Bästa rookie, motogp 2008

Årets rookie motogp 2008

• Antal röstningar
    0

homerone

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 390
Nu så här i polltider och med tanke på Lorenzo/Toseland pollen kan det ju vara intressant att ha en året rookie 2008 poll. Mycket poll blev det. :) Kan kanske tillkomma någon mer ny förare för nästa år men gör denna ändå. Så vad tror ni?

Svårgissat är det iaf. Inte De Angelis. Tror det kommer stå mellan Dovi och Lorenzo, JT ska lära sig massa nya banor.
Men sen vet jag inte vad Dovi får för backning i minolta-teamet, som inte verkar vara det vassaste teamet heller..

Min röst hamnade på Dovi mest för att det är det jag vill. Känns som det är lite Stoner i Dovi, inte den bästa i 250 men heller inte på det bästa materialet, som sedan kommer växa i gp.

Lorenzo känns ju som det självklara valet... :va

Hoppas lite på Toseland, men vette fan... Tech3 Yamaha...

Lorenzo måste ju var all out favorit till den titeln. Dovizioso i all ära men han hamnar i ett för kass team och De Angelis gillar jag men han är ingen vinnare. Toseland har kört för mycket gatcykel i sina dar. ;)

Men skulle inte Dovi ta med sig sitt team han har nu i 250 till motogp? Scott Honda? Har någonstans ett minne att jag sett en intervju med Dovi om det. Att dom skulle slå sina kloka ihop? Någon med bättre minne eller kan väcka mig från drömmen får gärna fylla i.:tummenupp

Men skulle inte Dovi ta med sig sitt team han har nu i 250 till motogp? Scott Honda? Har någonstans ett minne att jag sett en intervju med Dovi om det. Att dom skulle slå sina kloka ihop? Någon med bättre minne eller kan väcka mig från drömmen får gärna fylla i.:tummenupp
Spelar nog ingen roll vilket folk han tar med sig, Konica Minolta kommer för långt ner på stegen för att han ska få tillräckligt bra grejer.

Toseland kommer nästan med alla säkerhet att åka med en på pappret sämre hoj än Lorenzo hela säsongen.

Tråden känns ju lite överflödig med tanke på den Gustav startade om Lorenzo versus Toseland. De övriga två är ju inga seriösa utmanare till dessa.

Tråden känns ju lite överflödig med tanke på den Gustav startade om Lorenzo versus Toseland. De övriga två är ju inga seriösa utmanare till dessa.
Där håller jag inte med. Tror Dovizioso är minst lika vass/talangfull som Toseland och bara snäppet efter Lorenzo medan de Angelis är något efter alla de tre. Det som ligger honom i fatet är ju teamet och hur fort han får nya delar av Honda. Man ska dock komma ihåg att Luca Montirons team faktiskt tagit GP-segrar tidigare vilket inte så många privatteam har mäktat med.

Jag röstade pa JT, inte för att fa rabatt pa LCD-tv utan för att jag tror att fyrtaktserfarenheten kommer att hjälpa den här första säsongen.

Sedan tror jag att Lorenzo far samma utveckling som Stoner, dvs bättre andra aret pa fyrtakt.

Det som motsäger teorin är att Butter har ungefär samma niva i ar som ifjol men jag tror att han aldrig kommer att vinna MotoGP-VM.

känslan e att Dovi kan vara den "rookie" som överaskar o till slut visar att d går att köra fort även med Konica .. Hondan. Man spekulerade i sändningen i helgen att det kan sitta mer i teamet än förare att just den cykeln aldrig visar resultat, så hoppas att man reder upp den saken oxå.

Tror Dovi är den med mer talang än de andra, men han har inte suttit på lika snabb hoj som Lorenzo. Hoppas han får backup från honda eller annat fabriksteam rätt omgående.

Jag som funderat på att skaffa en ny TV snart får väl pröjsa 120% om jag ringer dig? :hihi
Inte nog med att du får pröjsa extra, var 20:e minut kommer programmen att brytas för Haydens Michelin-reklam och direkt efter måste du skriva in "Nicky 'No: 1' Hayden" med fjärrkontrollen som svar på frågan vem som var den värdiga mästaren 2006 :tungan

Den här skulle jag rekommendera: http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=122100
Vart skickar jag fakturan?

Inte nog med att du får pröjsa extra, var 20:e minut kommer programmen att brytas för Haydens Michelin-reklam och direkt efter måste du skriva in "Nicky 'No: 1' Hayden" med fjärrkontrollen som svar på frågan vem som var den värdiga mästaren 2006 :tungan

Den här skulle jag rekommendera: http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=122100
Vart skickar jag fakturan?
Jag tror jag passar för det där med Hayden lät fishy. :hihi
Tar du VISA?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...