Bättre förr

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Kan man inte här på sporthoj försöka gå tillbaka till grunden för hela forumet, att folk ska ha kul, kunna följa trådar och ämnen utan att det blir en massa personligt tjafs. Förstår att moderatorer och många från förr försvinner/försvunnit, då det ideligen förekommer personangrepp och avvikelser från ämnet.
Har precis deltagit och fått vara med och få priset "Årets Mediaorm" i hop med 800st andra Flashback medlemmar(ang fuskande naturfotografen Terje Hellesö), 10'000 inlägg och inte något tjafs. Här inne smäller det med en gång.
Jag drar mitt strå till stacken , genom att även i år 2012 sponsra RHaggen racing, då svensk roadracing behöver all hjälp de kan få.
Annars är det Toymans blogg jag läser, för att slippa allt tråkigt tjafs och personangrepp. Följ tråd och ämne och SH's regler för trevligare samvaro för oss alla.:tummenupp

Jag hoppas VERKLIGEN inte att sporthoj.com blir som flashback, då checkar till och med jag ut. :D

Att det skulle vara bättre förr tror jag det har skrivits om i trådar sedan 2004, så kom på något nytt.

Det är ju som så att en offentlig plats som ett mc forum som SH där många likasinnade med samma intresse samlas för sina hojar så har ju alla dessa också olika värderingar och förhållningssätt till andra precis som i övriga samhället.Det som är okey för en del är tabu för andra.Nätets forum gör det tyvärr också lättare för många att släppa loss lite på sina hämningar som de annars kanske aldrig visar när de kan framföra dessa synpunkter på ett forum med ibland ett alias som bakgrund till vem de är.Mår medlemmar bra bär de sig oftast bra åt och vise versa om de mår lite risigt.Finns säkert medlemmar här som aldrig ägt en hoj men likväl tycker det är roligt att hålla till på SH forumet.

Vi är som sagt var alla olika med olika värderingar både till andra och oss själva.Men att få ett forum att framstå som en plats där någon aldrig tar illa upp eller inte kan låta bli att småbråka med andra är en omöjlighet och varför skulle det vara så bara för att det är en plats på just Internet.Detta Internet används ju som sagt var av just människor / individer.De flesta forum fungerar bra och så även SH mycket pga moderatorerna som även de kan göra fel som alla andra.Ett Internet forum med andra ord.Ha det gott på er (samtliga) SH medlemmar.

Last edited:
"Det var bättte förr" är ju något man brukar höra från Dag 2 på i princip alla forum. Faktum är att Sporthoj är nog ett av de bästa svenska hojforum som finns idag, tillsammans med SOE. Sen får man räkna med lite drägg och omoget folk, såna har ju sporthojar attraherat i alla tider.

@Ankan1
Bra inlägg.
Men människa, om du pratar som du skriver utan indelning i stycken, så skulle du dö av andnöd ;)

PS. Jag är mer för 'Det var bättre nyss' ;) DS.

Last edited:
"Det var bättte förr" är ju något man brukar höra från Dag 2 på i princip alla forum. Faktum är att Sporthoj är nog ett av de bästa svenska hojforum som finns idag, tillsammans med SOE. Sen får man räkna med lite drägg och omoget folk, såna har ju sporthojar attraherat i alla tider.

Om inte ett av de bästa forumet öht? Aldrig läst på något annat forum med sånhär god humor, god attityd, kunskap och hjälpsamhet i ett.

Brukar det inte bli lite mer grinig stämning över hösten/vintern? Alla lider av PMS tills vårsolen visar sig igen.

Brukar det inte bli lite mer grinig stämning över hösten/vintern? Alla lider av PMS tills vårsolen visar sig igen.

Absolut, men det är ju lite av charmen med det här forumet. Hösten/vintern är alltid lika tumult, en del mindre roliga saker men bra mycket underhållande saker också. Även en hel del förvirrande saker, senaste veckan är ett bra exempel på det... :D

Bättre...............

Självklart kan det bli bättre hela tiden, än förr och nyss. Men sen är frågan vem som vill vad.

Förmodligen äger någon Sporthoj.com och vill ha så bra avkastning som möjligt, bråk tjafs och dockusåpa säljer alltid, tyvärr men så är det.
Det går inte att utesluta att lågvattenmärkena på Sporthoj tillåts pga. optimerad avkastning på kapital.

Moderatorerna skulle mycket enkelt vänligt och bestämt kunna lägga ribban på den nivå de själva vill eller/och som ägarna vill.

Jag måste oxå berömma siten, den har berikat mitt liv ordentligt, det finns många tillfällen då jag garvat läppen av mig, men jag skulle gärna se att det modererades mer så inte spån får förstöra obehindrat och trådar måste stängas, har inte moderatorerna förlorat Racet då?

Lite ansvar för att vårt gemensamma intresse ska få frodas vore inte så dumt. Gör en liten Poll för att se vr försammlingen tycker att ribban ska ligga. Säkerligen är det många som gillar debatt..

Internett måste få vara fritt!!!!!!!!!!! är ju naturligtvis bara kvalificerat skitsnack, vi människor bestämmer alltid på ett eller annat sätt vad som är ok och inte.

Men men va vet jag, ja e ju bara

LillaFarbrorn :tummenupp:tummenupp

:krama:krama Ha de fint.

Jag hoppas VERKLIGEN inte att sporthoj.com blir som flashback, då checkar till och med jag ut. :D

Att det skulle vara bättre förr tror jag det har skrivits om i trådar sedan 2004, så kom på något nytt.

Vill bara tillägga att flashback är oerhört stort. Tråden jag har varit i har moderator: Hamilkar, som är mellan 50-60 år och är professor i molykelär biologi.

Inga flummare, som på vissa andra ställen. Det blir en städad diskussion på vuxen nivå. Jag återgår till Toymans blogg och förstår alla "kris trådar" som stängs/raderas, lika som med mängder av inlägg som sållas bort. Som man bäddar får man ligga.

Jag säger som vissa andra, nu släpper jag SH, kommer läsa strövis, men det ger ingenting längre.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park