Bästa naked bike?

Pantzar1

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2021
Hoj
Z900 2017
Hej folket!
Behöver lite tips på riktigt vassa nakna hojjar, har en z900 nu men skulle vilja ha en med lite mer "riv".
Har kikat på mt 10 nya/gamla modell cb1000r black edition, 1290 superduke.
Skulle vara gött om det fanns någon som man även kan fästa väskor på vid behov samt att frugan inte sitter som en kratta som hon gör på min z900.
Jag undrar även hur användbart är wheelie control? Mt 10 gamla modellen har inte detta medan nya har det är det så pass effektivt?
Har bara haft kortet ett år så blir riktigt nervös när hojjen reser sig.
Tack på förhand vänner!?
 

Pantzar1

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2021
Hoj
Z900 2017
Är mt 09 sp 2021 något att ha med en ecu eller vad tror ni? Borde ju vara slöare än min z900 eftersom den har något mindre effekt.
 

Pantzar1

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2021
Hoj
Z900 2017
Intressant! Hur är det med att dra på lite åker framhjulet upp direkt eller?
Tycker gamla modellen ser bättre ut än den nya men som sagt lift control eller liknande känns som ett måste på ett sånt åk.?
 

Pantzar1

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2021
Hoj
Z900 2017
Intressant! Hur är det med att dra på lite åker framhjulet upp direkt på mt10an eller?
Tycker gamla modellen ser bättre ut än den nya men som sagt lift control eller liknande känns som ett måste på ett sånt åk.
 

Pantzar1

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2021
Hoj
Z900 2017
Z h2 vore ju gött men frugan som åker med ibland sitter ju helt katastrof på den. ?
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Spontant tänker jag nog att du kanske inte ska ha det värsta av det värsta då du verkar vara livrädd för lite lyft på framhjulet......
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
cb1000r är nog ett bra alternativ om du inte vill ha för mycket effekt på en gång. Den är väldigt snäll att köra mellan typ 2- och 6000rpm. Sen finns det lite mer pulver i övre registret när man är på det humöret.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Mitt tips är att träna på att njuta av powerwheelisar i stället.
Är ju en av de största anledningarna till att ha mycket effekt :).

Annars går det ju alltid att köpa en K1300 som har lång hjulbas.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Brukar hojar vara obehagliga när framhjulet lyfter? De få jag kört som har den egenskapen har lyft hjulet, men det har inte kommit farande okontrollerat. Sen jag provade MV Agusta Brutale 800 RR har jag saknat egenskapen att kunna lyfta hjulet lite lagom.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Brukar hojar vara obehagliga när framhjulet lyfter?
Det beror väl mest på vilken väg man kör på. En (relativt) långsam kurvig väg med lite taskig beläggning kan vara extra spännande när vobblet kommer. Mina uppdrevade Banditer lyfter snällt på rak väg och hinner växla utan att bli överaskad och se ut som grodan boll med framhjulet.
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Ställer man fjädringen så går MT-10 inte lika lätt på bakhjulet samt man måste inte vrida rullen från 0-100% direkt. Men jo den går lätt på bakhjulet.

Skall man skjutsa så rekomenderar jag att man byter till antingen MT-09 Tracers fotpinnehållare bak eller Rizomas. Dom är längre ner och mer bakåt. Blir bättre för passageraren.

Jag är ~191 cm och jag sitter bra men har bytt fotpinnarna till Gilles Rearsets.
 

WeHlee

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2018
Ort
Åkersberga
Hoj
Cbr600fa -11fa. Wr250r-08
nya ducati streetfighter v2? sen ska man inte välja hoj efter frugan då ber man henne ta eget kort så
har man anledning och köpa en till och roligare för alla?
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Byt till en lättare fru så kan du gasa lite mer.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Hej, jag kör en MT10 som jag böt mot en KTM superduke 1290GT. Gillade inte riktigt körställningen på GT´n. samt att det var lögn i helvete att få i neutral. provkörde den MT10 jag kör idag och skillnaden i körställning var stor. jag är ca 190cm och ett par pinnar över 100kg. tycker även draget var bättre på MT10an även fast den har mindre effekt än superduken. men körställningen var det som avgjorde bytet.
C
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top