Bästa sättet att gå in nya grejor?

markusj

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 08?
Hallå,

Finns det någon som har bra tips på hur man bäst töjer/går in nya grejor (allt)? Stället känns väldigt nytt när man ska lyfta upp fossingarna på pinnarna... Erfarenheter och tips uppskattas!

Jag har helt enkelt börjat använda grejorna. Trångt och obekvämt i början, men det brukar bli bra ganska snart om man försöker köra och röra sig som vanligt. De senaste handskarna jag köpte hade sömmar i fingertopparna som gjorde galet ont i början pga. att det var skinnbitar som överlappade där. Jag bara bet ihop och körde, men det kanske finns smarta sätt också. :)

Duscha med grejorna på, torka och smörj in....precis som med kängorna i lumpen... :)

e det skinn så gör skinsmörja underverk... mina stövlar bli riktig mjuka å sköna efter insmörjningen, å sen ett plus att de blir vattenmotståndliga, kan va bra med tanke på vädret

Själv brukar jag sätta på mig samtliga grejer utom hjälmen för att sedan ha på mig grejorna hela dagen!
Fungerar utmärkt hemma i stugan men när man tar bilen och storhandlar såhär i vintertider så får man ju både en och annan konstig blick!
Men det får man ta om prylarna skall vara bekväma lagom till säsongen.

Att bara ha på sig grejorna låter ju onekligen enklare än att duscha med dem. Tycker att det känns taskigt mot det stackars stället att blöta ner det...

Tack för alla tips!

En Tv kväll i soffan med fötterna på bordet får till storleken lite bättre.

Men är det skönt...Näe! :D
Och vad tror sambon / grannarna om dig :tungan

KÖR in det hela...
Det tar en stund sen så blir det fin fint!

He he...ska testa det med stället jag köpte av dig ! :D ... Eeeehhh...ska tanten oxå vara innanför stället ??? :tungan

Valpen skrev:
Duscha med grejorna på, torka och smörj in....precis som med kängorna i lumpen... :)

Va f-n fick ni duscha med grejorna. När jag gjorde lumpen :kulspruta var det gyttjebad som gällde och sen dusch för att bli av med skiten, vi stod på kaserngården och duschade i högtryck.
Dock inte att rekomendera med mc-grejorna.

Jag brukar knalla omkring i mina nya stövlar här hemma (det ligger iofs en hel del blandat mc-skrot överallt så barfota är väl inte att rekommendera :rolleyes: ) på kvällarna, och dom känns mycket bättre nu. Eller om jag åker långt med bilen så brukar jag ha dom på mig! :tummenupp
Stället drog jag bara på mig och började åka med :)

Köpte nyligen ett par A-stars Supertech stövlar som jag försöker knalla runt i så mycket som möjligt, har dock ett litet problem.
Den vänstra sitter gudomligt skönt men den högra trycker över stortån, där förstärkningen sitter.
Vad göra? Reklamera eller går det töja ut dem bara där det behövs. De passar ju i övrigt.

Jag har oxå nytt ställ och det sitter exakt likadant som min våtdräkt.
Visst känns man sig lite orörlig osså ser det ut som man går och spänner sig, eller bär en tv :)

snabbåka skrev:
Själv brukar jag sätta på mig samtliga grejer utom hjälmen för att sedan ha på mig grejorna hela dagen!
Fungerar utmärkt hemma i stugan men när man tar bilen och storhandlar såhär i vintertider så får man ju både en och annan konstig blick!
Men det får man ta om prylarna skall vara bekväma lagom till säsongen.
Gränsen mellan smärta och njutning är hårfin :hihi

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...