Bästa träningen för en RR-förare?

Fysiskt trött alltså, inte bara sliten mentalt.

Och ja, håller med om att det bara är att köra ett tag så släpper det men tycker det känns som jag får igen det de efterföljande dagarna då, nedåtgående spiral alltså.

Får efter några dagar så ta och vila några dagar så jag återhämtar mig, sen kan jag börja igen, så frågan är om jag ska låta bli att träna då jag redan känner mig slut från jobbet så jag orkar träna dagen efter istället....

Eller förlorar jag inget på att köra helt slut på mig och vila någon dag extra?

När du kör dig helt slut sätter du ner immunförsvaret och det är knappast bra om du vill bli starkare och bättre till sommaren eller hur? Alltså lättare träning när du känner dig "nere" och lagom träning när du känner dig bra. När du är på top kan du ösa på och köra dig helt slut någon enstaka gång.
Det du måste lära dig är att portionera ut krafterna och hålla en jämn kontinuitet i träningen.
Fokusera på hur bra du vill vara på banan den kommande säsongen och ha det som mål.

Spelar en jävla roll i min bok för den 40-årige Tyson har dubbelt så mycket erfarenhet som han hade 20 år tidigare.

Jag tar hellre råd av Rossis stall. Kolla vilka som finns i hans stall så kanske du fattar...

min pappa är starkare än din pappa, det är den nivån du tagit detta till

min pappa är starkare än din pappa, det är den nivån du tagit detta till

Nej, du kritiserar men kan inte ge några vettiga förslagsalternativ. Tvärtom verkar det viktigaste för dig vara vad någon presterar idag. Inte vilken kunskap personen har. Och nu försöker du slingra dig ur.

Jag har ännu inte frågat dig vad du själv har för erfarenhet eller ens förslag så hur kan du försöka säga att jag försöker mäta min pappa mot din pappa? Jag försöker bara få dig att motivera dina egna åsikter.

Det roligaste är nog att hela forumet skulle vara ganska tomt på text om lekmän inte fick skriva sina åsikter. :rofl

Själv skriver jag betydligt oftare på sh om sån utanför min profession än sån jag jobbar med. Det jag jobbar med är inte direkt givande för mig att snacka om här på sh.

Förvisso Moss men om vi backar 300 år så levde du då redan på övertid eftersom medellivslängden var 44. Är vi sen extrema och tittar 3000 år tillbaka hade hamnar vi på ca 26år. (således två genomsnittliga liv på en Moss) Det är mycket möjligt att dom var både snabbare å starkare...men dom hade haft förbannat korta karriärer på banan ;)

Du har en poäng där!!! Hmmmmmm..... jaja, det är väl bara att gnaga på!

Såna här mysiga pm får man bara om man trampar de hårdaste av de hårda på SH på tårna.
WTF! Känner mig nästan smickrad! :arsele

Zelnik skrev:
Lorenzo & Rossi har absolut INGET gemensamt med dom som tävlar i Sverige och det var dom jag syftade på i inlägget.
Har du inget vettigt att komma med så håller du käften i fortsättningen om sådant du inte har den blekaste aning om.

/ Marcus

http://www.muscles.se/core-traning/ + intervall + enduro gillar jag. Inte för att det är kul, men jag orkar mycket mer... Nu är jag förvisso ingen RR-förare..
Eller ja, endurokörningen är skitkul =)

Pulsklocka är bra, jag hoppas jag gör rätt när jag ligger på motsvarande puls vid träning som vid banåka..

Last edited:
Pulsklocka är bra, jag hoppas jag gör rätt när jag ligger på motsvarande puls vid träning som vid banåka..
Med pulsklocka blir det enklare att ligga i rätt intervall beroende på vad man vill få ut av träningen.

Tex 60-70% av maxpuls = Fettförbränning, 70-85% = Kondition, 85-95% = Mjölksyreträning...

Här är en bra sida för att räkna ut intervallerna med hjälp av max- och vilopuls:
http://springer.nu/traning/verktyg/rakna-ut-pulszoner/

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...