Är det en 84 du har så får du ett kitt med allt du behöver fram och bak för 700kr inkl frakt. http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-XJ...06?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item20bee3e30a
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Trycket verkar alltid lika på alla ytor som vätskan exponeras för.
Däremot kan ju flexande slangar ge lägre bromsverkan hos oket än styva, om flexet är så stort att handtaget bottnar innan man låser upp hjulet.
Hursom kan vi nog alla enas om att stumma bromshandtag är skönast.
Visst kan vi enas om det!
Men vi bör ju kunna enas om att om en slang ger vika för tycket och blir en ballong så blir trycket i slangen aldrig högre än vad slangen orkar hålla emot.
Och bromsverkan blir sämre!
För även om vi har en pump som kan pumpa hur mycket bromsvätska och tryck som helst så kommer det ju aldrig bli något tyck i systemet om slangarna inte håller emot.
För att förtydliga ytterligare så om man tar bort slangen så det blir fritt flöde ut i atmosfären så blir trycket noll och med en cyckelslang blir det något bättre och med en trädgårdsslang lite bättre ändå osv....
Eller hur?
Ja då menar vi samma sak, kommer man inte upp i det tryck /bromsverkan man önskar innan handtaget bottnar, ja då begränsar flexet trycket/bromskraften.
Bra snokat.. blir nog att handla där... thanks
Exakt vad menar du?Xj 900:an hade väl ventilerade skivor?
Kan man bara beställa vanliga skivor från t.ex. ISR? Blir de inte för "smala" för orginaloken att greppa om?
Om man nu skulle byta skivor, alltså.

Hehe,Exakt vad menar du?![]()
Du tänker nog på ventilerade bilbromsskivor, som har en luftspalt mellan bromsytorna så att säga. Det har inte hojar, utom möjligen Yamaha GTS1000. Ventilerade hojskivor är borrade, som tex originalskivor på dom flesta hojar efter -90, inkl alla eftermarknadsskivor, i synnerhet ISRHehe,
jo jag undrar om inte ventilerade skivor är tjockare (inkl. "luftspalten") än vanliga "oventilerade" skivor?
Om det är så, och man beställer nya oventilerade skivor,måste ju alltså kolvarna tryckas längre ut, räcker kolvarnas "slaglängd" till?
Hoppas jag var tydlig nog?
Vissa årsmodeller av xj900 har ventilerade skivorDu tänker nog på ventilerade bilbromsskivor, som har en luftspalt mellan bromsytorna så att säga. Det har inte hojar, utom möjligen Yamaha GTS1000. Ventilerade hojskivor är borrade, som tex originalskivor på dom flesta hojar efter -90, inkl alla eftermarknadsskivor, i synnerhet ISRMen tjockleken är i princip alltid densamma, sånär som på någon halv mm hit eller dit.

Amazonsport,
glöm nu inte bort Boris JR råd om rengöring av bromsskivorna. Det anser kommer på 1a, 2a och 3e plats i råd för bättre broms.
Använde själv biltema aceton
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-och-Fog/Rengorning/Aceton-36154/
och hushållspapper på Triumphen och låste framhjulet vid första bromsningen efter rengöring.
Sedan blev jag försiktigare....
och körde enfingerbromsningar ett tag innan jag lärt mig att det är liten risk låsa i högre hastighet.
OK!Du tänker nog på ventilerade bilbromsskivor, som har en luftspalt mellan bromsytorna så att säga. Det har inte hojar, utom möjligen Yamaha GTS1000. Ventilerade hojskivor är borrade, som tex originalskivor på dom flesta hojar efter -90, inkl alla eftermarknadsskivor, i synnerhet ISRMen tjockleken är i princip alltid densamma, sånär som på någon halv mm hit eller dit.
|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller