Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Naturgeograferna har ju olika metoder för att blicka bakåt i tiden. Exempelvis så har leif kullman vid umeå universitet presenterat en modell över trädgränsens kronologi (baserad på kol-14-daterade prover av sub-fossil ved) som säger att trädgränsen inte varit så hög som den är idag på 4000 år.Gustav1 skrev:Jo, men vad vet vi egentligen?
Så där länge har vi väl inte hållt på med våra mätningar?
mb skrev:trädgränsen inte varit så hög som den är idag på 4000 år.
OT, men ni tvingar ju mig att svaraNoicE skrev:Det betyder ju alltså att det har hänt førut![]()
DET ÄR DYNGA
Ravetrancer skrev:håll er till ämnet nu gubbs!!!!
Dom hat tatt bort mina favoriter också vilket är förbannat tråkigt SALT & VINEGAR, var det bara jag som gillade dom?
Solid snake skrev:Nån som kommer ihåg OLW:s pepparchips? Dom i blåa påsar?
Det är lätt dom överlägset godaste chipsen jag har ätit, tycker dom ska börja göra dom igen.![]()
Nu blev jag såklart sugen på dom också!![]()
Dom hat tatt bort mina favoriter också vilket är förbannat tråkigt SALT & VINEGAR, var det bara jag som gillade dom?
mb skrev:Naturgeograferna har ju olika metoder för att blicka bakåt i tiden. Exempelvis så har leif kullman vid umeå universitet presenterat en modell över trädgränsens kronologi (baserad på kol-14-daterade prover av sub-fossil ved) som säger att trädgränsen inte varit så hög som den är idag på 4000 år.
Eller så kan man läsa på ifall man är intresserad av vad modern vetenskap faktiskt sägerMcFille skrev:Klart som fan att klimatet förändras, det har det alltid gjort! Temperaturer och trädgränser har alltid vandrat upp och ner, varför skulle det sluta nu bara för att vi människor finns?
Nä, jag tror personligen inte att våra koldioxidutsläpp skulle vara anledningen bakom klimatförändringar...det är nog bra mycket mer komplicerat än så.
Det är dock bra att reglera andra utsläpp av gifter i naturen, såsom svavel, och kolmonoxid, som direkt och bevisligen bidrar tilll försurning av natur och skadar våran hälsa...
OBS! Detta är mina personliga åsikter, kan inte bevisa dess riktighet!(och det kan man väl heller forfarande inte ang. växthuseffekten?)
Solid snake skrev:Nån som kommer ihåg OLW:s pepparchips? Dom i blåa påsar?
Det är lätt dom överlägset godaste chipsen jag har ätit, tycker dom ska börja göra dom igen.![]()
Nu blev jag såklart sugen på dom också!![]()
mb skrev:Eller så kan man läsa på ifall man är intresserad av vad modern vetenskap faktiskt säger![]()
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten