bästa wheelie motard

har åkt ett par km motard på bakhjulet idag... suck,,, det är på sprthoj utmaningen finns! moped kan allalh åka!

oj killen ärmpackad! oj oj


/ozto
 
Välj en motard som har en motor som trivs på slangen!
 
Emsan skrev:
2390993 har åkt ett par km motard på bakhjulet idag... suck,,, det är på sprthoj utmaningen finns! moped kan allalh åka!

oj killen ärmpackad! oj oj


/ozto

håller inte riktigt med, motard är lättare att få upp i låg fart men när man väl är uppe tycker jag det e sak samma med motard och sporthoj... dock svänger jag inte å härjar, kör bara rakt, kan tänka mig att det är lättare att svänga på bakhjulet med motard.

men som sagt, hojen spelar inte så stor roll, går att wheela med det mesta, det är nästan bara teknik.
 
tyson skrev:
2391126 håller inte riktigt med, motard är lättare att få upp i låg fart men när man väl är uppe tycker jag det e sak samma med motard och sporthoj... dock svänger jag inte å härjar, kör bara rakt, kan tänka mig att det är lättare att svänga på bakhjulet med motard.

men som sagt, hojen spelar inte så stor roll, går att wheela med det mesta, det är nästan bara teknik.

Utmaningen med sporthoj ligger inte i tekniken utan i psyket! Man drar inte utan vidare upp 25k plast på slangen om man inte är duktig :D
 
Cervantes skrev:
2391127 Utmaningen med sporthoj ligger inte i tekniken utan i psyket! Man drar inte utan vidare upp 25k plast på slangen om man inte är duktig :D
Men äre inte livstidsgaranti på tuperware´s produkter :va Morsan bytte ut lite plast då hon misshandlat den har jag för mig ;)
 
Jonasson skrev:
2391149 Men äre inte livstidsgaranti på tuperware´s produkter :va Morsan bytte ut lite plast då hon misshandlat den har jag för mig ;)

Njaa :D Kan ju alltid försöka föreslå det för dom :tummenupp
 
Hsb-Chrille skrev:
2390982 ...Och har du inte tekniken så skulle jag rekommendera en Husaberg :D


Det har väl disskuterats om att Husa inte tål bakhjulsåka pga dålig smörjning,men hur sant det är vet jag inte.

Har aldrig ägt en Husa eller rivit i någon.
 
Cervantes skrev:
2391127 Utmaningen med sporthoj ligger inte i tekniken utan i psyket! Man drar inte utan vidare upp 25k plast på slangen om man inte är duktig :D


Ähh har aldrig ens tänkt den tanken! Skulle aldrig köra hoj om jag hade varit tvungen att åka runt och va rädd att det kan bli dyrt!
Jag tycker dock fortfarande att det är mycket svårare att köra sporthoj på bakhjulet!

Har ingen aning om varför, tycker att det är helt klart instabilare på sporthoj. Vet inte om det är mig det är fel på men så tycker jag iaf...

/Ozto lite nyktrare och med lite mer huvudvärk
 
Cervantes skrev:
2391127 Utmaningen med sporthoj ligger inte i tekniken utan i psyket! Man drar inte utan vidare upp 25k plast på slangen om man inte är duktig :D
Resonerar man så ska nog hojen säljas.

Personligen sätter mitt psyke stopp eftersom jag tror att jag ska slå runt och sedan slå mig fördärvad.
 
personligen tycker jag körställningen på sporthoj gör bakhjulsåkning svårare, på motarden sitter man ju så fint upprätt med bredaste styret, bara att gasa och njuta :)
 
Emsan skrev:
2392206 Ähh har aldrig ens tänkt den tanken! Skulle aldrig köra hoj om jag hade varit tvungen att åka runt och va rädd att det kan bli dyrt!
Jag tycker dock fortfarande att det är mycket svårare att köra sporthoj på bakhjulet!

Har ingen aning om varför, tycker att det är helt klart instabilare på sporthoj. Vet inte om det är mig det är fel på men så tycker jag iaf...

/Ozto lite nyktrare och med lite mer huvudvärk

Kan man slanga så tänker man kanske inte så.. men ska man ta sin första meter på slangen så sitter det långt inne på en sporthoj.. tyckte jag ialla fall! :)
 
Cervantes skrev:
2391125 Välj en motard som har en motor som trivs på slangen!
det var så jag tänkte.och frågade..jag hade en yamaha 426a tidigare och den körde jag en km på slangen med, så jag kan men. sista jag hade var en honda 450 och den hade som en effekt puckel i gasregistret så den var inge vidare att slanga med.
nu funderar jag på att köpa en yamaha 450 men har aldrig provat en sån.
 
sandstream skrev:
2392228 Resonerar man så ska nog hojen säljas.

Personligen sätter mitt psyke stopp eftersom jag tror att jag ska slå runt och sedan slå mig fördärvad.

Det är ju steg två.. altså när man vågat sig så långt att försöka slanga :) Dit har jag kommit nu.. fått några mindre slangnings försök men visst är man rädd att det ska göra ont :D
 
Emsan skrev:
2392206 Ähh har aldrig ens tänkt den tanken! Skulle aldrig köra hoj om jag hade varit tvungen att åka runt och va rädd att det kan bli dyrt!
Jag tycker dock fortfarande att det är mycket svårare att köra sporthoj på bakhjulet!

Har ingen aning om varför, tycker att det är helt klart instabilare på sporthoj. Vet inte om det är mig det är fel på men så tycker jag iaf...

/Ozto lite nyktrare och med lite mer huvudvärk
kan du inte slänga upp lite schyssta bilder på när du hjular :)
 
Min åsikt är att det är lättare att slanga med motard än sporthoj. Generellt alltså..:).
PÅ en normal sporthoj med radfyra så har man en effektpuckel vid ca 8 000 rpm , så man behöver i regel komma över det varvtalet för att man ska ha någurlunda kraft i motorn. Blir lätt ganska stimmigt o nervöst om man är ovan....
En 4-takts stånka har i regel ett jämnare vridmoment. Den drar bra redan ifrån låga varv o inga pucklar som överraskar....

Det är lättare att lära sig slanga på en sån motard....men kan du det till fullo på den , så behöver du inte så mkt övning för att kunna åka nån kilometer på en sporthoj. Det är oxå mkt lättare att lära sig växla på motard tack vare vridmomentet....

Slangar ganska hyggligt med min 660... På motorvägen är det i regel bilarna som sätter begränsningen för hur långt det går att åka.
Provade en crf 450 i somras för första gången o slangade lika lätt med den...även med en drz400 , men man fick börja på lägre växlar för att den skulle orka upp...:)

Går man omkull med en motard är det i regel i lägre hastigheter. Gör inte lika ont o kostar inte lika mkt att fixa + att man har bättre kontroll med ett brett styre.
Gå omkull med sporthoj gör ont ! ( Ja...jag har provat ). Det går mkt fortare och det kostar multum att köpa nya kåpor.... Det spelar säkert in när man söker efter balanspunkten....
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top