Bästa sättet att koppla in en dödare på?

Kobolt

Hellre DÖD, än RÖD!
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
--
har skaffat en dödare att ha på sytyret och ska nu koppla in den men tänkte bara höra vilket sätt so mär bäst att koppla in den på.

Alt1. Kapa av tändkabeln precis innan tändspolen och sätta en y-koppling där, där en går till tändspolen, en in i kabelhärvan och den sista upp till dödaren och därefter till jord(ramen). När man då slår på dödaren så kommer det ju vara mindre motstånd för strömmen att gå genom dödaren och sen till jord(ramen) än genom tändstiftet och sen till jord.

Alt2. Kapa av tändkabeln på samma ställe som tidigare men dra upp tändkaeln som kommer från kabelhärvan och genom dödaren och sen ner till tändspolen. Då måste ju självklart dödaren vara inställd så att det går ström igenom den hela tiden förutom när jag slår på den(egentligen slår av).

Så vilket alternativ är bäst nu då? Upplys mig och har ni några andra alternativ så skriv gärna ner dem.

Det sista låter dumt, du vill inte ha tändström i styret och det är mer felbenäget. Alt1 är det vanliga, de eller jorda innan tändspolarna lr liknande. Bryta strömmen till ecu'n kanske?

HanneZ skrev:
Det sista låter dumt, du vill inte ha tändström i styret och det är mer felbenäget. Alt1 är det vanliga, de eller jorda innan tändspolarna lr liknande. Bryta strömmen till ecu'n kanske?
brytare inte ecu, vad menar du med att jorda innan tändpolarna? det var ju det jag beskrev i alt1

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN