Bästa pizzorna i Stockholm

Il postino i flysta är bara stora, goda pizzor gör de däremot vid pizzeria islandstorget och pizzerian i helelund, sollentuna. Poliserna äter där = facit.

Har du varit på Islandstorgets pizzeria på senaste tiden?
Jag var van vid världens bästa pizzor där för några år sedan. När jag skulle dit o käka med chefen (ca 2 år sedan) så var det katastrof. Tjocka, jävla tattarmattor utan smak. Så jag har faktiskt inte varit där sedan dess.. Kanske har de nya ägare igen? :)

Har du varit på Islandstorgets pizzeria på senaste tiden?
Jag var van vid världens bästa pizzor där för några år sedan. När jag skulle dit o käka med chefen (ca 2 år sedan) så var det katastrof. Tjocka, jävla tattarmattor utan smak. Så jag har faktiskt inte varit där sedan dess.. Kanske har de nya ägare igen? :)

Ägare vet jag inget om, men jag är där nån gång i månaden och tycker de är grymma! Jag brukar köra på kebabbåten som är bland det bättre jag stoppat i mig i snabbmatsväg.

Kungsholmens Pizzeria <--- OBS LÄNK

Deras Azteka är sååå grym!! :yoparty

Måste säga att jag tycker dom har blivt sämre på dom senaste åren.
Det är inte alls samma klass som dom höll för typ 5 år sedan.

Ska däremot tipsa om Pizzeria Handen (777 18 20) som är en som har
kört strångt i många år nu. Deras pizza russe (amerikansk panpizza) är
extremt bra. För er som är lite gamla i gården så kan jag ju nämna att
det är gamla bageriet Klinett :D

Il forno da nova som ligger vid gullmarsplan är också bra. Dock så är
dom rätt dyra.

Föffa! Vedugnen i Alvik får mkt höga poäng!:hihi även Il forno da Pino på Sveavägen. Islandstorget är också bra även om de har en simpel elugn istf vedeldad.

Det är ju inte helt rättvist att jämföra de som kör med färska ingridienser o vedugn i prisgrupp 70:- o över mot de ovala vetekakorna med konservpålägg i slöddertälje för 29:- :D

Pizza Hörnet i tyresö, i gamla polishuset.
Till och med pizzabagarna från konkurrenterna går dit för att äta pizza...

/Danne

Pizza Hörnet i tyresö, i gamla polishuset.
Till och med pizzabagarna från konkurrenterna går dit för att äta pizza...

/Danne

Ord!:tummenupp Dock kan dom vara ojämna i kvalitet...oftast kanon, ibland...inte. Minns du att dom körde vedugn ett tag? Då var dom värda att döda för...:drool

För bultfarare så finns det en ruskigt bra i Tungelsta.
Tungelsta Pizzeria Restaurang aka Vaskos

Don Corleone på birgerjarlsgatan är sjuuukt goda! Dom slår birkastan i smak alla dagar i veckan, men inte i storlek...

grispannkakorna på ??? som ligger typ vid vertahamnen är vedeldade och riktigt goda!

Intressant tråd som jag uppenbarligen missat. När jag bodde i Stockholm köpte jag pizza i Alvik på vedugnen samt Ciao Ciao inte långt från Östermalmstorg. Båda hade på den tiden väldigt bra Pizzor. Favoriten då var nog Ciao Ciao. Kan inte uttala mig om de fortfarande håller hög klass dock. Det var flera år sedan jag besökte någon av restaurangerna och åt Pizza.

Vedungnen Alvik har tappat som fan, visst riktigt god pizza. Ciao Ciao håller fortfarande.
Men mina favoriter när det gäller enkel "el-eldad" ugn så är det lätt Islandstorget.

Robbans i Tumba! Här med...

Lilla Capri. Hantverkargatan/Polhemsgatan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey