Bästa MC vägar

GSRider

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
SUZUKI GSR600A
Hello everyone

Vill samla lite mc sträckor runt om gbg och sen rita kartor o sånt. Har inte hittad not licknade samling än :)
Vad som är intressant är ju

-vägbeskrivning och hur långt d ta ungefär (beror ju på hur man kör :yoparty)
-för vilken typ hoj (sport eller custom osv)
-när är bäst tid o köra där
-bra ställen o stannar vid vägen (t ex mc affär eller restaurang?!)

Hoppas jätte många skriver, ni kan skriva mail direkt till mig eller skriva här?! (tnaf_ruytos@hotmail.com)

Rock N Roll!:yoparty

Bra tråd!
letar oxå efter sköna vägar i göteborg,,,
kom igen folk skriv i tråden....

Eller häng med på gruppkörningarna från GP. Brukar alltid finnas en eller flera som kan lite roliga vägar runt om GBG. :)

Kör gamla r40 från gbg ända till bollebygd sen över töllsjö till alingsåsvägen sen kör till borås och vidare till fristad och vidare mot herrljunga sedan e20 en liten bit och ta av mot Nossebro sen ner till Sollebrunn (bästa vägen i västsverige?!) sen ner till sjövik och över mot lilla edet via kollanda raceway sedan från lilla edet kör man gamla r45 utmed älven till kungälv.

Detta bör man klara på ca 2 tim :gnissla

Kör gamla r40 från gbg ända till bollebygd sen över töllsjö till alingsåsvägen sen kör till borås och vidare till fristad och vidare mot herrljunga sedan e20 en liten bit och ta av mot Nossebro sen ner till Sollebrunn (bästa vägen i västsverige?!) sen ner till sjövik och över mot lilla edet via kollanda raceway sedan från lilla edet kör man gamla r45 utmed älven till kungälv.

Detta bör man klara på ca 2 tim :gnissla

Borde man inte kunna köra via Hällinsjömacken till Bollebygd på småvägar så man slipper köra på 40an så långt? :)
För övrigt var det ny sträcka för mig tror jag. Iaf sollebrunn och där har jag aldrig kört. Skaffa gathoj nu för bövulen och visa! :tungan

Borde man inte kunna köra via Hällinsjömacken till Bollebygd på småvägar så man slipper köra på 40an så långt? :)
För övrigt var det ny sträcka för mig tror jag. Iaf sollebrunn och där har jag aldrig kört. Skaffa gathoj nu för bövulen och visa! :tungan

Jo visst kan man det, man kan köra över Eskilsby-hällingsjö från landvetter som du sa.

Ja nu får man kamma sig och köpa sig hoj snart säg.

Men men, jag har ju sagt att det är en helt underbart goooo väg (GP-slingan) mellan Sollebrunn - Nossebro, det bästa är att den fortsätter i princip ända fram till Vara!! Kom upp i morrn så åker vi en sväng.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman