Båtfolk, ska lägga gummimatta!

Gick med
11 Apr 2004
Hoj
några
Hittar inget båtforum så jag frågar här iom att du brukar finnas kunningt folk här.

Tips på lim!? Kontaktlim?
har slippat bort de gamla limresterna, ska jag grunda med något på båtplyfan tror jag det heter, innan jag limmar?

Tack på förhand

Gummimatta i en båt? :O

Du är medveten om att gummi inte andas och att det finns fukt i en båt hoppas jag? :mögel

För att svara på frågan så har Kiilto ett speciellt två komponentslim just för gummimattor.

Gummimatta i en båt? :O

Du är medveten om att gummi inte andas och att det finns fukt i en båt hoppas jag? :mögel

För att svara på frågan så har Kiilto ett speciellt två komponentslim just för gummimattor.

amerikanska heltäckningsmattor blir inte frächa med åren!
Annat alternativ då?

amerikanska heltäckningsmattor blir inte frächa med åren!
Annat alternativ då?

En tunnare syntetisk matta med en vävd baksida. Fukten kommer då att gå rakt igenom mattan då den andas väldigt bra.
Undvik filt och latexbaksida på mattan så ska det nog gå bra. :)

1. supra, wakeboard båt, mitt placerad motor open bow
2. gummimatta, jula har en 3mm, även mekonomen
3. golvet eller vad det heter i båt termer. Vi kör i ur o skur så något som vattnet stannar i är ej ett alternativ typ heltäckningsmatta.

Slipa, måla och sen strör du salt direkt på den våta färgen som halkskydd.
Annars finns det en självhäftande folie som ser ut som nåtat teakdäck, inte vrålsnyggt men betydligt trevligare än jänkarnas förbannade heltäckningsmattor.

Finns ju även en nyare sort av "balkongmatta" som finns i lite olika färger.
Det sitter små kulor under mattan så du får en luftspalt mellan själva durken och mattan. Alltså borde du slippa bekymmret med att vatten stannar kvar.
La in den i sittbrunnen på min gamla båt ,visserligen en DC men iaf.
Kan ju vara värt att kolla upp. Köpte min på Colorama.
Good luck... :tummenupp

*/ ?>
Back