Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Johnsen skrev:Men om han borrar bort niten, hamnar inte den delen som sitter kvar i dämparen inne i den då? kan väl bli svårt att få ut?
Annars kommer det skramla fint i burken.
Eller är jag helt ute och cyklar?
hehe ja var ute och cyklade då=)Nicke skrev:Eh... han ska ju öppna dämparen för böveln. Packade om dämparen för några veckor sen och det var pilligt men inte raketforskning på hög nivå direkt.
bagerah skrev:Detta innebär att du måste gänga om till en större storlek när du skall dra i en ny skruv/bult...
Om ditt borr är en aning mindre än niten kommer kanterna vara så mjuka söndertrasade, "lättbortpillade" att det inte blir några problem att få bort resterna...
då riskerar man inte att dra igenom godset och få ett för stort hål...
Hahaha hurså?yonsson skrev:Jag skulle nog våga ge tipset att borra efter att ha läst alla inlägg i denna tråden![]()
Förresten. Johnsen; Är avataren seriös eller?
Zana skrev:Borra!
Gör det med lågt varvtal (tex varvtalsregulerad borrmaskin eller batteridriven skruvdragare) och med vasst borrstål. Borr av högsta kvalitét rekomenderas. Lätt tryck med stadig hand erfodras för godtyckligt resultat....
#1 Antingen med för stor borr = inte igenom nithuvudet.
#2 Eller med liten (samma storlek som "nitkroppen") och borrar rakt igenom niten.
(Båda tekninker fungerar alldeles utmärkt, men alt2 rekomenderas för den med tummen alldeles för långt från utsidan av handen)
Resterna av niten trycks in i dämparen och hämtas upp när du väl öppnat upp hela härligheten.
Sedan köper du popnitar med samma diameter som dom första och nitar igen den när du är klar. (vad det nu var du skulle in i dämparen att göra är fortfarande ganska oklart för min del iallafall)
Om du är alldeles för skakig i händer och kropp och är ängslig över de stora reporna som skulle uppstå om du av en olyckshändelse skulle ta och råka slinta med borret mot den fina ytan på ljuddämparen, så kan du ta maskeringstejp eller valfri något grövre tejp och tejpa runt nitarna ett par varv som extra skydd. Du kommer fortfarande kunna urskilja nitarna varesig tejpen sitter där eller inte... Men kom ihåg att ta det försiktigt iallafall...
Om du har tillgång till pelarborrmaskin kan du ju ta hjälp av den, då risken att slinta minimeras.
Ok? - Frågor? Nej, trodde väl det!![]()
Zana skrev:Borra!
Lätt tryck med stadig hand erfodras för godtyckligt resultat....
Blue skrev:Det tycker jag låter vettigt!
Är det inte bökigt att sätta upp hoj, blås och hela härligheten i pelarborrmaskinen. Måsta vara lättare att köra av nitarna i
en CNC-fräs, då blir det väldigt eksackt!![]()
![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |