Bästa sättet att sälja?

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Vad är det snabbaste och enklaste sättet att sälja en motorcykel på, är det blocket månne? Vilka annonssiter eller tidningar har ni upplevt gett bäst respons?

Och hur brukar köpare hantera att de into får provköra (p.g.a. stöldrisken)?

2899280 Vad är det snabbaste och enklaste sättet att sälja en motorcykel på, är det blocket månne? Vilka annonssiter eller tidningar har ni upplevt gett bäst respons?

Du får nog lite problem om du ska sälja en mc utan att dom får provköra...

Jag skulle förmodligen inte köpa något som inte låg på Blocket, alla andra sajter verkat attrahera putstöntar som tror att de ska få timpris för allt puts de gjort och annat skit som ändå är värdelöst.

Beträffande provkörning så får du väl ta lite pant, körkort, fru, bilnycklar, pengar etc. Säg som det är från början att du är jävligt osugen på att släppa ut den förrän i ett sent skede av affären. Jag tycker personligen att provkörning är helt överskattat, vad är det man provar? Man vet väl hur det är att köra hoj eller bil eller vad man nu köper. I synnerhet hoj.

Jag tycker personligen att provkörning är helt överskattat, vad är det man provar? Man vet väl hur det är att köra hoj eller bil eller vad man nu köper. I synnerhet hoj.

Hahaha säg att du skojar.. Du skulle alltså köpa en hoj utan att provköra?

Självklart vill man provköra för att känna så allting står rätt till, inga växlar som hoppar ut. Inget missljud vid pådrag osv osv osv...

// han som köpte en hojj mitt i vintern i gällivare.. :rolleyes:

Jag tycker personligen att provkörning är helt överskattat, vad är det man provar? Man vet väl hur det är att köra hoj eller bil eller vad man nu köper. I synnerhet hoj.

Man provar tex att inte växlarna hoppar ur vid gaspådrag/motorbroms, att inte bromsskivorna wobblar och att motorn går som den ska.

Fast det är ju bagateller, bara det är miniblinkersar, häftig tankpad och knullputsad ram...

Hahaha säg att du skojar.. Du skulle alltså köpa en hoj utan att provköra?

Helt beroende på vem som säljer, men bara åka och titta utan pengar och tro man ska få wheela är väldigt optimistiskt.

Fast det är ju bagateller, bara det är miniblinkersar, häftig tankpad och knullputsad ram...

Utan att veta egentligen, så vågar jag nu sätta en slant på att du har en riktigt sunkig hoj. 80-tal va?

Last edited:
Helt beroende på vem som säljer, men bara åka och titta utan pengar och tro man ska få wheela är väldigt optimistiskt.

Jo men i ditt första inlägg lät det som att alla genomförda köp hade gått lika bra utan provkörning,

skitkul att göra ett köp och sen rasslar motorn, misständer på en cylle,
ramen är skev och fälgarna obalanserade.

Kul..?

Last edited:
2899480 Helt beroende på vem som säljer, men bara åka och titta utan pengar och tro man ska få wheela är väldigt optimistiskt.

Utan att veta egentligen, så vågar jag nu sätta en slant på att du har en riktigt sunkig hoj. 80-tal va?
Blocket måste vara överlägset nu?

Jag köpte hoj igår utan att provkört p.g.a. att den var avställd och jag inte fixat obegränsat än, det löste vi genom att skriva i 20mils garanti/öppet köp.
Så hinner jag/någon kompis testa den i lugn och ro efter ev. fel.. Att säljaren går med på detta tyder ju också på att den bör vara i gott skick.

Jag köpte hoj igår utan att provkört p.g.a. att den var avställd och jag inte fixat obegränsat än, det löste vi genom att skriva i 20mils garanti/öppet köp.
Så hinner jag/någon kompis testa den i lugn och ro efter ev. fel.. Att säljaren går med på detta tyder ju också på att den bör vara i gott skick.
Då är det ju bara för dig att skruva ur mätaren och sen spöa sönder hojjen och lämna tillbaks den:rolleyes:

Vad är det snabbaste och enklaste sättet att sälja en motorcykel på, är det blocket månne? Vilka annonssiter eller tidningar har ni upplevt gett bäst respons?

Bästa sättet att sälja en MC är att sätta ut annons på blocket med inte överdrivet pris som alla andra sätter ut för att de inte ska gå med förlust med köpet...

Då kommer det ringa en seriös snubbe/tjej som är asglad för han kommer göra värsta klippet och du behöver knappt oroa dig för stöldrisk...

Bestäm med killen att han kommer med en kompis med en schysst bil (se till att det är rätt bil du får nycklar till också) ev Pengar i handen redan innan...

Är det en udda hoj du ska sälja kan jag rekommendera tidningar som drar människor som är intresserade av din typ av hoj.

Hade min moto-martin ute på blocket i 3 månader. En kille var intresserad. Bjöd 14 när den var ute för 25.
Satte sedan in den i Classic Bikes, många intresserade och fick 22 för den.

Jo men i ditt första inlägg lät det som att alla genomförda köp hade gått lika bra utan provkörning,

skitkul att göra ett köp och sen rasslar motorn, misständer på en cylle,
ramen är skev och fälgarna obalanserade.

Kul..?

Nä, det var så klart inte så jag menade men sedan skulle jag inte göra affärer med vem som helst eller köpa vad som helst heller.

Den man vill neka en provkörning vill man inte göra affär med heller, så tror jag. Grejen är att man vill inte att vem som helst skall få köra, och det bör köpare förstå och därför inte komma och be om att få köra utan kontrakt utskrivna, pris förhandlat, pengar medtagna mm.

Blocket är en klassiker med bred målgrupp.

Vill du köra en mer lokal målgrupp så kan det kanske fungera att sätta upp lappar på stadens körskolor. De flesta jag pratat med har inget emot detta om det läggs fram snyggt. Många av de som ska ta kort har inte köpt cykel än, eller känner någon annan som i sin tur är intresserad av något nytt.

Mc klubben i stan, kan du hänga något där ?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg