Bästa mc-handlaren någonsin ?

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
en liten lätt
Tips till er som går i tankarna att köpa ny hoj! I våras satt jag och letade efter en ny hoj att köpa efter att den gamla blivit stulen. Tillslut valde jag att införskaffa mig en KTM 640 och det sedvanliga letandet på blocket började och tillslut hittade jag ett företag vid namn mc-emanuel som drivs av en ung kille. Nu får han lite gratis reklam här men det är han fan värd :) .
Efter några veckor började tändningen strula o ja snackade lite med mc-emanuel, de va inget snack, dom erbjöd mig att komma och hämta hojen, 40mil, köra ned den där de köpt den från början (tyskland) och få den fixad. Som tur va hittade ja felet själv (en avskavd kabel).

Nu till det bättre, i somras när jag var ute skar motorn i runt 90km/h, bakhjulet låstes och jag kastades som en katapult över styret och efter kom hojen voltandes i sidled också. Jag klarade mig med skrapsår och ett par förstörda muskelfästen i axeln men motorn för 30k (?? Eller va den nu kan kosta) var utom all räddning.

Återigen ringde jag mc-emanuel och fick det förklarat för mig att varken KTM eller mc-emanuel var skyldiga att ta något ansvar för vad som hänt eftersom hojen var 3år gammal.
Trots detta kom dom och hämtade upp min skurna motor, tog den ned till KTM och nu fick jag precis beskedet om att de kommer ersätta mig med en ny motor !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fan vad glad jag är nu, och samtidigt passar jag på att varmt rekommendera mc-emanuel och deras super schyssta sätt att ta hand om kunden, ska man köpa hoj begagnat så är dom det enda rätta enligt mig.

Nu blir det hoj nästa säsong trots allt, weeehoooo, over and out.

jonnep skrev:
Tips till er som går i tankarna att köpa ny hoj! I våras satt jag och letade efter en ny hoj att köpa efter att den gamla blivit stulen. Tillslut valde jag att införskaffa mig en KTM 640 och det sedvanliga letandet på blocket började och tillslut hittade jag ett företag vid namn mc-emanuel som drivs av en ung kille. Nu får han lite gratis reklam här men det är han fan värd :) .
Efter några veckor började tändningen strula o ja snackade lite med mc-emanuel, de va inget snack, dom erbjöd mig att komma och hämta hojen, 40mil, köra ned den där de köpt den från början (tyskland) och få den fixad. Som tur va hittade ja felet själv (en avskavd kabel).

Nu till det bättre, i somras när jag var ute skar motorn i runt 90km/h, bakhjulet låstes och jag kastades som en katapult över styret och efter kom hojen voltandes i sidled också. Jag klarade mig med skrapsår och ett par förstörda muskelfästen i axeln men motorn för 30k (?? Eller va den nu kan kosta) var utom all räddning.

Återigen ringde jag mc-emanuel och fick det förklarat för mig att varken KTM eller mc-emanuel var skyldiga att ta något ansvar för vad som hänt eftersom hojen var 3år gammal.
Trots detta kom dom och hämtade upp min skurna motor, tog den ned till KTM och nu fick jag precis beskedet om att de kommer ersätta mig med en ny motor !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fan vad glad jag är nu, och samtidigt passar jag på att varmt rekommendera mc-emanuel och deras super schyssta sätt att ta hand om kunden, ska man köpa hoj begagnat så är dom det enda rätta enligt mig.

Hörru..
nu får du vakna och ta kudden ur örat.
Var kan man hitta en sådan handlare. detta låter ju helt underbart.
Har de en hemsida?.

Då kan jag kanske låna tråden lite o berätta om en snäll handlare som jag hade o göra med....... Det va på hösten -03 som jag va på MC-varuhuset och skrev under köpet på en sprillans R1a -03 för 119 lopper..... Dagen efter....Samma dag jag ska hämta den, så ringer han upp mig o frågar om jag skulle bli glad om jag skulle ta en triss o vinna 10 000.... Självklart svarar jag.
Då talar han om att dom sänker priset med 10 lopper :banana p.g.a. att yamaha hade gått ut samma dag med sänkning av priset.
Men i.o.m. att jag skrivit på så hade dom inte behövt sänka.....
.....Det är hyvens :tummenupp

Köpte en 620 Sport av Hasse på Ducati Stockholm ett antal dagar efter att deras sommarkampanj med tillbehör för 7500kr vid köp av ny hoj hade slutat gälla. Men vafan det är klart att du ska ha lite tillbehör tyckte han och inte var jag ledsen för det :tomten

jonnep skrev:

Det är faktiskt så att inom de första 6 månaderna efter köpet måste firman bevisa att felet inte fanns vid köpet. Kan vara svårt att förklara varför en endast 3 år gammal hoj har skurit, om den var heeelt felfri ett par, tre månader tidigare.

Och jag ställer mej frågande?
Vill man ha en KTM efter detta? Kanske Till Mål verkar stämma.

Qwerty skrev:
Och jag ställer mej frågande?
Vill man ha en KTM efter detta? Kanske Till Mål verkar stämma.

Kanske om man säljer KTM så behöver man inte följa KKL, varje normal konsument vet ju att de inte håller 3 mån :tungan

Kungen skrev:
Hörru..
nu får du vakna och ta kudden ur örat.
Var kan man hitta en sådan handlare. detta låter ju helt underbart.
Har de en hemsida?.

aa det finns en hemsida som föregående talare nämnt men jag tror inte den är jätte väl uppdaterad men det är bara en känsla jag fått.. Det bästa är nog att ringa o snacka med han, passa på o hälsa från mig då också :)

Najs att du får ut ny motor Spraben, bara att spara ihop till ny gear då :)

Ni får la ta mopparna och möta oss på Gotland nästa sommar, kanske inte så skoj o ligga me dom där ända dit men hyr släp etc ^^

jonnep skrev:

Gratulerar :tummenupp

fan vad gött jonne!!! äntligen!!! fint att du är tillbaka igen nästa säsong :banana

grattis! :tummenupp

Jonnep

Vilken solskenshistoria. Mna blir ju nästan tårögd. Och jag lyfter på hatten för mc-emanuel.
Vad gäller köpet av R1:an så var det billiga poäng som MC Varuhuset skaffade sig ( har själv köpt hojen där men de var inte lika tillmötesgående i mitt falla* ) i detta fall. Tror f-n att de skall sänka med 10 papp eftersom Yamma står för kostnaden. Men som sagt de kunde ha hoppat att sänka priset men jag tror nog de flesta handlare passar på att skaffa bonuspoäng när leverantören står för fioln. Eller???
* Jag köpte min Honda där och fajten stod mellan AVA och MC Varuhuset. Mc Varuhuset hade ett bättre pris och jag frågade då om hojen var svensksåld, svaret blev ja från säljaren så jag slog till. När jag sedan var i kontakt med Honda i Kungsbacka för att kolla om det var den motorserie som jag hade köpt som hade problem med motorn under en kortare serie. Dessa skall dock vara åtgärdade men jag ville kolla om min ingick i den serien och var åtgärdad. När vi kollar ram och motornummer visar det sig att den är såld i Tyskland men inte ligger i den nummerserien som var behäftad med problem.
Lite lågvattenmärke. När jag konfronterade butiken så fick jag till svar att de hela tiden visste att hojen var importerad men att säljaren inte svarat på min fråga. Han säger dessutom att det var ju därför de hade ett lägre pris så det borde jag förstått, och det var ju däför jag frågade, eller?
Skit vilket lite lågt var det eller hur?

Varan skrev:
Vilken solskenshistoria. Mna blir ju nästan tårögd. Och jag lyfter på hatten för mc-emanuel.
Vad gäller köpet av R1:an så var det billiga poäng som MC Varuhuset skaffade sig ( har själv köpt hojen där men de var inte lika tillmötesgående i mitt falla* ) i detta fall. Tror f-n att de skall sänka med 10 papp eftersom Yamma står för kostnaden. Men som sagt de kunde ha hoppat att sänka priset men jag tror nog de flesta handlare passar på att skaffa bonuspoäng när leverantören står för fioln. Eller???
* Jag köpte min Honda där och fajten stod mellan AVA och MC Varuhuset. Mc Varuhuset hade ett bättre pris och jag frågade då om hojen var svensksåld, svaret blev ja från säljaren så jag slog till. När jag sedan var i kontakt med Honda i Kungsbacka för att kolla om det var den motorserie som jag hade köpt som hade problem med motorn under en kortare serie. Dessa skall dock vara åtgärdade men jag ville kolla om min ingick i den serien och var åtgärdad. När vi kollar ram och motornummer visar det sig att den är såld i Tyskland men inte ligger i den nummerserien som var behäftad med problem.
Lite lågvattenmärke. När jag konfronterade butiken så fick jag till svar att de hela tiden visste att hojen var importerad men att säljaren inte svarat på min fråga. Han säger dessutom att det var ju därför de hade ett lägre pris så det borde jag förstått, och det var ju däför jag frågade, eller?
Skit vilket lite lågt var det eller hur?

usch ja du verkar ha råkat ut för den motsatta mchandlaren, riktigt tråkigt när de inte kan stå för vad de har sagt, men ett muntligt avtal gäller väll lika mkt som ett skriftligt ? kan iof va lite svårt att bevisa när ord står mot ord.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT