Båtfrakt från Hudik till Sthlm?

Fick själv ned priset från 18000 till 10000 för frakt från Karlstad till Skåne för 2,5ton, 7m o 2,42m brett... vid 2,48 hade det INTE gått bra! :D (se bildbevis!)
Bara det att dra i 30 kommer du knappt undan med - bilen måste vid dragtillfället (Nettovikt) väga mer än ekipaget - även för traktorsläp, såvida inte du har tungt kort, då vet jag ej reglerna.
Dessutom undrar jag om man får dra mer än bilen är reggad för - oftast 2 ton eller mindre.

Lasta skiten!!!

EDIT:
Pass upp nu!! Jag trillade i Båtträsket och det konkurrerar med hojträsket BIG-time! Alla fina dagar vill man ut o köra hoj... men båtdj-n lockar än mer :huvet
Bara lyss till en manlig 7,5l motor, i lilla Nilea... med massor av tum rör "through the hull" :banana
Jag stör hamnarna lika mycket som jag brukade störa i trafiken med Yoshi-blåsen... :lol
[YOUTUBE-ID]hGYr9kBahc8[/YOUTUBE-ID]

Lyssna på den här:
[YOUTUBE-ID]uOe1_3OntrY[/YOUTUBE-ID]
Om du tänker bort vindbruset i mikrofonen hör du vågskvalpet.
Så låter det när man åker BÅT.
Den funkar äver när det är vågor på vattnet.
0 ml/distansminut.
0 ml/h.

Bara lyss till en manlig 7,5l motor, i lilla Nilea... med massor av tum rör "through the hull" :banana
Jag stör hamnarna lika mycket som jag brukade störa i trafiken med Yoshi-blåsen... :lol

Jag ser helt klart likheten:
[YOUTUBE-ID]WZ5w-IwEHO8&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Men orka hålla på att jäkals med segel och kolla väderlek, vara förståsigpåare och ha helly-hansenjacka....

Påverbåt = hawaiskjorta och brewdar I tells ya! Det är sexigt att tanka som Gudrun Schyman säger.

Men orka hålla på att jäkals med segel och kolla väderlek, vara förståsigpåare och ha helly-hansenjacka....

Påverbåt = hawaiskjorta och brewdar I tells ya! Det är sexigt att tanka som Gudrun Schyman säger.

:tummenupp:tummenupp
Segelbåt är sååå 60-tal.....
Dessutom kan de med segelbåtar sällan väjningsregler och är livsfarliga, precis som alla som kör Prius på vägarna :arsele:D

:tummenupp:tummenupp
Segelbåt är sååå 60-tal.....
Dessutom kan de med segelbåtar sällan väjningsregler och är livsfarliga, precis som alla som kör Prius på vägarna :arsele:D

Båt med motor väjer alltid för båt som går för segel, så enkelt är det.

Båt med motor väjer alltid för båt som går för segel, så enkelt är det.
Det har du rätt i, men inte om motorbåten har en klippa på sin högra sida... Ej heller om motorbåten ligger för ankar.... Ej heller om motorbåt backar... Ej heller i hamnöppning när motorbåt skall ut... Ej heller segel mot större motorbåt (lastfartyg)... Har i samtliga fall sett segelbaljor missförstå detta. Du har segelbåt, eller...?

Tillbaka till frakten kanske? :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...