Bästa weekendresa?

Någon som har koll på Azorerna?

Azorerna är fint med exotisk natur och en hel del möjligheter till bad i källor/vattenfall klippdyktning och mycket annat. Dock ligger det lite väl långt bort och är väl dyrt att flyga till om man bara planerar weekend. Minst en vecka skall man vara där.

Hade varit kul att dra till Dubai... men kostnaderna att faktiskt leva är ju alldeles för höga. Hotell som går på många tusen per natt.. nej tack.

Jag va i Al Ain i morse, som ligger sraxt söder om Dubai. Det va inte speciellt varmt. 14 grader. Men klockan va iofs 6 på morgonen.

Men som Weekend resa vill man ju inte resa för långt så varför inte dra en repa till London eller Paris som ligger nära och inte kostar stjortan.

Last edited:
Jag håller med föregående... Barcelona is da shit!... Jag va där för 6 v sen... Spanjackerna på fastlandet var trevligare än jag trodde, då jag bara har vart på mallis och kanarieholmarna tidigare!

Paris har jag vart i 3 ggr oxå och det är trevligt värre de oxå! :tummenupp

Jo Afrika ar varmt aven till Jul. Vill du steka i solen och inte se mer sa ar SharmEl Sheik utmarkt, billiga flygstolar och hotell under offseason ar billigt..

Frugan kom nyss hem efter en vecka där. Det var verkligen inget att se sa hon. Hotellet var bra och billigt för att vara Hilton. Maten däremot sög, samma varje dag. All inclusive iofs. Sharks Bay låg hon på, så folk kan undvika det. :D

Frugan kom nyss hem efter en vecka där. Det var verkligen inget att se sa hon. Hotellet var bra och billigt för att vara Hilton. Maten däremot sög, samma varje dag. All inclusive iofs. Sharks Bay låg hon på, så folk kan undvika det. :D

Spot on beskrivning.....

SharmElSheik åker man till för att sola och bada alternativt köra motorcykel i öknen något annat är inte att tänka på mer än möjligen dagsutflykt för att se pyramiderna.

Sol kanske kan vara lite svårt att få på en weekend resa ,,,

kan rekomendera budapest annars .. en fin stad som är relativt billig o leva i , du får nog ingen sol på dig men kan o andra sidan unna dig en hel del spa behandlingar (vilket dom är kända för) till en lite peng. Missa inte saluhallen om du åker dit.. massor med billigt gott käk ... sen finns även den gamla fina "fiskebyn", en hel del vin pubar.. ja kortfattat budapest är en vacker stad.
Det är desseutom billigt att flyga dit tex med wizzair..

??? Dålig förlorare!! :tungan Har du ens varit i Barcelona??
Vaf*n finns det o göra i Island?! Förutom att bada i en ryckande bakterie-härd, även kalllat Blå Lagunen? :D
Kallt o jävligt har vi ju redan i Sverige med för dyra priser på allt!
Ska du rekommendera stackars Swedie att åka iväg till nåt ännu värre och pröjsa ännu mer för detta?
Snart rekommenderar du väl Murmansk som rese-idyll! :lol :rofl
BARCELONA RULES!! :yoparty :tummenupp
NÄ DU HAR FEL!!!!! :hihi :sissy

Har varit i Barcelona.. en, två, tre gånger! Semester, fotbollscup, semester. Visst, det är en jättemysig stad OM man är där längre än tre dagar. Det är helt enkelt inte ett weekendresemål tycker jag. Har du ens varit på Island? :arsele

Barcelona är grymt!

Om inte sol är så viktigt kan jag rekomendera Irland, Dublin.
Härlig stad med mycket sevärdheter :tummenupp

Flyg med Ryanair och bo på bed and breakfast så blir det rätt så billigt!

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna