Bästa wheelie hojen???

Mja, det är nog du som gasar för dåligt, till och med jag som är dödssämst på att få upp hojar på slangen får upp min zx6r -97 genom gas, släpp, gas.

Öva på bara, byta hoj är inte att tänka på :tummenupp

Det är klart du får upp den. Till och med jag får upp min aprilia 125 på bakhjulet väldigt lätt! Jag kan köra en bit.

Om bakhjulsåkning är det enda du prioriterar så ska du nog titta mot motards, billiga å krasha med å enkla att ta upp. (min husa äre bara välja bland de tre första växlarna å vrida på, å då är den standarddrevad)

ZX-9R av gamla modellen (94-97) är ingen höjdare att slanga med eftersom den är så tung, 215kg torr! Men det är klart att det går!

Byt upp dig till en -98 eller nyare!

edit: 98an är 32kg lättare :tummenupp

pite skrev:
Skruva dit en turbo så har du löst problemet..... :yoparty

Då får man nya problem, nämligen svårt att hålla framhjulet nere då vilket kan vara dåligt när man rejsar mot andra med hojar. :tungan

antonX9 skrev:
Tjaba! har en zx9r nu och tycker att det krävs så mycket att att få upp den på bakhjulet. Måste andvända kopplingen flitigt när jag vill ha upp den. Funderar på byta hoj men vet inte riktigt till vilken!?

Vilken är bästa hojen för att leka på bakhjulet????

Är det svårt att få upp hojen till läget där du kan lätta på gasen och typ hålla samma hastighet?
Köp en DT125 :D

Har för mig att jag läst att zx9r ska vara BRA till slangning eftersom den har bra placerad tyngdpunkt?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT