R2
På två hjul sen -89
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Vårat comhem uttag och modem sitter i källaren vilket gör att trådlösa inte når så långt i huset, jag tänkte testa en lösning men har inte koll på hur man ska få till det.
Så här ser det ut idag:
I källaren, uttag, modem och min stationära.
Mellanvåning, en nätverkskabel är dragen till gammal xbox.
På mellanvåningen tänkte jag sätta en Dlink -d524 med extern förstärkningsantenn jag har liggande, den ska om det går även mata den gamla xboxen och smartTVn via kabel.
(ev extern hårddisk ist för xbox, kanske dags att släppa trokänaren nu)
Nu till det jag inte har koll på, måste NAT delen stängas av i Dlinken för att detta ska funka och hur gör jag det i så fall?
Sätter den med kabel direkt i min stationära och går in med 192.168.01 eller nått sånt, stänger av NAT och flyttar sen upp den?
Eller är det här nere i comhem modemet som Nat ska stängas av?
eller i båda?
Så här ser det ut idag:
I källaren, uttag, modem och min stationära.
Mellanvåning, en nätverkskabel är dragen till gammal xbox.
På mellanvåningen tänkte jag sätta en Dlink -d524 med extern förstärkningsantenn jag har liggande, den ska om det går även mata den gamla xboxen och smartTVn via kabel.
(ev extern hårddisk ist för xbox, kanske dags att släppa trokänaren nu)
Nu till det jag inte har koll på, måste NAT delen stängas av i Dlinken för att detta ska funka och hur gör jag det i så fall?
Sätter den med kabel direkt i min stationära och går in med 192.168.01 eller nått sånt, stänger av NAT och flyttar sen upp den?
Eller är det här nere i comhem modemet som Nat ska stängas av?
eller i båda?