"Bästa" ursäkterna 2007?

Burges och annan stallpersonal är väldigt annorlunda oss andra som sitter här. Eller du kanske sätter dig i samma skåp som honom? Trots din lilla tävlingserfarenhet? Du kanske förstår vad jag menar.

Man behöver inte ha tävlat för att veta en massa. Men då förväntar man sig kanske att personen har jobbat med racing, motorer eller annat som har med det att göra för att ha den enorma "kollen" som finns här. Men det är väl google som någon skrev. Översatt ordagrant med en subjektiv spegling...

Även om man inte kört så många race, så kanske man har en bekantskapskrets som har? Man kanske har vart mekaniker åt en förare som tävlat på hög nivå?
Eller man kanske känner mekar som meckat på hög nivå?
Man kanske hängt i sm-depån i flera år, trots att man bara kört 4-5 race själv?
Det är ingen här som kan mäta sig med Burgess, på något sätt. Dock är det rätt många här som får lite "insideinfo/skvaller" från gp-depåerna. Med det sagt är det inte alltid sanningarna som kommer därifrån heller..

Ja, du borde ju kunna bekräfta att det finns med väldigt lite kompetens inom området som ibland utalas sig som om de vore stallkamrater med vissa som kör GP't. Vilket är lite lustigt.

Man får väl ta allting med en enorm klackspark då

Även om man inte kört så många race, så kanske man har en bekantskapskrets som har? Man kanske har vart mekaniker åt en förare som tävlat på hög nivå?
Eller man kanske känner mekar som meckat på hög nivå?
Man kanske hängt i sm-depån i flera år, trots att man bara kört 4-5 race själv?
Det är ingen här som kan mäta sig med Burgess, på något sätt. Dock är det rätt många här som får lite "insideinfo/skvaller" från gp-depåerna. Med det sagt är det inte alltid sanningarna som kommer därifrån heller..

Det va just det jag skrev. Har man inte kört så bör man i alla fall ha vart mekaniker eller insatt i scenen för att kunna göra ett sanningsenligt uttalande tycker jag. Det är många som läser på dessa forum. Och då tycker jag man kan ifrågasätta de som skriver.

Last edited:
Ja, du borde ju kunna bekräfta att det finns med väldigt lite kompetens inom området som ibland utalas sig som om de vore stallkamrater med vissa som kör GP't. Vilket är lite lustigt.

Man får väl ta allting med en enorm klackspark då

Det va just det jag skrev. Har man inte kört så bör man i alla fall ha vart mekaniker eller insatt i scenen för att kunna göra ett sanningsenligt uttalande tycker jag. Det är många som läser på dessa forum. Och då tycker jag man kan ifrågasätta de som skriver.

I vilka frågor tycker du man ska rada upp sitt CV?
Oftast är det ju mycket personliga åsikter som dryftas här. Eller tips till rookies, som då oftast kommer från dem som är lite mindre rookies..
Vilka lögner som smiter ut från gp-depåerna är lite färre numer, när vi inte har så många svenskar där längre..

Fast det borde ha varit "I don´t rate Burgess at all." :)

Alltså det där med Ellison "I don´t rate Biaggi at all" är ju ganska kul, men jag minns inte ursprunget. Kan han ha menat (snäst av en i hans öron irrelevant fråga t. ex) att han inte uttalar sig "graderande" om Biaggi öht?

Och så kan man tro sig veta en massa,oavsett om man tävlat eller inte.Ganska vanligt gissar jag:D

I crossen hörde jag ofta: "det man inte gör på banan gör man i depån". I roadracing kanske det är:"det man inte gör på banan gör man på sporthoj":D . Ödmjukheten är väl proportionell mot tävlingsresultat också, det känns som de som tävlat mycket (och placerat sig bra) har en ödmjukare attityd, det är min uppfattning.

Vad pratar du om egentligen? Hur "sanningsenligt" ett uttalande är beror väl på graden av sanning i uttalandet, inte på vem personen är?

Blir allt Mick Doohan säger automatiskt "sant" och "rätt" för att han är femfaldig världsmästare? Eller för att dra en parallell...kan alla historiker som forskar om tex andra världskriget dra nåt gammalt över sig eftersom de inte var med själva?

Ifrågasätta kan och bör man alltid göra, oavsett om det är Jeremy Burgess eller Valmers som står för uttalandet, men det är en annan femma.

Nej det var i kontexten att han inte ansåg att Biaggi hade åstadkommit något i GP. Classic. :hihi

Jag bara undrar lite här över alla förståsigpåare som verkar kunna allting om roadracing, cyklar, vind, motorer, psyke, managers, osv.

Hur mycket har ni tävlat?
Är du inte lite väl naiv nu? Vilka hade du förväntat dig skriver inlägg på sporthoj.com? Språket iaf. efterliknar svenskan så det skulle utesluta att alla nu aktiva chaufförer i SBK och MotoGP. Det finns kanske en handfull nu levande svenskar med bra meriter ifrån VM, Dubbel-Anders, Stiggy t.ex. - och de skriver nog inte här.

Hittar inte så många Messerschmitter-inlägg. Det mesta är diskussioner om publiksporten-RR och de uttalande förarna gör till sin publik - dvs. oss. För att diskuttera/kommentera Biaggis hårväxt, Haydens värdighet, Rossis briljans, Pedrosas längd, Randys behov av stödhjul etc. i alla trådar behöver man inte ha kört hoj på Jerez under 1.40 eller fått VM-titlar till skänks. :rolleyes:

Even though the lap time you all seen might not have looked great, I went faster than what most people reported 'cuz when our test rider Tady Okada started riding my second bike, the transponder wigged out and that was all she wrote.

Loris Capirossi:
We worked on engine mapping this morning but maybe we didn't get it right because I didn't have great acceleration and that made things worse.

Han kunde lika gärna ha skyllt på felvänd termostat med tanke på teamkamratens framfart.

Loris Capirossi:
We worked on engine mapping this morning but maybe we didn't get it right because I didn't have great acceleration and that made things worse.

Han kunde lika gärna ha skyllt på felvänd termostat med tanke på teamkamratens framfart.

Ibland är det hårfint mellan en förklaring eller en bortförklaring, just Loris formulering tycker jag inte kan klassas som en bortförklaring. En bortförklaring hade låtit ungefär såhär "Jag körde bra men tiderna blev dåliga p g a motoriställningarna".

Undrara vad Ellison säger om att Hodgson efter en lååågn frånvaro kliver in och kör en sekund snabbare på en likadan hoj som Ellison harvat runt på hela säsongen? :)
AMA Superbike Qualifying Laguna Seca.
Pos. Rider Team Bike Time
1 Ben Spies American Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:23.409
2 Mathew Mladin American Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:23.828
3 Eric Bostrom Yamaha Yamaha YZF-R1 1:24.425
4 Jamie Hacking Kawasaki Kawasaki ZX-10R 1:24.505
5 Aaron Yates Jordan Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:24.507
6 Jake Zemke American Honda Honda CBR1000RR 1:24.560
7 Jason Disalvo Yamaha Yamaha YZF-R1 1:24.640
8 Neil Hodgson Corona Extra Honda Honda CBR 1000RR 1:24.818
9 Tommy Hayden American Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:24.914
10 Jake Holden Jordan Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:25.144
11 Geoff May M4 EMGO Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:25.241
12 Miguel Duhamel American Honda Honda CBR1000RR 1:25.411
13 Ben Bostrom Graves Yamaha Yamaha YZF-R1 1:25.606
14 Luca Scassa Fast by Ferracci MV Agusta F4-1000R 1:25.674
15 James Ellison Corona Extra Honda Honda CBR1000RR 1:25.702
16 Doug Chandler NFS Racing Honda CBR1000RR 1:26.135
17 Matt Lynn Fast by Ferracci MV Agusta F4-1000R 1:26.158
18 Jeff Tigert Honda CBR1000RR 1:27.001
19 Chris Ulrich Roadracing World Suzuki GSX-R1000 1:27.907
20 Scott Jensen HALOF Racing Suzuki GSX-R1000 1:27.97

AMA Superbike Qualifying Laguna Seca.Pos. Rider Team Bike Time
1 Ben Spies American Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:23.409
2 Mathew Mladin American Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:23.828
OT:
1:23-tider på "gathojar" är minst sagt imponerande!

James Ellison is back!
I ett av de senaste numren av PB är det godis för oss som gillar undanflykter. :)

How do you explaind that you´re running around in tenth when you should be on the podium?
Om Tech3.
We had a lot of problems with the chassis. I know it´s like a broken record, but that´s how it was.
The five best British riders.
In no particular order: Bradley, Chaz, Hodgson, me and James Toseland. It´s not right if you don´t out yourself in there.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT