Bästa sättet att skjuta dammsugarn i luften?

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date
Som barn dammsög jag gillestugan innan kompisarna skulle komma över och se på video.

Pappa hade tänt upp en brasa så att det inte skulle vara så kallt i gillestugan, och jag såg inte att det hade sprätt ut en liten glödande kolbit...

Det räcker gott med en glödande kolbit, bra drag och en påse full med damm.

Dammsugaren kastades in i dushen en halvtimme innan den åkte ut på gården där den senare under natten tog eld igen och brann upp totalt.

Som barn dammsög jag gillestugan innan kompisarna skulle komma över och se på video.

Pappa hade tänt upp en brasa så att det inte skulle vara så kallt i gillestugan, och jag såg inte att det hade sprätt ut en liten glödande kolbit...

Det räcker gott med en glödande kolbit, bra drag och en påse full med damm.

Dammsugaren kastades in i dushen en halvtimme innan den åkte ut på gården där den senare under natten tog eld igen och brann upp totalt.

Klart som fan.
Så mycket hetjört som ni slabbat ut.

Sorry, ingen kammra, men det gick kalas.
Fyllde den fulla påsen med bensin och diesel, plus en burk bromsrengöring och en burk startgas inuti.
Sprayade hela utsidan med brakeleen och tände på, givetvis med motorn igång.
Först gick den som vanligt, sen tog det sig i maskinrummet och plötsligt varvade den 14.250 rpm med en rökutveckling som fick oss att nervöst famla efter mobiltelefonen.
Sen gick startgasen på lunch och katapultade bort locket, övre halvan har vi inte hittat än :hihi
Helgen e räddad.

Jisses, det är sista gången man vågar fika på Rosenhill när du är där. Tyckte du satt å sneglade lite väl hungrigt på pumparna senast... för nära, för tillgängligt, för lättantändligt. :gnissla

Två koppar kaffe till å vette faan vad som hänt :brinnerup

Jisses, det är sista gången man vågar fika på Rosenhill när du är där. Tyckte du satt å sneglade lite väl hungrigt på pumparna senast... för nära, för tillgängligt, för lättantändligt. :gnissla

Två koppar kaffe till å vette faan vad som hänt :brinnerup

Destruktion is my middlename.
Du skulle vart med när vi ställde upp en Honda CB400N på fullgas och sköt med hagelbrakare på den :D

Fyll den med bensin och sätt en dynamit gubbe i den... Det kan inte bli annat än bra! :tummenupp

Skicka PM om du inte har egen dynamit så fixar vi de!

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026