Bästa rutten med hoj genom Stockholm (pendling)

• Thread starter Thread starter jetson
  • Start date Start date

jetson

Guest
Jepp då har man som så många andra hottentottar lyckats med bedriften att bo söder om stan men arbetet ligger norr om stan.

Vilken är den bästa rutten med hoj tullinge - kista ?

Med bil tar jag huddingev och kör upp på e4 vid årsta, ofta ulvsundav hemåt, dock är väl essingeleden inte drömmen att köra hoj på så tänkte om ni som pendlar med hoj har provat andra rutter..

Till gullmars och sen genom stan?
Åka på södertäljev vid älvsjö och sen liljeholmsbron västerbron osv ?

en annan väg är ju att ta ekeröfärjan från slagsta å köra den vägen men vettifan om det går snabbare, har inte ens en aning om hur trafiken ser ut där på mornarna

en annan väg är ju att ta ekeröfärjan från slagsta å köra den vägen men vettifan om det går snabbare, har inte ens en aning om hur trafiken ser ut där på mornarna

Den kan vara värd att testa nån gång som omväxling, vet dock inte hur snabb den är samt att färjan kostar väl en 50:- enkel färd?

jag skulle köra essingen np att dra mellan bilarna ju med hoj

Huddingevägen -> Glömstavägen -> E4 Essingeleden -> brassa HELVET mellan köerna -> avfarten Kista/Silverdal.

Alternativt kan du ta av från E4 mot Hornstull -> Västerbron -> Tranebergsbron -> Ulvsunda -> E20. Men det lär ta längre tid.

Njaa... tror det är en 35kr för hoj och 60 för bil

Essingeleden alla dagar framför ulvsundavägen. Tar bara ulvsundavägen om jag har gott om tid och vill ta det lungt då man oftare fastnar där då det är trängre, det händer aldrig på essingeleden.

Jag pendlar från Bandhagen till stan nästan varje dag, och det finns några vägar att välja på. :)
Jag tänker förutsätta att du vill ha lite kul samtidigt som du kör, och inte bara vill brassa motorväg. Du kan ta mina vanliga rutter och kanske komma på någon som funkar för dig.

1. Snabba vägen: Erbjuder högre hastighet och man kommer snabbt fram. Bra om man vill rödljus acca lite.
Huddingevägen => Södra länken till gullmars => Söderleds tunneln

2. Putter vägen: Lugnare fart genom villaområden.
I stort sett följ gröna linjen mellan Hagsätra och Gullmars (Grycksbovägen, Enskedevägen, Palmfeltsvägen). Vid Gullmars tar man Skanstullsbron och svänger av på Ringvägen.

3. Långa vägen: Blandade villaområden, motorväg och landsväg.
Kör Huddingevägen och ta av på Örbyleden. Kör antingen den hela vägen/motorvägen till Flaten badet. Det finns en mindre väg, Ågestavägen, som börjar vid Coop Stuvsta, det är mer eller mindre "raka spåret" till Flaten. Fortsätt förbi Flaten på Ältavägen. Ta sedan Värmdövägen in till stan.

Jag pendlar från Bandhagen till stan nästan varje dag, och det finns några vägar att välja på. :)
Jag tänker förutsätta att du vill ha lite kul samtidigt som du kör, och inte bara vill brassa motorväg. Du kan ta mina vanliga rutter och kanske komma på någon som funkar för dig.

1. Snabba vägen: Erbjuder högre hastighet och man kommer snabbt fram. Bra om man vill rödljus acca lite.
Huddingevägen => Södra länken till gullmars => Söderleds tunneln

2. Putter vägen: Lugnare fart genom villaområden.
I stort sett följ gröna linjen mellan Hagsätra och Gullmars (Grycksbovägen, Enskedevägen, Palmfeltsvägen). Vid Gullmars tar man Skanstullsbron och svänger av på Ringvägen.

3. Långa vägen: Blandade villaområden, motorväg och landsväg.
Kör Huddingevägen och ta av på Örbyleden. Kör antingen den hela vägen/motorvägen till Flaten badet. Det finns en mindre väg, Ågestavägen, som börjar vid Coop Stuvsta, det är mer eller mindre "raka spåret" till Flaten. Fortsätt förbi Flaten på Ältavägen. Ta sedan Värmdövägen in till stan.

Tackar, får prova dessa, lite kul vill man ju som sagt ha på väg till jobbet så en mil hit och dit spelar ingen roll. Ågestavägen är kanske inte kurvig men rätt fin ändå.

Vet inte om det är för att jag nojjar över kalla däck (+1 grad imorse) eller bara är ringrostig, men essingeleden är fan hemsk, ofta 2-3 lastbilar i bredd + ingen väggren. Tror bara jag hatar alla plåtburkar när jag sätter mig på hojen och längtar ut på landsvägar direkt :D .. sen när det börjar röra sig 70+ blir det iofs hyfsat kul att köra slalom mellan bilarna på E4.

Morsan åker färjan dagligen och enl. henne så tar det 8 min. att komma över. Men sen är det ju väntetid också om man inte lyckas time:a så pass att det bara är att rulla på. Kan vara ganska duktigt med kö när man närmar sig brommaplan men det är ju inget större problem med hoj. Beror ju på vilken tid man åker också.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti