Bästa skidglasögonen

Hade ett par Scott för många år sedan. De fungerade ypperligt, men tillslut smulade de sönder av på grund av ålder. Ersatte dem med ett par från Oakley som jag köpte vid en reautförsäljning. Kompletterade med en extra lins för sämre väderlek. Som andra redan varit inne på spelar det ingen roll egentligen vad man köper. Det viktiga är att man kan ha rätt lins för rätt väderlek. En annan sak att fundera över är att vissa märken är lättare att hitta på skidorter än andra om man behöver komplettera med ny lins.

Ja, de skulle ju matcha din hjälm..
Predator-motorbike-Helmet.jpg

Blir grymt på C1:an :yoparty

Bra tänkt, kanske ett par Oakley då eller är Dragon vanliga numer?

Skulle säga att Oakley finns hos fler återförsäljare runt om i landet, men du kommer inte ha några problem att hitta Dragon ändå!
Som nån tidigare sa, köp inte billigaste, köp ett väletablerat varumärke, köp några som är lätt att byta glas på!

Scott endurobrillor med ventilerade dubbelglas. De har hängt med i 15 år nu och funkar både i skogen, på motardbanan och i utförsbacken med skidor på. Behöver inte vara märkvärdigare än så.

När jag körde motard hade jag spy och oakley största skillnaden då va passformen, spy passade inte mitt ansikte alls.. kan ha varit hur bra som helst men passar de inte så funkar det inte :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti