Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Burges och annan stallpersonal är väldigt annorlunda oss andra som sitter här. Eller du kanske sätter dig i samma skåp som honom? Trots din lilla tävlingserfarenhet? Du kanske förstår vad jag menar.
Man behöver inte ha tävlat för att veta en massa. Men då förväntar man sig kanske att personen har jobbat med racing, motorer eller annat som har med det att göra för att ha den enorma "kollen" som finns här. Men det är väl google som någon skrev. Översatt ordagrant med en subjektiv spegling...
Även om man inte kört så många race, så kanske man har en bekantskapskrets som har? Man kanske har vart mekaniker åt en förare som tävlat på hög nivå?
Eller man kanske känner mekar som meckat på hög nivå?
Man kanske hängt i sm-depån i flera år, trots att man bara kört 4-5 race själv?
Det är ingen här som kan mäta sig med Burgess, på något sätt. Dock är det rätt många här som får lite "insideinfo/skvaller" från gp-depåerna. Med det sagt är det inte alltid sanningarna som kommer därifrån heller..
Ja, du borde ju kunna bekräfta att det finns med väldigt lite kompetens inom området som ibland utalas sig som om de vore stallkamrater med vissa som kör GP't. Vilket är lite lustigt.
Man får väl ta allting med en enorm klackspark då
Det va just det jag skrev. Har man inte kört så bör man i alla fall ha vart mekaniker eller insatt i scenen för att kunna göra ett sanningsenligt uttalande tycker jag. Det är många som läser på dessa forum. Och då tycker jag man kan ifrågasätta de som skriver.
Ja, jag likställer min kunskap med Burgess.
Fast det borde ha varit "I don´t rate Burgess at all."2850231![]()
Det där var en väldigt rolig kommentar i en tråd där Ellison citeras frekvent.
Fast det borde ha varit "I don´t rate Burgess at all."![]()
Och så kan man tro sig veta en massa,oavsett om man tävlat eller inte.Ganska vanligt gissar jag![]()
Det va just det jag skrev. Har man inte kört så bör man i alla fall ha vart mekaniker eller insatt i scenen för att kunna göra ett sanningsenligt uttalande tycker jag. Det är många som läser på dessa forum. Och då tycker jag man kan ifrågasätta de som skriver.
Blir allt Mick Doohan säger automatiskt "sant" och "rätt" för att han är femfaldig världsmästare?
Är du inte lite väl naiv nu? Vilka hade du förväntat dig skriver inlägg på sporthoj.com? Språket iaf. efterliknar svenskan så det skulle utesluta att alla nu aktiva chaufförer i SBK och MotoGP. Det finns kanske en handfull nu levande svenskar med bra meriter ifrån VM, Dubbel-Anders, Stiggy t.ex. - och de skriver nog inte här.Jag bara undrar lite här över alla förståsigpåare som verkar kunna allting om roadracing, cyklar, vind, motorer, psyke, managers, osv.
Hur mycket har ni tävlat?
Loris Capirossi:
We worked on engine mapping this morning but maybe we didn't get it right because I didn't have great acceleration and that made things worse.
Han kunde lika gärna ha skyllt på felvänd termostat med tanke på teamkamratens framfart.
OT:AMA Superbike Qualifying Laguna Seca.Pos. Rider Team Bike Time
1 Ben Spies American Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:23.409
2 Mathew Mladin American Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:23.828
Absolut. Spies borde få ett kontrakt i MotoGP. Yamaha kanske?3067352OT:
1:23-tider på "gathojar" är minst sagt imponerande!
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |