Bästa tidpunkt att sälja hojen?

Salig

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
2006 KTM 950 SM
Har en bekant som skall sälja sin blå zx9r-98 och jag vill köpa den. Problemet är att jag måste få min hoj såld. Frågan är när jag kan få ut som mest för den, kommer det vara stor skillnad om man väntar till maj t.ex.?

Hojen är en Fazer 600 -99 som gått 1790mil, annonseras ut för 37', är det ett rimligt pris?

Erik

det är lättast att sälja den i mars nångång. Du får mer för den och mer som vill ha hojjar.

Men snart kommer priset öka, på hösten så sänks priset.. ligger lite i lää

Vet dock inget om priset, det får nån annan svara på.

37 verkar rimligt, med prutmån till 35.

Det är dock köparen's marknad så vad säljaren får ut grundar sig i hur "desperat" han/hon är att bli av med hojen....

Det är inte lätt att vara kall när man vet att en annan hoj väntar... :)

Hojen är en Fazer 600 -99 som gått 1790mil, annonseras ut för 37', är det ett rimligt pris?

Erik[/QUOTE]

Jag har en gsx 600 f -99 som gått 2300mil som jag tänkte sälja i vår för typ samma pris :tungan

Salig skrev:
Frågan är när jag kan få ut som mest för den, kommer det vara stor skillnad om man väntar till maj t.ex.?

Erik

Vänd på frågan, vid vilken tidpunkt skulle du köpa hoj? Tror du att du får ut mer för den om ett par månader? Räknar du bort ev kostnader(förs/garage mm) Finns risken att du inte får den såld innan sommaren med merkostnader så du kanske får slumpa bort den? Det behövs bara 1 köpare till hojen och han/hon kanske letar nu.......

/N

Detta har diskuterats i en annan tråd och där tror jag att man kom fram till att vädret var viktigt.. det är alltså lättare att sälja hojen om vädret har varit soligt och torrt länge

KawaChris skrev:
Detta har diskuterats i en annan tråd och där tror jag att man kom fram till att vädret var viktigt.. det är alltså lättare att sälja hojen om vädret har varit soligt och torrt länge

I slutet på sommaren då. :)

Nysse skrev:
I slutet på sommaren då. :)

Ja faktiskt.. om det nu blir nån sommar. Allvarligt så tror jag att regeln att man får ge mer på våren är lite överdriven, en sån jätteskillnad är det inte mot resten av året.

KawaChris skrev:
Ja faktiskt.. om det nu blir nån sommar. Allvarligt så tror jag att regeln att man får ge mer på våren är lite överdriven, en sån jätteskillnad är det inte mot resten av året.

Är av samma åsikt.

/N

Jag har köpt och sålt samtliga fyra hojar jag ägt på hösten och vintern. Att det skulle vara svårare att sälja hojen på hösten eller vintern eller att det skulle påverka priset är bara struntprat. Finns det någon som gjort en ordentlig undersökning kring detta? Snarare är verkligheten den omvända, d v s att priserna sjunker på våren. Fler säljare = ökad konkurrens = sjunkande priser.

Jag tror våren är enklare...bara en känsla efter att ha sålt både bilar och båtar.

37´ låter helt ok.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...