKA till dig!!!! :hihi :hihi )

.../Yoshi

Före o Efter

Bifogat

• DSC00170.JPG
    DSC00170.JPG
    140.2 KB · Visningar: 49
  • Bild 020.jpg
    Bild 020.jpg
    131.9 KB · Visningar: 52
Last edited:
... gamla legender är svåra att lära ny teknologi....
sandstream skrev:
...har man lyckats skaffa sig en sajt med produkter tycker jag att man ska ha en e-postadress också.

Rätta mig om jag har fel men han drog väl NER på hemsidan för att det blev för mycket jobb?
Har för mig att någon skrev det i en gammal tråd, troligen före eller runt omkring SH-kraschen.

/ :)

Ghost skrev:
Rätta mig om jag har fel men han drog väl NER på hemsidan för att det blev för mycket jobb?
Har för mig att någon skrev det i en gammal tråd, troligen före eller runt omkring SH-kraschen./ :)
Det kan säkert stämma men jag förstår fortfarande inte hur man kan ha en sajt men ingen e-post. Jag är kanske lite yrkesskadad :D

@Yoshi: Vad hände med din hoj?

sandstream skrev:
Det kan säkert stämma men jag förstår fortfarande inte hur man kan ha en sajt men ingen e-post. Jag är kanske lite yrkesskadad :D

@Yoshi: Vad hände med din hoj?

Öhh, jag trodde alla visste nu :va
Jag har besökt ett dike med min käresta o hon ville absolut ligga överst (hon e såååå bossig ibland :rolleyes: ) Men tyvärr fick jag inte ligga där så länge o gossa med henne då ambulanspersonalen tyckte att jag skulle åka med dom :confused:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=50412
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=51208

.../Yoshi

sandstream skrev:
Aha, det var du det! Nu minns jag!

Jepp, jag gör allt för o bli en kändis :rolleyes:

(skämt åtsido, troligen kommer hon att återuppstå efter jag har dealat klart med FB :tummenupp SÅ då kan vi jämnföra våra handtag :D :D :D )

.../Yoshi

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck