Bästa snacksen ?

• Thread starter Thread starter s9d8as0vjk
  • Start date Start date
Min favorit Pringles right sourcream verkar också ha försvunnit.....det var troligen bara jag som köpte dom :)

Gustav1 skrev:
Jo, men vad vet vi egentligen?
Så där länge har vi väl inte hållt på med våra mätningar?
Naturgeograferna har ju olika metoder för att blicka bakåt i tiden. Exempelvis så har leif kullman vid umeå universitet presenterat en modell över trädgränsens kronologi (baserad på kol-14-daterade prover av sub-fossil ved) som säger att trädgränsen inte varit så hög som den är idag på 4000 år.

NoicE skrev:
Det betyder ju alltså att det har hänt førut :yoparty
DET ÄR DYNGA
OT, men ni tvingar ju mig att svara :1pajas

Det var mycket varmare för 7 tusen år sedan jämfört med idag. Långsamt långsamt blir det kallare; nu har vi ju bara något tusental år kvar av den här interglacialen innen nästa istid kommer. Saken är den att naturen har lättare för anpassa sig till förändringar som sker på geologiska skalor jämför med de förändringar som människan skapar, vilka sker på en betydligt tätare tidsskala (100-årssikt när det gäller klimat och ännu mycket snabbare när det gäller markanvändning, andra föroreningar osv). Istället för den naturligt långsamma avkylningen så ser vi ut att gå mot en koldioxidinducerad superinterglacial som kommer att påverka kommande generationer.

Chips ? Ostbågar ? Varför ?
När det finns ostballar (Cheezeballs) Yummi !!! :Bugar

håll er till ämnet nu gubbs!!!!

Dom hat tatt bort mina favoriter också vilket är förbannat tråkigt SALT & VINEGAR, var det bara jag som gillade dom?

Coops chips är mums, eller lökringar :Bugar

Ravetrancer skrev:

Dom hat tatt bort mina favoriter också vilket är förbannat tråkigt SALT & VINEGAR, var det bara jag som gillade dom?

Nä, det var inte bara du :(

Nån som kommer ihåg OLW:s pepparchips? Dom i blåa påsar?

Det är lätt dom överlägset godaste chipsen jag har ätit, tycker dom ska börja göra dom igen. :(

Nu blev jag såklart sugen på dom också! :mad:

Solid snake skrev:

Det är lätt dom överlägset godaste chipsen jag har ätit, tycker dom ska börja göra dom igen. :(

Ja jag kommer ihåg dom som igår..tyckte oxå dom var förbannat goa, även fast jag inte är ett stort fan av chips själv!

Nej tacka vet jag jordnötsringar! :banana
Fan vad hungrig jag blev av den här tråden..chips o dipp hit och dit..

Ravetrancer skrev:

Glömmer aldrig när jag köpte sånna chips, tog en tugga o trodde jag skulle spy. Hunden tyckte den påsen var fin fin iallafall.

Ravetrancer skrev:

Nepp, här är ett stort fan!! Brukar finnas att få tag i utrikes, var till cypern förra sommaren å gissa vad som följde med hem i ymniga mängder!?? Så jävla chef till bira :yoparty

mb skrev:
Naturgeograferna har ju olika metoder för att blicka bakåt i tiden. Exempelvis så har leif kullman vid umeå universitet presenterat en modell över trädgränsens kronologi (baserad på kol-14-daterade prover av sub-fossil ved) som säger att trädgränsen inte varit så hög som den är idag på 4000 år.

Klart som fan att klimatet förändras, det har det alltid gjort! Temperaturer och trädgränser har alltid vandrat upp och ner, varför skulle det sluta nu bara för att vi människor finns?

Nä, jag tror personligen inte att våra koldioxidutsläpp skulle vara anledningen bakom klimatförändringar...det är nog bra mycket mer komplicerat än så.
Det är dock bra att reglera andra utsläpp av gifter i naturen, såsom svavel, och kolmonoxid, som direkt och bevisligen bidrar tilll försurning av natur och skadar våran hälsa...

OBS! Detta är mina personliga åsikter, kan inte bevisa dess riktighet! :tungan (och det kan man väl heller forfarande inte ang. växthuseffekten?)

McFille skrev:
Klart som fan att klimatet förändras, det har det alltid gjort! Temperaturer och trädgränser har alltid vandrat upp och ner, varför skulle det sluta nu bara för att vi människor finns?

Nä, jag tror personligen inte att våra koldioxidutsläpp skulle vara anledningen bakom klimatförändringar...det är nog bra mycket mer komplicerat än så.
Det är dock bra att reglera andra utsläpp av gifter i naturen, såsom svavel, och kolmonoxid, som direkt och bevisligen bidrar tilll försurning av natur och skadar våran hälsa...

OBS! Detta är mina personliga åsikter, kan inte bevisa dess riktighet! :tungan (och det kan man väl heller forfarande inte ang. växthuseffekten?)
Eller så kan man läsa på ifall man är intresserad av vad modern vetenskap faktiskt säger :va

Hur kan man prata om växthuseffekt när det är viktiga saker som chips det handlar om? :fatta! OLW dill och gräslök är bäst, jag kan inte fatta att ingen har sagt dom?

Solid snake skrev:

...som det dessutom var lite sting i. Estrellas variant på pepparchips smakar nada i jämförelse, är bara oljiga.

Va?
Har bara OLW:s nya Cheesballs nämts en gång tidigare?
Dom e förbannat goda, har ni inte testa måste ni kila till Statoil å handla.

Annars funkar ostbågar & Jördnötsringar fint också.

Ni kan testa souercream & onion som man doppar i creme fraishe (naturell) Det är en riktig hit.

mb skrev:
Eller så kan man läsa på ifall man är intresserad av vad modern vetenskap faktiskt säger :va

Eller så kan vi fortsätta prata om det viktiga, SNACKS! :Bugar
Mer Cheesedoodles till folket!

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!