Bästa pris på Halvarsson Dino

JonasR1

Gött mos i motorn, Röjmon
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha YZF R1 -03
Hej.

Jag undrar var jag kan köpa Halvarssons handske Dino till bästa pris. Har provat den och den känns riktigt skön.
Har sett den på lelles och något annat ställe och där vill de ha 1099:-
Men det är väl inte omöjligt att den finns billigare något annat ställe.

Om ni rekommenderar den eller om ni avråder mig till att köpa sådana så får ni också gärna skriva några rader.
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Hej.

Jag undrar var jag kan köpa Halvarssons handske Dino till bästa pris. Har provat den och den känns riktigt skön.
Har sett den på lelles och något annat ställe och där vill de ha 1099:-
Men det är väl inte omöjligt att den finns billigare något annat ställe.

Om ni rekommenderar den eller om ni avråder mig till att köpa sådana så får ni också gärna skriva några rader.

Mina var inte sköna när man körde, tjocka sömmar i fingertopparna som gjorde en tokig! Köp inte!
 

JonasR1

Gött mos i motorn, Röjmon
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha YZF R1 -03
Mina var inte sköna när man körde, tjocka sömmar i fingertopparna som gjorde en tokig! Köp inte!

Ok, JT. Vad skulle du rekommendera för handskar då? Kan säga att jag inte vill lägga mer än runt 1000-lappen. För övrigt känns det som dem här racinghandskarna som bla. alpinestar har som kostar 3000:- är mycket varumärke för pengarna, men men vad vet jag. Slår vad om att någon här kan motivera varför man ska lägga 3000 på handskar.

Men jag är mest intresserad av ett bra pris på Halvarsson Dino.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Ok, JT. Vad skulle du rekommendera för handskar då? Kan säga att jag inte vill lägga mer än runt 1000-lappen. För övrigt känns det som dem här racinghandskarna som bla. alpinestar har som kostar 3000:- är mycket varumärke för pengarna, men men vad vet jag. Slår vad om att någon här kan motivera varför man ska lägga 3000 på handskar.

Men jag är mest intresserad av ett bra pris på Halvarsson Dino.
Jag har åkt en hel del med den tidigare modellen som heter GP.Ser ungefär lika ut fast med något kolfiberskydd över knogarna och har även provvurpat dom ett antal gånger.Och Dino modellen borde inte vara sämre tycker jag.Passar dom dig är det väl bara att handla.
 

JonasR1

Gött mos i motorn, Röjmon
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha YZF R1 -03
Jag har åkt en hel del med den tidigare modellen som heter GP.Ser ungefär lika ut fast med något kolfiberskydd över knogarna och har även provvurpat dom ett antal gånger.Och Dino modellen borde inte vara sämre tycker jag.Passar dom dig är det väl bara att handla.

Ok, det låter ju bra. Då återstår bara att hitta det bästa priset, så ni som vet var jag kan handla dem billigt, var inte blyga skriv det. :)
 

E Ryttervik

#57 S2
Gick med
20 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM x 2
Tjena, Dino är en riktigt bra handske om dom passar dig...

Kom förbi Stockholms Mc-Varuhus nästa helg, då har vi öppet hus. Öppet både lör och söndag till 16.... MED MÄSS PRISER! Då kommer Dino handsken garanterat kosta UNDER 1000 lappen!

Välkomen!
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Jag köpte mina på Beviks i Linköping och jag har för mig att dom ligger på under tusenlappen konstant. Kan inte garantera nåt eftersom minnet är pajj.
 

JonasR1

Gött mos i motorn, Röjmon
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha YZF R1 -03
Jag köpte mina på Beviks i Linköping och jag har för mig att dom ligger på under tusenlappen konstant. Kan inte garantera nåt eftersom minnet är pajj.

Jag har också varit och kollat på dem på beviks, kommer tyvärr inte heller ihåg vad de kostade, men hoppas att de kostar mindre än de 1099 som lelles vill ha.
 

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Tror jag betalade ~1200 för dem i våras på MC-Varuhuset :va Grymt bra handskar. Provklotade och håller än.
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Gammal tråd, men...

Hur många av er som köpt Dino-handskar har fått dem att spricka i sömmen mellan neoprenet och skinnet på innersidan av handleden, precis ovanför kardborreremsan?

Mitt andra par sprack nyligen på samma ställe som de första, trots tokförsiktig pådragning i bitarna som är av skin.
Garantin är förstås sen länge slut...
 

Falappa926

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2004
Ort
skogen
Hoj
Ducati 851 S -91
Jodå, då är vi två åtminstone, fast annars väldigt nöjd med dem.
Klotatbtvå ggr utan att något gått sönder
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Bummer... Hoppades att jag var lite ensam om det, men om det är fler (ja, två dårå...) med samma problem tyder det ju på att produktutvecklingen inte var helt genomtänkt.

Finns handskmodellen kvar, nån som har koll på det?
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Gammal tråd, men...

Hur många av er som köpt Dino-handskar har fått dem att spricka i sömmen mellan neoprenet och skinnet på innersidan av handleden, precis ovanför kardborreremsan?

Mitt andra par sprack nyligen på samma ställe som de första, trots tokförsiktig pådragning i bitarna som är av skin.
Garantin är förstås sen länge slut...
Jag gick till skomakaren med mina.
Han bytte kardborre mot en bredare och längre som fäste direkt i/mot lädret. Nu tål det att dra i....utan att neoprenet spricker.
Kostade mig 200 kr.
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Bra idé!
Gör samma sak med mina i samband med att jag lämnar in en stöveln för dragarbyte.

Edit: Undrar ändå lite över hur Halvarsson tänkte där. Testade de inte sin handske? :huvet
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Dino handsken har förövrigt utgått ur sortiment, alla de som säljs idag är resterande lager.
Bästa handsken jag haft!
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Kolla här då.
Ett par halvarssons dino. Mitt senaste par köpte jag typ 2005 och dom är de klart bästa handskar jag haft. Jag har fortfarande kvar dem men i praktiken är de odugliga som skydd efter många tusen mil och nån vurpa. Försvann från marknaden innan 2010. Synd, exceptionellt fin kvalitet och alla skydd sitter exakt där dom skall, ändå är dom lätta och smidiga. Bra när man kör med värmehandtag också, skinnet i handflatan är tunt samtidigt som skydd för knogar och baksida är rejält.

Anyway.

En vacker dag sitter jag och trycker på ”uppdatera”-knappen på blocket (som en annan dresserad apa).

Och så händer det! Nån säljer sina gamla mc-prylar, och på bilden med en massa saker ser jag ett par Halvarsson Dino. Ser ut att vara i bra skick. Jag kontaktar säljaren som inte vet vad modellen heter, utan kallar dem för hi-art vilket var materialet de tillverkades i. Vi gör affär och jag får handskar plus frakt för 284:-

…och ner i brevlådan landar ett par av mina favorithandskar, i exakt min storlek, i nyskick. Kan aldrig ha körts en sommarkväll genom en skogsdunge. Exakt sådana jag köpte tillsammans med min första hoj. Och tråden om Halvarsson Dino lever! :D
 

Bifogat

  • 03C7DFB9-1E90-4071-B02B-414188ED7E3A.jpeg
    03C7DFB9-1E90-4071-B02B-414188ED7E3A.jpeg
    2.9 MB · Visningar: 25

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
ibland händer det :D grattis! Sitter själv och spanar efter en schysst beggad klim badlands pro-jacka men rätt storlek har ej dykt upp ännu riktigt.
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Kolla här då.
Ett par halvarssons dino. Mitt senaste par köpte jag typ 2005 och dom är de klart bästa handskar jag haft. Jag har fortfarande kvar dem men i praktiken är de odugliga som skydd efter många tusen mil och nån vurpa. Försvann från marknaden innan 2010. Synd, exceptionellt fin kvalitet och alla skydd sitter exakt där dom skall, ändå är dom lätta och smidiga. Bra när man kör med värmehandtag också, skinnet i handflatan är tunt samtidigt som skydd för knogar och baksida är rejält.

Anyway.

En vacker dag sitter jag och trycker på ”uppdatera”-knappen på blocket (som en annan dresserad apa).

Och så händer det! Nån säljer sina gamla mc-prylar, och på bilden med en massa saker ser jag ett par Halvarsson Dino. Ser ut att vara i bra skick. Jag kontaktar säljaren som inte vet vad modellen heter, utan kallar dem för hi-art vilket var materialet de tillverkades i. Vi gör affär och jag får handskar plus frakt för 284:-

…och ner i brevlådan landar ett par av mina favorithandskar, i exakt min storlek, i nyskick. Kan aldrig ha körts en sommarkväll genom en skogsdunge. Exakt sådana jag köpte tillsammans med min första hoj. Och tråden om Halvarsson Dino lever! :D
Ooh nu blev jag avis!

Jag körde med mina tills de började falla sönder, så sjukt sköna!
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top