Bästa soffhörnet

Vilken soffände föredrar du?

• Antal röstningar
    0

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Funderingen uppstod under kvällen. Vilken av soffändarna föredrar du? Om du har hörnsoffa och föredrar hörnet anger du den ände som hörnet har närmast till.

Sitter aldrig i min soffa, den står mest där och är snygg. :D

Jag har nåt märkligt inlärt betingat beteende. När jag nyttjar soffans högra kant blir jag trött och somnar. :gnissla

Du skulle ha haft en flervalspoll. men till höger då man sitter i den.

Jag sover dock lika bra åt båda hållen i den!

Eftersom att min hörnsoffa har lika långt till mitten på båda ändarna anger jag det. :tungan

Jag brukar sitta mitt i, mest för att det blir lättast med bordet och så när man äter. Annars brukar jag sitta i höger-hörnet för att det är lättast, typ.
Men jag uppskattar det vänstra hörnet mer :va Det vänstra hörnet är alltså för lite mer finsittningar.

Till vänster, Men kastade ut den för jag somnade bara i den.
Har numera bara två fötöljer, Och dom somnar jag inte i.
Men lutar mig gärna åt höger i dom, då sitter jag som skönast.

I min förra lägenhet föredrog jag vänster hörn, nu föredrar jag höger hörn. Jag tror att de beror på att de hörnen varit placerade intill en vägg. dvs jag har mesta möjliga utsikt över rummet och ingen kan närma sig från ett håll jag inte ser.

I allmänhet så föredrar jag det högra hörnet bättre för det känns på något vis stabilare att sitta där. Nu sitter jag dock mest i det vänstra hörnet. Det har också sina fördelar. T.ex. när man dricker en grogg och vill ställa ner den på bordet för att kunna stoppa in en snus (jag är högerhänt), då kan man fortfarande hålla i sig i soffan med vänsterhanden.

Är du dum på rikctigt, LR?

Kan inte besvara frågan eftersom min soffas båda sidor är så olika och båda har sina för och nackdelar.. eller snarare användningsområden..

För läsning är "böjen" bekväm medans schäslongen är trivsam när man kuddar upp sig lite och glor på tv..

Pacific%203+Chl(1).jpg

Tröttnade på att vakna upp i soffan med ömmande nacke, så jag sitter numera kungligt i en fåtölj!!:tummenupp

I min förra lägenhet föredrog jag vänster hörn, nu föredrar jag höger hörn. Jag tror att de beror på att de hörnen varit placerade intill en vägg. dvs jag har mesta möjliga utsikt över rummet och ingen kan närma sig från ett håll jag inte ser.

Att välja placering efter hur bra uppsikt man har är nåt som kriminella gör, har jag fått höra. Har du också suttit inne?

Ditt vänstra soffhörn är betydligt bättre än det högra :fakta

Vet inte, faktiskt. Har börjat nyttja högra hörnet allt mer, men där somnar jag ju bara. Det var liksom därför jag startade pollen. :va

Sett från sittande eller stående framför perspektiv?

Sittande med näsan i rätt riktning såklart. Vilken är din högra hand? Den till höger sett från ditt perspektiv, eller från den som står framförs perspektiv? :dummer

Tur att du inte är kirurg. Du kanske skulle operera bort fel njure. Dexter och sinister, liksom. Eller om du var sjuksköterska. Dutta betablockeraren i fel öga. :gnissla

Last edited:
Att välja placering efter hur bra uppsikt man har är nåt som kriminella gör, har jag fått höra. Har du också suttit inne?

Vet inte, faktiskt. Har börjat nyttja högra hörnet allt mer, men där somnar jag ju bara. Det var liksom därför jag startade pollen. :va

Klart supercheyen har suttit inne var skulle hon annars ha fått musklerna ifrån...

Och somna vid olämpliga tillfällen är ju inget man vill riskera:rolleyes:

Vänstra hörnet is the shit då hamnar man mer rakt framför dumburken också.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph