bättre flås i husan. någon som kan hjälpa?:-)

husaman

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2012
Hoj
husaberg fs650 03
Hej har precis varit o inhandlat en gammal husaberg 650 årsmod 03, och jag undrar om de är någon vänlig själ som kanske har ett eller vet någon som har ett trimavgassystem till salu:) det spelar ingen roll om det är ett akrapovic eller ett FP helsystem:) jag har haft ett par husor förut o de är ingen riktig cykel utan lite bättre flås, o ljud förstås:) så om ni har någon idé så hör gjärna av er:) är tacksam för hjälp:) tack mvh!

..ja mer ljud ur motarder är ju nödvändigt...urk. Finns inget jävligare än att stå i en bandepå med motarder och öppna system ute på banan, fattar helt allvarligt inte hur ni står ut (och jag älskar motorljud, och är gammal geggmoppeåkare).
På crossbanan dämpas ljuder naturligt...men på asfalt... :död

Och behöver en 650 mer knuff? :hihi

/reflexväst

..ja mer ljud ur motarder är ju nödvändigt...urk. Finns inget jävligare än att stå i en bandepå med motarder och öppna system ute på banan, fattar helt allvarligt inte hur ni står ut (och jag älskar motorljud, och är gammal geggmoppeåkare).
På crossbanan dämpas ljuder naturligt...men på asfalt... :död

Och behöver en 650 mer knuff? :hihi

/reflexväst

Haha jodå de ska låta mycket:) åker dessutom mycket crossbana o skoterspår plus isbana
Så där blir de inte så mycket ljud:p och ja man kan aldrig få för mkt effekt:yoparty

När du kan hålla stumt genom kurvorna, och sitter och hoppar på den likt en hyrkart...då kan du börja leta mer pulver. :hihi Tills dess...leta efter vägar som svänger. :fakta

Och lägg upp en köpesannons.

När du kan hålla stumt genom kurvorna, och sitter och hoppar på den likt en hyrkart...då kan du börja leta mer pulver. :hihi
Men det där måste väl vara världens sämsta argument? Vad ska du själv med en GSXR 750 till då som du utnyttjar 10% av prestandan i:7peta

Men det där måste väl vara världens sämsta argument? Vad ska du själv med en GSXR 750 till då som du utnyttjar 10% av prestandan i:7peta

Hur vet du hur jag kör?

Den nyttjas på bana, och går rätt hårt med när jag kör för egen skull, och ändå är det standard avgassystem på den. :crash Den behöver inte vässas öht. Underlig jämförelse må jag säga. :arsele

Last edited:
Hur vet du hur jag kör?

Den nyttjas på bana, och går rätt hårt med när jag kör för egen skull, och ändå är det standard avgassystem på den. :crash Den behöver inte vässas öht. Underlig jämförelse må jag säga. :arsele

Jag vet...

Jorusåatte... :arsele

Klart en retard ska smälla å leva fan :D... Leendet när man kommer på en stenbelagd gata i stan me höga fasader så ljudet inte kan ta väg nån stans, vrider om å bakhjulet släpper samtidigt som folk helt plötsligt befinner sej i luften... Galet omoget :hihi... Men å va omogen får väl ses som ett kriterie vid retardköp :confused:

Klart en retard ska smälla å leva fan :D... Leendet när man kommer på en stenbelagd gata i stan me höga fasader så ljudet inte kan ta väg nån stans, vrider om å bakhjulet släpper samtidigt som folk helt plötsligt befinner sej i luften... Galet omoget :hihi... Men å va omogen får väl ses som ett kriterie vid retardköp :confused:

Du har delvis rätt, men jag tycker det blir så jävla irriterande efter ett tag. Det finns liksom en gräns nånstans.
Men omogen, jag? Näääää.... :)

Du har delvis rätt, men jag tycker det blir så jävla irriterande efter ett tag. Det finns liksom en gräns nånstans.
Men omogen, jag? Näääää.... :)

Kör ju me helacra på 650in å har aldrig stört mej på ljudnivån när ja kör själv, nästan så insugsljudet e värre... Att däremot bli omkörd av polaren me samma setup me trotteln i taket e faktiskt lite väl... Så ja kan förstå att folk hoppar te när man vrider om ibland...

Kör ju me helacra på 650in å har aldrig stört mej på ljudnivån när ja kör själv, nästan så insugsljudet e värre... Att däremot bli omkörd av polaren me samma setup me trotteln i taket e faktiskt lite väl... Så ja kan förstå att folk hoppar te när man vrider om ibland...

Jag vet inte hur acrat är på 650:n men på 570 ska faktiskt acrat vara tystare än original. Så där skulle man kunna lägga en slant faktiskt.

Jag vet inte hur acrat är på 650:n men på 570 ska faktiskt acrat vara tystare än original. Så där skulle man kunna lägga en slant faktiskt.

På 650in e de markant skillnad i ljud me helacrat, mycket mysigare för själen :yoparty

På 650in e de markant skillnad i ljud me helacrat, mycket mysigare för själen :yoparty

Det låter bättre, appselut. Men det gör inget om inte db ökar så himla mycket. :)

Helt rätt de ska låta lite. Framförallt lite dovare ist för som en konservburk:yoparty

Om man bara hitta någon som ville sälja ett akrapovic eller FP helsystem! Men verkar svårt med de:(

Ett akra på en fs650 är rent av elakt mot omgivningen. Ljudet blir inte goare, det blir bara högre.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti