bästa sporthoj med några år på nacken

Honda cbr 954 RR Fireblade utan tvekan:tummenupp
Snygg som fan, effekt så det räcker, tokbra bromsar, lättkört chassie.
Köp!!

Tack för alla svar men det blir inte direkt lättare att välja:gnissla
Lutar nu åt antingen gsxr eller blade och dom verkar det inte krylla av.
kostar fan och finns bara i andra delar av sverige:huvet

Om du bryr dig mest om utseende och inte pallar testa alla varianter för att ta reda på vilken hoj som passar perfekt för just dig (är ju extremt individuellt) så köp R1 02-03 utan tvekan. Visst är 954:an bra snygg, men inte i jämförelse med R1:an och samtidigt verkar den lite tung i karaktären. GSX-R äldre än 2005 är för mig estetiskt inget alternativ. Jag propagerar inte för R1:an enbart för att jag äger en, men jag gick själv i exakt samma tankar som dig innan jag köpte min, och efter grundlig research föll valet på R1. Snyggast, grym kvalitet (nog bäst bland japanerna), bra utbud, brutal nog för att få en att göra i brallan osv osv.
Om du ska köpa smart så TESTA ALLA innan du köper. Utseende är väl det som egentligen säger minst om en hoj. Pulver har du så det räcker i alla ovanstående, och snöa inte in för mycket på effektjämförelse och "på papperet prestanda". Det är du som är begränsningen. Inte hojen.
Sist men inte minst, ett hojköp du inte är nöjd med är inte hela världen. Sälj och köp ny. Torskar ett par tusen på en säsong. En piss i havet jämfört med alla andra kostnader som kommer med att hålla hojen rullande.

//Morphine

Hur mycket pengar har trådskaparen att röra sig med? Jag skulle personligen välja så ny hoj som möjligt. Om man får en ny generation 600 framför en äldre variant av en tusenkubikare skulle jag nog välja en 600, trots att de är klenare.
Annars är det väl utseendet som avgör för det finns inga dåliga japanska sporthojar. Jag tycker Suzukis tusenkubikare blev riktigt snygg -03 men -04 är både Honda och Yamaha vettiga köp antar jag.
Köp en sån ny generation som möjligt allså är mitt råd.

På landsväg tycker jag millen är kuligast, du kan ligga på ett skönt vrid, samt slippa bromsa så hårt eftersom du har en djävulsk kompression på twinnar, bara slå av gasen..ligga på hög växel, men ändå ha kraft ut ut kurvor, samt tillräckligt hög växel för att få upp fart på kortare rakor utan att växla.

Du har sämre vridmoment i din hoj än en R1 -02, ja faktiskt sämre än alla fyrcylindriga literssporthojar. "Kompressionen" har folk redan kommenterat.

Hur mycket pengar har trådskaparen att röra sig med? Jag skulle personligen välja så ny hoj som möjligt. Om man får en ny generation 600 framför en äldre variant av en tusenkubikare skulle jag nog välja en 600, trots att de är klenare.
Annars är det väl utseendet som avgör för det finns inga dåliga japanska sporthojar. Jag tycker Suzukis tusenkubikare blev riktigt snygg -03 men -04 är både Honda och Yamaha vettiga köp antar jag.
Köp en sån ny generation som möjligt allså är mitt råd.

Du har sämre vridmoment i din hoj än en R1 -02, ja faktiskt sämre än alla fyrcylindriga literssporthojar. "Kompressionen" har folk redan kommenterat.

Trådskaparen hade tänkt sig lägga mellan 35-70k på en hoj helt beroende på vad man hittar och om det t.ex. är värt dom extra pengarna det kostar med en 02/03 mot en 00/01
och att jag vill ha en tusenkubikare beror bara på att det är mer pulver att leka med när det inte svänger så mycke.
Utseendet är såklart inte lika viktigt som hur man gillar cykeln.

För upp till 70K får du en stor hoj från -04 lätt. Då skulle jag välja mellan Hondan eller en Yamaha, kanske en GSX-R från -03 om du gillar sittställningen. Testa dom först och se vilken du gillar.

Jo, alla tror att man kan ha dubbla kompen utan spikningar i just twinnar :D

Jag kollade lite snabbt, en Honda Deauville (stavning?) har 10:1 i komp, en CBR600 har 12,3:1, en Suzuki V-Strom 1000 11,3:1 och en Gixxer 1000 har 12,5:1... :rolleyes:
Hittade info om Aprilia RSV1000R också, 11,8:1 i komp. Fortfarande högst komp i alla twinnar? :D
Vante så griniga mot järnmikke han menar motorbroms
å där har han helt rätt...det är e jä-a skillnad mot en 4a.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd