Bästa skåpbilen?

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Funderar på att skaffa mig en skåpbil. Men vill inte ha större än vad som behövs.
Altså, jag vill ha en så liten som möjligt, men vill kunna lasta i 2 st hojjar. Mycket mer utrymme än så behövs inte.

Maxpris 50.000kr

Någon som har ngt bra förslag?

MB Sprinter, VW Transporter, ja vad som helst UTOM Ford Transit! :D

VW Transporter är en mycket bra bil. Tycker den är lite för stor. Skulle vilja gå ner en storlek typ.

Är oxå lite inne på att skaffa en skåpis.OM det blir av så lutar det åt en Boxer/Jumper.Hittar lätt en sådan för under 50 papp, dock ingen på denna sidan 2000-talet. men det kan ju kvitta, duger nog åt att köra crossarna i :) .
Finns ju oxå VW transporter, men tycker de smalnar av upptill för mycket, så kanske blir lite tajt med 2 hojar :va .Men kör runt och kolla in i skåpen på bilarna.Lättare att bilda sig en uppfattning om hur mycket plats det finns, och hur mycket man behöver.
Mvh Andreas

PeppeBus skrev:
2054343 Funderar på att skaffa mig en skåpbil. Men vill inte ha större än vad som behövs.
Altså, jag vill ha en så liten som möjligt, men vill kunna lasta i 2 st hojjar. Mycket mer utrymme än så behövs inte.

Maxpris 50.000kr

Någon som har ngt bra förslag?[/QUOTE

www.bilauktioner.se brukar det finnas gott om beg. transporters till ganska bra priser. Värt att kolla då många av fordonen finns i GBG.

PeppeBus skrev:
2057614 vissa priser är nästan för bra. Kanske blir anorlunda mot slutet av en auktion.

Visst är det bra priser, men bilarna är inte som de va när de kom ut ur hallen direkt. Många av bilarna verkar riktigt slitna. Så åka o kolla in dem innan man lägger bud är nog klokt.

Prova en MB Vito. Precis lagom i storlek och funkar även som personbil. De är framhjulsdrivna, har ABS och antispinn och är riktigt bra som vinterbilar. Kvalitetsmässigt har de några saker man brukar kunna anmärka på, men varken mer eller mindre än de andra märkena på marknaden. Jäkligt bekväma att köra. Jag hade en -97:a under 3,5 år som rejsbuss. Sålde den för ett par veckor sedan för under 50 tusen och den var då ändå maskinmässigt i mycket bra kondition och med bara ytrost undertill och lite på dörrkanter. De har sjunkit enormt i pris nu det senaste året. Antagligen för att begagnatmarknaden nu är fylld av gamla Vito som gått som firmabilar. Leta t.ex. efter en 110 eller 112 (diesel) från -97 eller -98. Nyare med CDI-motorn är dyrare, men förstås med lite bättre motor än den gamla turbodieseln (skippa bensinarna helt).

(kör nu Ford Transit :3freak helt värdelös som vinterbil, men den är stor och var jävligt billig i inköp = pengar över för reparationer och ombyggnad)

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back