Bästa snabbmaten?

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Tror inte att det finns någon tråd om snabbmat. För att förtydliga menar jag mat man värmer i micro lr ugn. Inte sånnt man köper på Mcdonken lr BK.

Sitter och mumsar på 'Mor Jennys kåldolmar' från Dafgårds nu. väldigt gott. ^^

Vad tycker ni om? Några tips på saker att testa lr hålla sig ifrån?

tigrro skrev:
Tror inte att det finns någon tråd om snabbmat. För att förtydliga menar jag mat man värmer i micro lr ugn. Inte sånnt man köper på Mcdonken lr BK.

Sitter och mumsar på 'Mor Jennys kåldolmar' från Dafgårds nu. väldigt gott. ^^

Vad tycker ni om? Några tips på saker att testa lr hålla sig ifrån?
Karins lasagne, smaskens.

Findus fiskgratäng med dillsås! Tveksamt om den kvalar in som snabbmat dock, fan 45 minuter i ugnen kräver viss planering och framförhållning..

honkiie skrev:
Karins lasagne, smaskens.

Riktigt god. Lagom storlek till lunch. Nån gång har jag ätit Dafgårds 1 kilos lasagne till middag. I största laget men den går ner.¨

Edit: Klart att fiskgratäng går under snabbmat. All mat som man tjöper och/lr inte lagar själv.

destiny_78an skrev:
Hur lite äter du?? :va Karins lasagne är god men den funkar endast som aptitretare eller mellanmål. Tacka vet jag 1 kilos varianten.. Mat :tungan

Äter väldigt lite. Är proppmätt nu efter att ha käkat kåldolmarna.

tycker faktiskt att lövbiffen med gratäng och lyxig rödvinssås till.

edit: är ganska god

Last edited:
Findus Pasta Alfredo funkar om man inte orkat göra matlåda själv till lunchen.
Findus Pizzor är oxå helt ok förutsatt att man kör dom i ugnen & inte i micron.

Skulle dock aldrig få för mig att äta någon micromat annat än som nödlösning när inga alternativ finns.

Last edited:
Signum (konsum) Har några delikatessrätter som bara är att värma.
Det är färska rätter som är vakumförpackade...
Så jäla goda..... Och nyttigare än Felix o grabbarna
(Gourmét tror jag dom heter)

UrbanTiger skrev:
Ät inte sånn jävla mikro-mat.. :4skrika

Har man en microugn måste man täta luckan extra annars kan det läcka ut betavågor från tilllagningen som förändrar hjärnverksamheten. Till slut blir man dum i huvudet.
Har man en mössa stickad av garn med blyfibrer kan man dock kringgår problemet. :rolleyes:

Personligen gillar jag gorbys tillagad i vanlig ugn. :tummenupp

blacktriple skrev:
Har man en microugn måste man täta luckan extra annars kan det läcka ut betavågor från tilllagningen som förändrar hjärnverksamheten. Till slut blir man dum i huvudet.
Har man en mössa stickad av garn med blyfibrer kan man dock kringgår problemet. :rolleyes:

Personligen gillar jag gorbys tillagad i vanlig ugn. :tummenupp
Ääh, aluminiumfolie funkar precis lika bra att ha som en mössa på huvudet, precis som i signs.

Jag säger bara Findus OstSchnitzel....mumma kan äta hur mycket som helst av den med lite citron :Bugar

Solid snake skrev:
Ääh, aluminiumfolie funkar precis lika bra att ha som en mössa på huvudet, precis som i signs.

Blockerar alufoilie även scanningen av tankeläsningsmackaperen som storebror har monterat upp i trapphuset eller måste man jorda folien först, exempelvis i ett element? :va

Jag gillar inte att vara paranoid... :gnissla

blacktriple skrev:
Blockerar alufoilie även scanningen av tankeläsningsmackaperen som storebror har monterat upp i trapphuset eller måste man jorda folien först, exempelvis i ett element? :va

Jag gillar inte att vara paranoid... :gnissla
Bästa jordningen upplever du med foliemössan på skallen, en hand på ett element och en gaffel i den andra handen som du sticker i vägguttaget. :mattias

Solid snake skrev:
Bästa jordningen upplever du med foliemössan på skallen, en hand på ett element och en gaffel i den andra handen som du sticker i vägguttaget. :mattias

Ah, ska genast prova. Återkommer så fort jag testat.

Har precis kommit ur duschen. Tror du att det funkar även om håret är blött? :tungan

blacktriple skrev:
Ah, ska genast prova. Återkommer så fort jag testat.

Har precis kommit ur duschen. Tror du att det funkar även om håret är blött? :tungan
Det blir bara bättre med vatten, har du sprinkler i taket? Isf sätt en tändare under den så ska du få se på fyrverkeri mellan gaffeln och elementet.

Best of luck, yours truly, Solid snake.

Solid snake skrev:
Det blir bara bättre med vatten, har du sprinkler i taket? Isf sätt en tändare under den så ska du få se på fyrverkeri mellan gaffeln och elementet.

Best of luck, yours truly, Solid snake.

Jag hade ett helt nytt, omonterat vägguttag som jag provade på. Praktiskt då jag inte behövde böja mig hela vägen ner till golvet...
Det hände inte ett smack. Försöker du lura mig S.s.? :mad:

gorbys funkar också i alla lägen, pajerna är också bra, de här avlånga pizzorna är inte alls dumma dom heller.

P.s har ni provat kolla hur många servetter som en gorbyspizza kan flotta genom?

UrbanTiger skrev:
Jag har hört att man inte ska handla i Drive Trugh på McDonalds.
Dom skickar med en liten microsändare som sen spårar vilken väg ni åker. Spårningsresultaten avgör sedan var nästa McDonalds ska byggas. Om alla tog för vana att köra förbi sopstationen skulle det byggas ett där tex.

Blir man nått förbannad då :gnissla

Jag brukar pilla ut sändarna och skicka dem till poste restante postkontoret i Överkalix. Tänk om alla gjorde så, då skulle de bygga typ 30 McDonaldsrestauranger där... :hihi

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa