Bästa tipsen för att inte frysa om händerna

Köpte mig ett par fodrade handskar tidigare idag som skall ut på test ikväll.
Hoppas att det blir ett litet hack uppåt i bekvämlighet från att ha åkt med tunna i skinn med ett par ännu tunnare i tyg innanför som levererade istappar efter 20 minuters åkning.

Styrmuffar/handtagspåsar brukar bli rätt farligt utan handskydd (barkbusters) monterat. Fartvinden trycker dom mot bromshandtaget plus att det blir svårt att använda reglagen på ett bra sätt.
Med barkbusters eller musöron och vettiga handtagsvärmare behövs inte påsarna förrän ner mot -10 tycker jag.

Dom här var billiga men kanske lite fula...
http://www.24mx.se/motocross/p/handskydd-bercy-ipd-v2/28556/handskydd/k34/

I Ungern så körde moppebuden med en jävligt snygg variant av pizzakartong och brun packtejp, gick typ upp till armbågen på dom, och en kåpa som räckte ovanför hjälmen. sen körde dom iofs i snö och hällregn...

Tejpa fast en vikt Dagen Nyheter eller liknande tidning som handtagsskydd .
Det är billigt och de kommer inte att hålla till nästa vinter

http://www.trapperprodukter.se/klader/hander/skoterhandske-skinn.html

Jag har nått liknande i fårskinn med uld/ylle och hår på insidan - Kör sedan med race handskar och drar över dessa om inte handtags värmen klarar av jobbet. Sku det fortfarande vara lite kyligt, drar jag på dom ylle inner luffar som var med.

Pris 198 på Touringbutiken..

Ett av mina bästa köp...

Kan ju sitta och smsa eller fippla med mp3 spelaren så håller man blodcirkulationen igång medans man kör! :D

image.jpg

Nä styrmuffar är kanske inga vackra historier men tillsammans med handtagsvärmare fryser du inte alls. Problemet med att frysa om händerna är att det sakta kryper upp i armbågarna och då tappar du koncentrationen snabbt och blir en ren trafikfara både för dig själv och andra. Ska man köra på vintern får man skippa posörtänket eller lämna hojen hemma, det finns inga genvägar andra än vettiga grejor

Styrmuffar UTAN barkbusters är heller ingen bra kombination som nämndes ovan.

Väl monterat kan du fortsätta med ett par vanliga skidvantar. Hårda material som skinn är inte att rekommendera då kylan biter fast i materialet.

Själv har jag kört ca 400 mil sedan oktober och fryser aldrig.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul