Bästa Skräckrullen?

Saw-filmerna är höjdare. Vet inte riktigt om dom räknas till skräckgenren eller om dom räknas som thriller. Ruskigt bra i vilket fall. Dessutom är dom så genialiska att dom inte blir sämre med uppföljaren. Dom hör snarare ihop så det blir en flera timmar lång toppenrulle.

Saw-filmerna är höjdare. Vet inte riktigt om dom räknas till skräckgenren eller om dom räknas som thriller. Ruskigt bra i vilket fall. Dessutom är dom så genialiska att dom inte blir sämre med uppföljaren. Dom hör snarare ihop så det blir en flera timmar lång toppenrulle.

Mjaa, den sista var inte bra alls. Dom smaskade ju bara på med mera inälvor istället för att lägga energin på storyn.
Dom skulle slutat efter tvåan gjordes och gjort den som en avslutande del istället.

Ettan var skitbra, tvåan var okej, trean är nog på min topp tio över sämsta filmer någonsin och därför har jag inte sett fyran.

jag håller faktiskt med dig, det faktum att de lyckas komma på nya inslag som man absolut inte väntade sig som för storyn vidare gör att alla uppföljare funkar. hatar när man blir besviken på att filmer är så jävla förutsägbara, men saw lyckas knyta ihop mängder av händelser på ett rätt bra sätt och som man som sagt inte väntar sig. jag gillar dem:tummenupp

ja det är kommer bli en intressant tråd... jag älskar att kolla på skräck filmer... nästan det ända jag kollar på nu för tiden... men jag kommer ju aldrig ihåg vad filmerna heter jag kollar på... men saw filmerna är ju bra. death silence är oxå bra... det är samma kille som gjort saw filmerna som gjort den...

Jag säger bara ......chichichichihahahahaha

jason_voorhees.jpg

Onda dockan också den jäveln skrämmer mig fortfaranade :tungan
childs-play-movie-poster.jpg

Last edited:
Den klart läskigaste jag har sett är "The Descent". Fyfan, jag var livrädd filmen igenom.

Jag ser helst inte på skräckisar p.g.a filmen "Han vet att du är ensam". Visserligen ingen splatterfilm och jag tvivlar på att du får tag i den, men fan vad den bet sig fast.

Jag håller på 2 gamla riktigt bra filmer: The Shining och Exorsisten. Tycker inte att "nya" skräckfilmer håller, splatter är bara tråkigt.

Ja just det nu kom jag ihåg en till: Entity, Okänt väsen.

Rec som någon sa tidigare och Live Feed

LF känns dock lite B och innehåller rätt mycket sunkporr.
Men den innehåller några godbitar (dock inte av det sexuella slaget :D)
:zpy

Mina tre, en gammal och två nya.

The Shining
The Exorcism of Emily Rose
The Descent

Exorcisten, Exorcisten 2 Kättaren, Exorcisten den förlängda vesionen eller varför inte Lucio Fulci´s Zombie.:tummenupp

Wrong Turn är jävligt äcklig

The Hills Have Eyes har jag inte ens vågat se men många säger att den är äcklig :D samma stil på den.

Braindead måste man se :D likaså Black Sheep. Den var faktiskt obehaglig haha. Men sen är jag en kärring med... :gnissla

Har för mig att Boogeyman var ganska äcklig.

Rose Red ska vara hyfsad. Dock typ 4h lång.

Annars är ju The Shining och alla Alienrullarna klassiker :yoparty

Finns massor med psykiskt jobbiga filmer men kommer inte på någon just nu.

Back