bästa wheelie motard

Cervantes skrev:
2392484 Det är ju steg två.. altså när man vågat sig så långt att försöka slanga :) Dit har jag kommit nu.. fått några mindre slangnings försök men visst är man rädd att det ska göra ont :D
Samma här, jag duttar lite med kopplingen på ettan och kör kanske 5 meter med framhjulet 1-2 decimeter över marken.
Kommer aldrig att bli bra på det där :(

sandstream skrev:
2392849 Samma här, jag duttar lite med kopplingen på ettan och kör kanske 5 meter med framhjulet 1-2 decimeter över marken.
Kommer aldrig att bli bra på det där :(

Nää det är lite klurigt.. jag har börjat gasa upp den på tvåan men istället för att rycka bakåt lyckas man ju luta sig frammåt :D men men.. övning ger väl färdighet får vi hoppas :)

Cervantes skrev:
2392962 Nää det är lite klurigt.. jag har börjat gasa upp den på tvåan men istället för att rycka bakåt lyckas man ju luta sig frammåt :D men men.. övning ger väl färdighet får vi hoppas :)
öva öva öva det är bara nöta som gäller tillslut kommer du längre och längre ,högre och högre.! ut och nöt på nu!:) :tummenupp

Buskenstrom skrev:
2393361 öva öva öva det är bara nöta som gäller tillslut kommer du längre och längre ,högre och högre.! ut och nöt på nu!:) :tummenupp

Visst är det så!! hade sett fram emot en helg med nötande men har inte fått min hjälm än så min stackars hoj har fått stå..

Tekniken är det viktigaste, om inte det enda. Körde ju 1.5km med min CR125 jag hade utan problem, sen gav underarmarna upp :( Det är bara ut och nöta :tummenupp

Tror nog det är hyffsat mycket svårare med en sporthoj, kanske för att jag aldrig kört en, men allt går med lite träning ;)

KTM LC4 alla tror jag e lättslangade..
Plockar upp min på 3an iaf första året med hoj o kör väll iaf någon km o sådär när det går bra får man megaflyt ibland o kör riktigt långt.

Trode alla motarder var lätt o plocka upp:va

Mikey2000 skrev:
2395713 Japp :D det går även att köra på 2 hjul, jag har provat med det var jäkligt svärt :tungan
Tror det där är standardfel har det på min med....
ni som köpt nya hojar går det på garantin?:confused:
Iufs ganska roligt:yoparty

kåteämm skrev:
2393783 Tekniken är det viktigaste, om inte det enda. Körde ju 1.5km med min CR125 jag hade utan problem, sen gav underarmarna upp :( Det är bara ut och nöta :tummenupp

Tror nog det är hyffsat mycket svårare med en sporthoj, kanske för att jag aldrig kört en, men allt går med lite träning ;)

inga problem att slanga sporthoj! fick testa för första gången idag och jag drog 1 ut :tummenupp kunde ha växlat också bara det att crossstövlarna inte kommer under växel pinnen :mad: .... koppla upp den i 20 -- 30

Husa 650 är den enklaste att slanga med som jag provat iallafall. Sporthoj, nja om Bandit1200 räknas som sporthoj så är det en sån och en xt600 jag har "lärt" mig på. Inga större svårigheter där heller, lite mer våga bara med banditen, går så ruskigt fort innan man hittat balanspunkten. Bra pulver i mellanregistret så den orkar oftast resa igen om man fegat i en växling, men efter ett par växlar blir det ju 200+ när man sätter ner hjulet igen, lite otäckt med stillastånde hjul till 200 på nån tiondel.

Tycker Husan e grymt enkel!!! Men man ska tydligen inte åka längre än typ 500meter i sträck för att inte smörjningen ska bli för dålig på husan.

BORG skrev:
2402092 Tycker Husan e grymt enkel!!! Men man ska tydligen inte åka längre än typ 500meter i sträck för att inte smörjningen ska bli för dålig på husan.

Eller så kör man med lite 2-taktsolja inblandat i soppan :tummenupp

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...