Bästa Metallicaalbum - i allas vår serie av rockpollar

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

Bästa album med Metallica?

• Antal röstningar
    0
Bästa Metallica-albumet är utan tvivel Master of puppets, det finns helt enkelt inte en enda dålig låt på den skivan. Tätt därefter följer Ride the lightning och Justice for all, dom är väldigt nära Master-plattan men den saknar just Masters-låten och Metallicas bästa låt: Sanatarium.
Kill em all skivan är inte bra någonstans (ok man kan lyssna på den på en förfest men mer än så är det inte.). Black album är inte alls illa heller även om den inte når upp till dom 3 bästa. Load-skivorna går att lyssna på men nja. Garage inc och s&m passerade helt omärkt och den senaste skivan har jag inte lyckats ta till mig än och jag tvekar på att jag kommer göra det heller.

MrGooFy skrev:
Bästa Metallica-albumet är utan tvivel Master of puppets, det finns helt enkelt inte en enda dålig låt på den skivan. Tätt därefter följer Ride the lightning och Justice for all, dom är väldigt nära Master-plattan men den saknar just Masters-låten och Metallicas bästa låt: Sanatarium.
Kill em all skivan är inte bra någonstans

du snackar goja, kill em all är grymt bra och på master of puppets har vi ju the thing that should not be och leper messiah som enligt mig är medelmåttiga som bäst.

honkiie skrev:
du snackar goja, kill em all är grymt bra och på master of puppets har vi ju the thing that should not be och leper messiah som enligt mig är medelmåttiga som bäst.

Smaken är som röven, klöven. ;)

Jag tycker The thing that should not be kommer bland dom 5-6 bästa Metallicalåtarna någonsin.

Black album, den skiva som fick mig att börja lyssna på Metallica överhuvudtaget. Att jag sedan höjer de gamla skivorna till skyarna är en annan femma.

Kill 'Em All, ren, rå, ofiltrerad, min klara favorit även om alla skivor fram till t.o.m. And Justice for All är grymma. Black Album är även den en bra skiva, men den är också embryot till dagens pinsamma clown-Metallica vilket gör att jag aldrig kommer att kunna uppskatta den fullt ut. Tills motsatsen bevisats kommer jag att hävda att alla skivor sedan Load spelats in av rymdvarelser i Metallica-kostym. Plocka fram deras första ur skivsamlingen redan ikväll, och ersätt minnet av vad Metallica kom att bli med Fight Fire with Fire, The Four Horsemen och Whiplash. :yoparty

Är man metallica fan så är man, då är allt metallica bra ju. :näsblod
Men dom absolut bästa är ju garage.inc, ...and justice for all, black, load, och reload. Välja mellan dom är inte lätt, men det vart en liten ramsa sen vart det ...And justice for All :rolleyes:

men som sagt, FLERVALSPOLL!!!! :Bugar

Vi är ganska överens om vilka som är sämst. St. Anger 1 röst, Load och Reload har inte fått någon röst alls :hihi

Justice for all, tror jag. Gillar soundet på den plattan.

Konstigt att Load inte fått en enda röst än, den är faktiskt inte alls dålig.

Chris Ash skrev:
Varför är egentligen Garage Inc med överhuvudtaget? Jävla covertrams......
Förr var ju innehållet på den skivan till för fans. De mest hängivna metallicalyssnarna beställde importskivor med covers som extraspår och så har vi den gamla halvofficiella garageskivan från 80-talet plus några rena bootlegs.

De har helt klart gjort några bra covers, men det känns lite tamt när alltihop finns samlat på ett officiellt dubbelalbum.

mb skrev:
Förr var ju innehållet på den skivan till för fans. De mest hängivna metallicalyssnarna beställde importskivor med covers som extraspår och så har vi den gamla halvofficiella garageskivan från 80-talet plus några rena bootlegs.

De har helt klart gjort några bra covers, men det känns lite tamt när alltihop finns samlat på ett officiellt dubbelalbum.

Jag tänker mest på deras rent avskyvärda slakt av Mercyful Fates material, jag har inte gått i närheten av den skivan sen jag hörde den. Likså den ruttna versionen av Whiskey in the jar eller Stone Cold Crazy....brrrrrr!

Men ok, Blitzkrieg och Am I Evil är bra covers.

valde Justice men Master och Ride the lightning ligger väldigt nära.
undra hur många varv ...and justice for all skivan snurrade på skivspelaren -88 och -89!

Chris Ash skrev:
Jag tänker mest på deras rent avskyvärda slakt av Mercyful Fates material, jag har inte gått i närheten av den skivan sen jag hörde den. Likså den ruttna versionen av Whiskey in the jar eller Stone Cold Crazy....brrrrrr!

Men ok, Blitzkrieg och Am I Evil är bra covers.
Jo, det kan jag hålla med om, men jag har garage inc på vinyl. Då har man 6 sidor att spela, så det är ju bara att välja bort de sidor man inte vill veta av :tomten

Hajjar inte riktigt dom som bara gillar första albumet och tyckte det gick utför sen.
Tycker alla album är mer eller mindre bra, vissa bättre än andra.
Jag anser även att James´s röst har mognat med otrolig majestät genom åren helt i motsats till vad vissa tycker.
Tycker den var i värsta laget på kill em all men där finns det en del bra bitar.
Men min röst föll på Master of puppets..

Som sagt load, reload och st.anger är inte alls dåliga(den sista avviker rejält från det klassiska) men master of puppets har en bättre helhet.

Last edited:
sEiKo skrev:
Hajjar inte riktigt dom som bara gillar första albumet och tyckte det gick utför sen.
Tycker alla album är mer eller mindre bra, vissa bättre än andra.
Jag anser även att James´s röst har mognat med otrolig majestät genom åren helt i motsats till vad vissa tycker.
Tycker den var i värsta laget på kill em all men där finns det en del bra bitar.
Men min röst föll på Master of puppets..

Som sagt load, reload och st.anger är inte alls dåliga(den sista avviker rejält från det klassiska) men master of puppets har en bättre helhet.

Jag tycker det är fallet med stora delar av Bay-area scenen.Att debuterna var de mest energiska och inspirerade.

Exodus hade sin "Bonded by Blood", den kanske största käftsmällen som levererades därifrån.

Testament hade "The Legacy", Forbidden hade "Forbidden Evil", Metallica hade "Kill em all",Death Angel "The Ultra violence", Possessed "Seven Churches" samtliga legendariska plattor. Jag tycker mig se ett mönster.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back