Bättre bromsar

Originally posted by Quitte

Mitt tips är antingen att byta till en 748´a (Björn jublar) eller att först klå Micke Nilssons tider på Falken med originalbromsar, och SEN byta .

Då får det bli det senare för Ducati suger!

ISR

Jag har ISR sex-kolvsok plus skivor och pump/handtag, hela kittet alltså, och visst kostar det kulor, men jävlar vad sköna dom är att köra med. Än sålänge kan jag ju inte utnyttja dom till max, men de underlättar ju ändån mot orginal jag körde med innan, men träning ger färdighet som det heter!
13 000:- kostade ett kit förra året.

/Pajje

Re: Re: Bättre bromsar

Quitte skrev:
Mitt tips är antingen att byta till en 748´a (Björn jublar) eller att först klå Micke Nilssons tider på Falken med originalbromsar, och SEN byta.

lol... :bow

/B

Re: ISR

Psychobiker skrev:
Jag har ISR sex-kolvsok plus skivor och pump/handtag, hela kittet alltså, och visst kostar det kulor, men jävlar vad sköna dom är att köra med. Än sålänge kan jag ju inte utnyttja dom till max, men de underlättar ju ändån mot orginal jag körde med innan, men träning ger färdighet som det heter!
13 000:- kostade ett kit förra året.

/Pajje
Brrrrrrrr :skrämd
13000:- är många uppsättningar däck, som förmodligen hade givit mer färdighet än blänkande 17-kolvsok vid korvmojen (med corden framme på Macadam däcken)? ;)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph