Bästa tjejhojen?

C1:an är för riktiga män. De flesta här skulle inte våga ta en sväng med den, eftersom deras bild av en hoj är en som väger upp deras tillkortakommanden. Med C1 an måste vara välutrustad redan från början:yoparty

Syftade mer på att hojen är inbyggd i en plastbubbla och du sparkar på folk som har kåpor!

Och GS:ens plast räcker ju till att täcka typ 3-4 racehojar den också.

:arsele

Tack för seriöst svar. :)

Jag har oxå ett monster och jag är för lång och för dåligt byggd för den egentligen (knarrande leder). Kör den ändå, när den är hel, ba'fatt den är ascool.

Med detta sagt så vill jag peka på att "tjejhoj" är ett uselt uttryck. Tjejhoj för mig är något som är litet och klenmotoriserat. Finns ingen anledning för er xx-are att välja något schablonartat. En tjej på min gata kör en intruder 1800. 350kg hoj med lika mycket volym i en cylinder som jag har i mina två. Den är inte rosa heller.

Kort sagt: tjöp vad du vill ha istället för vad du tror att andra tycker du ska ha.

Jag har oxå ett monster och jag är för lång och för dåligt byggd för den egentligen (knarrande leder). Kör den ändå, när den är hel, ba'fatt den är ascool.

Med detta sagt så vill jag peka på att "tjejhoj" är ett uselt uttryck. Tjejhoj för mig är något som är litet och klenmotoriserat. Finns ingen anledning för er xx-are att välja något schablonartat. En tjej på min gata kör en intruder 1800. 350kg hoj med lika mycket volym i en cylinder som jag har i mina två. Den är inte rosa heller.

Kort sagt: tjöp vad du vill ha istället för vad du tror att andra tycker du ska ha.

Tja, jag kunde väl ha skrivit nybörjarhoj i stället, men tänk så mkt tråkigare den tråden hade blivit. :hihi

Jag har haft en CBR600F-93, en GSXR750srad-97, en TL1000S-97 och har nu en ZX6rR-07. Säga vad man vill om stora hojar med stor cc, men jag är rätt liten och det är rätt skönt att ha en liten, smidig hoj. Lillninjan har förvisso jävligt hög sitthöjd, jag når bara ner med en tåspets i taget. Men den är galet smidig att köra, och man slipper brottas med den när det börjar svänga lite mer.

Så mitt tips är en 600, för de ÄR smidigare än 1000cc.

RC8R? Stor supersport v-twin? :D Du kommer öht inte behöva oroa dig för att nå ner till marken, för du kommer helt enkelt inte göra det.
Annars är ju det tråkiga svaret att glo runt och provsitta lite hos några hojmånglare för att se vad du tycker känns bra att gränsla, sen tjöper du nåt helt annat. Precis som resten av oss. :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT